Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Logistyka dystrybucji wyrobów gotowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka dystrybucji wyrobów gotowych | ||
Specjalność | Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki zaopatrzenia i produkcji, zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie, a w szczególności zarządzania łańcuchem sprzedaży, efektywnym rozmieszczeniem wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym, zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR. |
C-2 | Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Logistyczne kanały dystrybucji | 2 |
T-K-2 | Logistyczna obsługa odbiorcy | 2 |
T-K-3 | Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego | 2 |
T-K-4 | Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji | 2 |
T-K-5 | Strategia Efektywnej obsługi konsumenta (ECR) | 2 |
T-K-6 | Model DRP – studium przypadku | 2 |
T-K-7 | Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe | 2 |
T-K-8 | Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Logistyczne kanały dystrybucji | 2 |
T-W-2 | Logistyczna obsługa odbiorcy | 2 |
T-W-3 | Metody prognozowania popytu na rynku | 2 |
T-W-4 | Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji | 3 |
T-W-5 | Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR) | 2 |
T-W-6 | Model DRP - studium przypadku | 2 |
T-W-7 | Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konwersatoriach | 15 |
A-K-2 | Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej z konwersatoriów | 26 |
A-K-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 13 |
A-K-4 | Konsultacje | 6 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu z teorii z wykładów | 5 |
A-W-3 | Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki dystrybucji | 5 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
A-W-5 | Konsultacje | 4 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie) |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków) |
M-3 | Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru |
S-2 | Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z części praktycznej – zadania. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/10_W01 Wiedza z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie | E_1A_W01, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W15 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
E_1A_D3/10_W02 Wiedza z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym | E_1A_W01, E_1A_W07, E_1A_W10, E_1A_W15 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/10_U01 Umiejętność zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR. | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U07, E_1A_U10, E_1A_U20 | — | C-2 | T-K-1, T-K-3, T-K-2, T-K-4, T-K-5 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
E_1A_D3/10_U02 Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów na przykładzie systemu DRP | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U07, E_1A_U10, E_1A_U20 | — | C-2 | T-K-6, T-K-7 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/10_W01 Wiedza z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie | 2,0 | Nie posiada wiedzy z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie | |
3,5 | Posiada ogólną wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie | |
4,0 | Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów | |
4,5 | Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej | |
5,0 | Posiada bardzo dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej | |
E_1A_D3/10_W02 Wiedza z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym | 2,0 | Nie posiada wiedzy z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym | |
3,5 | Posiada ogólną wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym | |
4,0 | Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów | |
4,5 | Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej | |
5,0 | Posiada bardzo dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/10_U01 Umiejętność zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR. | 2,0 | Nie posiada podstawowych umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań | |
3,5 | Posiada większość umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowanych na zajęciach | |
4,0 | Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach | |
4,5 | Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej | |
5,0 | Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach | |
E_1A_D3/10_U02 Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów na przykładzie systemu DRP | 2,0 | Nie posiada podstawowych umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów | |
3,5 | Posiada większość umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowanych na zajęciach | |
4,0 | Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach | |
4,5 | Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej | |
5,0 | Doskonale opanował wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach |
Literatura podstawowa
- Łapko A., Wagner N., Logistyka dystrybucji, Trendy - Wyzwania - Przykłady, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Bendkowski J., Pietrucha-Pacut M., Podstawy logistyki w dystrybucji, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2003
- Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją, AW „Placet”, Warszawa, 1998
- Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa, 1996
Literatura dodatkowa
- Christopher M., Logistics and Supply Chain Management, Prentice Hall, Londyn, 2005
- Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
- Szpon J., Analiza logistyczna w przedsiębiorstwie, SNIGiR, Szczecin, 2006