Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: inżynieria jakości
Sylabus przedmiotu Metody pomiaru procesów biznesowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody pomiaru procesów biznesowych | ||
Specjalność | Lean Management | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Analiza i doskonalenie procesów biznesowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C1 Zapoznanie studentów z metodami pomiaru procesów biznesowych |
C-2 | C2 Student stosuje wybrane metody pomiaru procesów biznesowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie projektu nt. pomiaru procesów biznesowych w przedsiębiorstwie produkcyjnym | 26 |
T-P-2 | Obrona projektu | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kluczowe wskaźniki efejetywności (KPI) - wprowadzenie | 1 |
T-W-2 | Wskaźniki CTQ | 2 |
T-W-3 | Wskaźniki CTT | 2 |
T-W-4 | Wskaźniki CTC | 2 |
T-W-5 | Gemba Walk | 1 |
T-W-6 | Time Based Managment | 3 |
T-W-7 | Controlling procesów biznesowych | 2 |
T-W-8 | Podsumowanie | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Praca zespołowa | 20 |
A-P-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Praca własna i przygotowanie do zaliczenia | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poszczególnych etapów tworzenia projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Obrona projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/04_W01 Student zna zasady stosowania wybranych metod pomiaru procesów biznesowych | ZIIP_2A_W04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-W-6 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
ZIIP_2A_LM/04_W02 Student opisuje wybrane metody pomiaru procesów biznesowych | ZIIP_2A_W03, ZIIP_2A_W06 | — | — | C-2 | T-W-7, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/04_U01 Student potrafi planować wdrożenie wybranych metod pomiaru procesów biznesowych | ZIIP_2A_U18, ZIIP_2A_U04, ZIIP_2A_U10 | — | — | C-2 | T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-P-2 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LM/04_K01 Student posiada zdolność pracy w zespole, postrzega relacje między poszczególnymi procesami biznesowymi, myśli konceptualnie | ZIIP_2A_K04, ZIIP_2A_K03 | — | — | C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/04_W01 Student zna zasady stosowania wybranych metod pomiaru procesów biznesowych | 2,0 | |
3,0 | Student wymienia zasady stosowania wybranych metod pomiaru procesów biznesowych, bez umiejętności ich efejetywnej analizy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZIIP_2A_LM/04_W02 Student opisuje wybrane metody pomiaru procesów biznesowych | 2,0 | |
3,0 | Student opisuje wybrane metody pomiaru procesów biznesowych, bez umiejętności ich efektywnego opisu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/04_U01 Student potrafi planować wdrożenie wybranych metod pomiaru procesów biznesowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi planować wdrożenie wybranych metod pomiaru procesów biznesowych, bez wskazania uwarunkowań i ich specyfiki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LM/04_K01 Student posiada zdolność pracy w zespole, postrzega relacje między poszczególnymi procesami biznesowymi, myśli konceptualnie | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zdolność pracy w zespole na poziomie podstawowym (pełni rolę współwykonawcy), identyfikuje relacje momiędzy wybranymi metodami, ale bez umiejętności efektywnej ich analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bitkowska Agnieszka, Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie, VIZJA PRESS&IT, Warszawa, 2009
- Hamrol Adam, Strategie i praktyki sprawnego działania, PWN, Warszawa, 2015
- Kulińska Ewa, Busławski Adam, Zarządzanie procesami produkcji, Difin, Warszawa, 2019