Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK5 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych3
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.1
9
wykłady
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.1
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w konwersatoriach9
A-K-2Przygotowanie do konweratoriów10
A-K-3Przygotowanie się do kolokwium5
A-K-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury6
30
wykłady
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2zbieranie literatury8
A-W-3przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4przygotowanie do wykładów6
A-W-5Zaliczenie2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Z_1A_W04C-2, C-1T-W-3, T-W-2M-1, M-2S-1, S-3
Z_1A_D1/07_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Z_1A_W02C-2, C-1T-K-1, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2
Z_1A_D1/07_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Z_1A_W04C-2, C-1T-K-1, T-K-5M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Z_1A_U21, Z_1A_U01, Z_1A_U03C-2, C-1T-K-5, T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-2, S-3
Z_1A_D1/07_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Z_1A_U14, Z_1A_U03C-2, C-1T-K-2, T-K-1, T-K-3, T-K-5, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-W-8M-1, M-2S-2, S-3
Z_1A_D1/07_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
Z_1A_U17C-2, C-1T-K-2, T-K-1, T-K-3, T-K-5, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Z_1A_K02C-2, C-1T-W-7, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-2
Z_1A_D1/07_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Z_1A_K03, Z_1A_K01C-2, C-1T-K-2, T-K-1, T-K-3, T-K-5, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-W-8M-1, M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mażul, Ewa, Od czerwieni do turkusu : jak lepiej porozumiewać się w pracy, Grupa Wydawnicza Helion, Gliwice, 2020, 1, ISBN: 978-83-283-5621-4
  2. Kalisz Anna. Zienkiewicz Adam, Polubowne rozwiązywanie konfiliktów w pomocy społecznej. Komunikacja, psychologia konfliktów negocjacie i mediacje socialne, Oficina Wydawnicza Humanitas, Warszawa, 2020
  3. Carnegie Dale, Jak tworzyć doskonałe relacje. Zdobąć zaufanie i wpływaj na ludzi., Sensus, Warszawa, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Kraków, 2006
  2. Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznan, 2007

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych3
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,1
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.1
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w konwersatoriach9
A-K-2Przygotowanie do konweratoriów10
A-K-3Przygotowanie się do kolokwium5
A-K-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach9
A-W-2zbieranie literatury8
A-W-3przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4przygotowanie do wykładów6
A-W-5Zaliczenie2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W01Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W02Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W03Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U01Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Z_1A_U01Potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U02Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U14Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i zarządzania
Z_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U03Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.
T-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_K01Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-W-7Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-6Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-W-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-W-5Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_K02Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Z_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-2Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-1Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-K-2Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-1Sztuka komunikaci, istota i zasady komunikacji,
T-K-3Komunikacja werbakna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-K-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-K-7Doskonalenie umiejętności "odczytywania" innych i wyrażania siebie.
T-W-8Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kolokwiumcząstkowego w formie ustnej
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0