Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Rachunkowość międzynarodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rachunkowość międzynarodowa
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiadomości w zakresie wyceny i ujęcia operacji gospodarczych w w księgach rachunkowych oraz umiejętność sporządzania sprawozdania finansowego jednostki.Wcześniej powinien zaliczyć podstawy rachunkowości oraz sprawozdawczość finansową.
W-2Student powinien posiadać wiedzę w zakresie wyceny i ujecia w ksiegach rachunkowych operacji gospodarczych oraz umiejętności sporządzania sprawozdania finansowego rachunkowosci. Wcześnie powinien zaliczyć podstawy rachunkowości, rachunkowość finansową, wycenę bilansową, organizację rachunkowości oraz sprawozdawczość finansową

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami rachunkowości stosowanymi w Międzynarodowych Standardach Sprawozdawczości Finansowej oraz modelami rachunkowości w świecie
C-2Ukształtowanie umiejętności rozpoznania różnic miedzy róznymi modelami rachunkowości oraz wpływu miedzynarosowych rozwiązań w zakresie zasad ujmowania, i wyceny operacji gospodarczych w księgach rachunkowych oraz ujawnień i przentacji informacji w sprawozdaniach finansowych
C-3Zapoznanie studentów z istotą Miedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
C-4Przygotowanie i prowadzenie prezentacji do zagadnień związanych z tematyką poszczególnych Mięedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej i Dyrektyw Unii Europejskiej
C-5Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Model rachunkowości w świecie2
T-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.2
T-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości10
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-K-2Przygotowywanie się do zajęć, w tym studiowanie literatury.6
A-K-3Przygotowanie się do zaliczenia.5
A-K-4Zaliczenie2
A-K-5Konsultacje2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2wykład informacyjny
M-3wykład problemowy
M-4pogadanka
M-5metoda problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/11_W01
Student zna modele rachunkowości w swiecie, procedurę ustalania miedzynarodowych regulacji rachunkowości, metody wyceny oraz zasady ujmowania i prezentacji ioperacji gospodarczych w sprawozdaniach finansowych zgodnie z MSSF
E_1A_W03, E_1A_W08, E_1A_W11C-4, C-5, C-3T-K-2, T-K-1, T-K-4M-4, M-3, M-2S-1, S-2
E_1A_D9/11_W02
Student wskazuje na podobieństwa i róznice miedzy rozwiązaniami w zakresie wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym między MSSF, US GAAP oraz poskim prawem bilansowym
E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W06C-4, C-5, C-3T-K-3M-4, M-3, M-2, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/11_U01
Student podrafi opisać modele rachunkowości w świecie i i interpretować zapisy MSSF
E_1A_U06, E_1A_U08, E_1A_U14C-4, C-5, C-3T-K-2, T-K-1, T-K-4M-1, M-4, M-2, M-5S-1, S-2
E_1A_D9/11_U02
Student potrafi porównać rozwiązania w zakresie ujmowania wyceny i prezentacji operacji gospodarczych w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym na podstawie polskiego prawa bilansowego i rozwiązań zawartych w MSSF
E_1A_U02, E_1A_U06, E_1A_U08, E_1A_U10C-4, C-5, C-3T-K-3M-4, M-3, M-2, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/11_K01
Student potrafi pracować samodzielnie i w grupie przy przy przygotowywaniu prezentacji
E_1A_K01, E_1A_K02C-5, C-3T-K-2, T-K-1, T-K-4, T-K-3M-4, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/11_W01
Student zna modele rachunkowości w swiecie, procedurę ustalania miedzynarodowych regulacji rachunkowości, metody wyceny oraz zasady ujmowania i prezentacji ioperacji gospodarczych w sprawozdaniach finansowych zgodnie z MSSF
2,0Student nie zna metod wyceny i zasad ujmowania operacji w sprawozdaniach finansowych według MSSF
3,0Student zna podstawowe pojecia , ale wymienia tylko niektóre metody wyceny i prezentacji informacji w sprawozdaniach finansowych według MSSF
3,5Student zna podstawowe pojecia , ale wymienia wszystkie metody wyceny oraz wskazuje ich sposób ujecia w sprawozdaniach finansowych według MSSF
4,0Student zna podstawowe pojęcia, wymienia wszystkie metody wyceny, i je interpretuje, wskazuje sposób prezentacji w sprawozdaniach fiannsowych według MSSF
4,5Student zna podstawowe pojęcia, wymienia wszystkie metody wyceny i je interpretuje wskazuje na sposób prezentacji w sprawozdaniach finansowych oraz zna przyczyny ich ujmowania w danej pozycji sprawozdawczej według MSSF
5,0Student zna podstawowe pojecia w zakresie wyceny, wymienia wszystkie metody i je interpretuje, wskazuje na sposób prezentacji informacji w sprawozdaniach finansowych oraz zna przyczyny ich ujmowania w danej pozycji sprawozdawczej według MSSF oraz tłumaczy i wyjaśnia okreslony sposób ujmowania operacji gospodarczycvh w sprawozdaniach
E_1A_D9/11_W02
Student wskazuje na podobieństwa i róznice miedzy rozwiązaniami w zakresie wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym między MSSF, US GAAP oraz poskim prawem bilansowym
2,0Student nie zna podobieństw i różnic w stosowanych metodach wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniach sporzadzonych według MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego
3,0Student zna tylko niektóre metody wyceny , nie zna dokładnie róznic w zasadach ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowych według MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego
3,5Student zna tylko niektóre metody wyceny, zna niektóre dokładnie różnic miedzy nimi , jak również w zasadach ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonymi według zasad MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego
4,0Student zna różnice miedzy metodami wyceny zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego.
4,5Student zna podstawowe róznice miedzy metodami wyceny, zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniou finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego i tłumaczy źródla tych różnic
5,0Student zna podstawowe różnice miedzy metodami wyceny, zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego, tłumaczy żródła tych różnic i proponuje mozliwośći ich niwelowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/11_U01
Student podrafi opisać modele rachunkowości w świecie i i interpretować zapisy MSSF
2,0Student nie potrafi wymienić modeli rachunkowości ani interpretować zapisów MSSF
3,0Student potrafi częściowo opisać modele rachunkowiości w świecie oraz w części interpretować zapisy MSSF
3,5Student potrafi częsciowo opisać modele rachunkowości w świecie oraz w częsci interpretować zapisy MSSF, potrafi rozpoznać róznice miedzy zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według MSSF
4,0Student potrafi opisać całkowicie modele rachunkowosci w świecie, wskazać na róznice między nimi i przyczyny tych różnic, potrafi interpretować zapisy MSSF
4,5Student potrafi opisać całkowicie modele rachunkowości w świecie , wskazać na róznice miedzy nimi i podać przyczyny tych różnic, potrafi interpretować zapisy MSSF i formułowanie postulatów w zakresie nieścisłości w interpretacjach
5,0Student potrafi opisać w sposób prawidłowy modele rachunkowości w świecie, wskazać na róznice miedzy nimi i podać przyczyny tych różnic, potrafi interpretować zapisy MSSF i formułowania postulatów w zakresie zmian w zapisach czy zauważonych nieścisłosciach z odpowiednim uzasadnieniem
E_1A_D9/11_U02
Student potrafi porównać rozwiązania w zakresie ujmowania wyceny i prezentacji operacji gospodarczych w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym na podstawie polskiego prawa bilansowego i rozwiązań zawartych w MSSF
2,0Student nie potrafi porównać rozwiazań krajowych i miedzynarodowych w zakresie zasad wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
3,0Student potrafi dokonać częsciowego porównania krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie zasad wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
3,5Student potrafi dokonać porównwnia krajowych i miedzynarodowych rozwiazań w zakresie wyceny , ujmowania i prezentacji inforamcji w sprawozdaniu finansowym, potrafi przetłumzczyć podstawoe pojecia z tego zakresu na język angielski
4,0Student potrafi dokonać porównania krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnic, potrafi przetłumzczyć pojecia z tego zakresu na język angielski
4,5Student potrafi dokonać porównań krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnić, jak również wskazać możliwości ich niwelowania , potrafi przetłumaczyć podstawowe pojecia z tego zakresu na język angielski
5,0Student potrafi dokonać porównań krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnic, jak również wskazać mozliwości ich niwelowania, potrafi również przetłumaczyć podstawowe pojecia z tego zakresu na język angielski

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/11_K01
Student potrafi pracować samodzielnie i w grupie przy przy przygotowywaniu prezentacji
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć przy czym proponowane rozwiązania są nie zawsze prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponuje prawidłowe rozwiązania
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponuje prawidłowe ich rozwiązanie i potrafi je odpowiiednio zaprezentować
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych , a wyniki jego pracy i zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne mozliwości rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. IFRS, Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej, SKwP, Warszawa, 2020
  2. I. Olchowicz, A. Tłaczała, Sprawozdanie finansowe według polskich i międzynarodowych regulacji rachunkowości, Difin, Warszawa, 2016, Wyd. III

Literatura dodatkowa

  1. red. K. Winiarska, Rachunkwośc miedzynarodowa, ODDK, Gdańsk, 2009

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Model rachunkowości w świecie2
T-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.2
T-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości10
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-K-2Przygotowywanie się do zajęć, w tym studiowanie literatury.6
A-K-3Przygotowanie się do zaliczenia.5
A-K-4Zaliczenie2
A-K-5Konsultacje2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/11_W01Student zna modele rachunkowości w swiecie, procedurę ustalania miedzynarodowych regulacji rachunkowości, metody wyceny oraz zasady ujmowania i prezentacji ioperacji gospodarczych w sprawozdaniach finansowych zgodnie z MSSF
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat zasad rachunkowości oraz systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie i prowadzenie prezentacji do zagadnień związanych z tematyką poszczególnych Mięedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej i Dyrektyw Unii Europejskiej
C-5Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
C-3Zapoznanie studentów z istotą Miedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
Treści programoweT-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.
T-K-1Model rachunkowości w świecie
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej
Metody nauczaniaM-4pogadanka
M-3wykład problemowy
M-2wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna metod wyceny i zasad ujmowania operacji w sprawozdaniach finansowych według MSSF
3,0Student zna podstawowe pojecia , ale wymienia tylko niektóre metody wyceny i prezentacji informacji w sprawozdaniach finansowych według MSSF
3,5Student zna podstawowe pojecia , ale wymienia wszystkie metody wyceny oraz wskazuje ich sposób ujecia w sprawozdaniach finansowych według MSSF
4,0Student zna podstawowe pojęcia, wymienia wszystkie metody wyceny, i je interpretuje, wskazuje sposób prezentacji w sprawozdaniach fiannsowych według MSSF
4,5Student zna podstawowe pojęcia, wymienia wszystkie metody wyceny i je interpretuje wskazuje na sposób prezentacji w sprawozdaniach finansowych oraz zna przyczyny ich ujmowania w danej pozycji sprawozdawczej według MSSF
5,0Student zna podstawowe pojecia w zakresie wyceny, wymienia wszystkie metody i je interpretuje, wskazuje na sposób prezentacji informacji w sprawozdaniach finansowych oraz zna przyczyny ich ujmowania w danej pozycji sprawozdawczej według MSSF oraz tłumaczy i wyjaśnia okreslony sposób ujmowania operacji gospodarczycvh w sprawozdaniach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/11_W02Student wskazuje na podobieństwa i róznice miedzy rozwiązaniami w zakresie wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym między MSSF, US GAAP oraz poskim prawem bilansowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie i prowadzenie prezentacji do zagadnień związanych z tematyką poszczególnych Mięedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej i Dyrektyw Unii Europejskiej
C-5Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
C-3Zapoznanie studentów z istotą Miedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
Treści programoweT-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości
Metody nauczaniaM-4pogadanka
M-3wykład problemowy
M-2wykład informacyjny
M-5metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podobieństw i różnic w stosowanych metodach wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniach sporzadzonych według MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego
3,0Student zna tylko niektóre metody wyceny , nie zna dokładnie róznic w zasadach ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowych według MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego
3,5Student zna tylko niektóre metody wyceny, zna niektóre dokładnie różnic miedzy nimi , jak również w zasadach ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonymi według zasad MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego
4,0Student zna różnice miedzy metodami wyceny zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP i polskiego prawa bilansowego.
4,5Student zna podstawowe róznice miedzy metodami wyceny, zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniou finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego i tłumaczy źródla tych różnic
5,0Student zna podstawowe różnice miedzy metodami wyceny, zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według zasad MSSF, US GAAP oraz polskiego prawa bilansowego, tłumaczy żródła tych różnic i proponuje mozliwośći ich niwelowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/11_U01Student podrafi opisać modele rachunkowości w świecie i i interpretować zapisy MSSF
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_1A_U14Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie i prowadzenie prezentacji do zagadnień związanych z tematyką poszczególnych Mięedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej i Dyrektyw Unii Europejskiej
C-5Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
C-3Zapoznanie studentów z istotą Miedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
Treści programoweT-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.
T-K-1Model rachunkowości w świecie
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-4pogadanka
M-2wykład informacyjny
M-5metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić modeli rachunkowości ani interpretować zapisów MSSF
3,0Student potrafi częściowo opisać modele rachunkowiości w świecie oraz w części interpretować zapisy MSSF
3,5Student potrafi częsciowo opisać modele rachunkowości w świecie oraz w częsci interpretować zapisy MSSF, potrafi rozpoznać róznice miedzy zasadami ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym sporządzonym według MSSF
4,0Student potrafi opisać całkowicie modele rachunkowosci w świecie, wskazać na róznice między nimi i przyczyny tych różnic, potrafi interpretować zapisy MSSF
4,5Student potrafi opisać całkowicie modele rachunkowości w świecie , wskazać na róznice miedzy nimi i podać przyczyny tych różnic, potrafi interpretować zapisy MSSF i formułowanie postulatów w zakresie nieścisłości w interpretacjach
5,0Student potrafi opisać w sposób prawidłowy modele rachunkowości w świecie, wskazać na róznice miedzy nimi i podać przyczyny tych różnic, potrafi interpretować zapisy MSSF i formułowania postulatów w zakresie zmian w zapisach czy zauważonych nieścisłosciach z odpowiednim uzasadnieniem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/11_U02Student potrafi porównać rozwiązania w zakresie ujmowania wyceny i prezentacji operacji gospodarczych w sprawozdaniu finansowym sporzadzonym na podstawie polskiego prawa bilansowego i rozwiązań zawartych w MSSF
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie i prowadzenie prezentacji do zagadnień związanych z tematyką poszczególnych Mięedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej i Dyrektyw Unii Europejskiej
C-5Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
C-3Zapoznanie studentów z istotą Miedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
Treści programoweT-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości
Metody nauczaniaM-4pogadanka
M-3wykład problemowy
M-2wykład informacyjny
M-5metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porównać rozwiazań krajowych i miedzynarodowych w zakresie zasad wyceny ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
3,0Student potrafi dokonać częsciowego porównania krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie zasad wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym
3,5Student potrafi dokonać porównwnia krajowych i miedzynarodowych rozwiazań w zakresie wyceny , ujmowania i prezentacji inforamcji w sprawozdaniu finansowym, potrafi przetłumzczyć podstawoe pojecia z tego zakresu na język angielski
4,0Student potrafi dokonać porównania krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnic, potrafi przetłumzczyć pojecia z tego zakresu na język angielski
4,5Student potrafi dokonać porównań krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnić, jak również wskazać możliwości ich niwelowania , potrafi przetłumaczyć podstawowe pojecia z tego zakresu na język angielski
5,0Student potrafi dokonać porównań krajowych i miedzynarodowych rozwiązań w zakresie wyceny, ujmowania i prezentacji informacji w sprawozdaniu finansowym oraz wytłumaczyć przyczyny tych różnic, jak również wskazać mozliwości ich niwelowania, potrafi również przetłumaczyć podstawowe pojecia z tego zakresu na język angielski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D9/11_K01Student potrafi pracować samodzielnie i w grupie przy przy przygotowywaniu prezentacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-5Kształtowanie umiejętności interpretowania zapisów MSSF oraz zrozumienia przyczyn rozbiezności między polskim prawem bilansowym a MSSF i US GAAP
C-3Zapoznanie studentów z istotą Miedzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
Treści programoweT-K-2Harmonizacja i standaryzacja rachunkowości.
T-K-1Model rachunkowości w świecie
T-K-4Procedury opracowywania międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej
T-K-3Wpływ MSSF na rozwiązania stosowane w ustawie o rachunkowości i Krajowych Standardach Rachunkowości
Metody nauczaniaM-4pogadanka
M-3wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena osiagnięc studenta przez zadawanie pytań w trakcie zajęć
S-2Ocena formująca: rozwiązanie problemów zadanych przez nauczyciela w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć przy czym proponowane rozwiązania są nie zawsze prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponuje prawidłowe rozwiązania
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponuje prawidłowe ich rozwiązanie i potrafi je odpowiiednio zaprezentować
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych , a wyniki jego pracy i zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne mozliwości rozwiązań