Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Współczesne koncepcje zarządzania logistyką:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Współczesne koncepcje zarządzania logistyką
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 10 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem oraz określić wpływ czynników warunkujących sytuację na rynku

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie1
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy1
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw2
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"1
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa1
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków1
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas1
T-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu15
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu23
A-W-4Egzamin pisemny2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/10_W01
Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
E_2A_W10C-1T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7M-2, M-1S-1
E_2A_D6/10_W02
Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia
E_2A_W08, E_2A_W10C-1T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7M-2, M-1S-1
E_2A_D6/10_W03
Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
E_2A_W10C-1T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/10_U01
Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
E_2A_U21, E_2A_U11C-1T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/10_K01
Ma świadomość potrzeby doskonalenia
E_2A_K05C-1T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/10_W01
Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
2,0Nie zna i nie potrafi scharakteryzować współczesnych koncepcji zarządzania logistyką
3,0Zna i potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
3,5Zna i potrafi w stopniu dość dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
4,0Zna i potrafi w stopniu dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
4,5Zna wszystkie i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
5,0Zna wszystkie i potrafi bezbłędnie scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
E_2A_D6/10_W02
Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia
2,0Nie definiuje podstawowych założeń wybranych współczesnych koncepcji zarządzania
3,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dostatecznym
3,5Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dość dobrym
4,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dobrym
4,5Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz właściwie definiuje ich założenia
5,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz bezbłędnie definiuje ich założenia
E_2A_D6/10_W03
Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
2,0Nie zna zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
3,0Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dostatecznym
3,5Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dość dobrym
4,0Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dobrym
4,5Zna większość zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
5,0Zna wszystkie zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/10_U01
Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
2,0Nie potrafi dostosować poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
3,5Potrafi w stopniu dość dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
4,0Potrafi w stopniu dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
4,5Potrafi dostosować większość poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
5,0Potrafi dostosować bezbłędnie poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/10_K01
Ma świadomość potrzeby doskonalenia
2,0Nie ma świadomości potrzeby doskonalenia i uczenia się
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopiniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się

Literatura podstawowa

  1. Red. Galińska B., Kopania J., Walaszczyk A, Współczesne rozwiązania dla realizacji procesów logistycznych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2017
  2. Ciesielski M., Instrumenty zarządzania logistycznego, PWE, Warszawa, 2006
  3. Kordel Z., Kuriata A, Logistyka i transport w ujęciu systemowym, CeDeWu, Warszawa, 2018
  4. Blaik P., Logistyka: koncepcja zintegrowanego zarządzania, PWE, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Szymonik A., Logistyka nowoczesnej gospodarki magazynowej, Difin, Warszawa, 2017
  2. Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw. Koncepcje - procedury - doświadczenia, PWE, Warszawa, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie1
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy1
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw2
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"1
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa1
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków1
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas1
T-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja2
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu15
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu23
A-W-4Egzamin pisemny2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/10_W01Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna i nie potrafi scharakteryzować współczesnych koncepcji zarządzania logistyką
3,0Zna i potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
3,5Zna i potrafi w stopniu dość dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
4,0Zna i potrafi w stopniu dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
4,5Zna wszystkie i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
5,0Zna wszystkie i potrafi bezbłędnie scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/10_W02Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
E_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie definiuje podstawowych założeń wybranych współczesnych koncepcji zarządzania
3,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dostatecznym
3,5Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dość dobrym
4,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dobrym
4,5Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz właściwie definiuje ich założenia
5,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz bezbłędnie definiuje ich założenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/10_W03Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
3,0Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dostatecznym
3,5Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dość dobrym
4,0Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dobrym
4,5Zna większość zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
5,0Zna wszystkie zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/10_U01Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi dostosować poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
3,5Potrafi w stopniu dość dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
4,0Potrafi w stopniu dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
4,5Potrafi dostosować większość poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
5,0Potrafi dostosować bezbłędnie poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/10_K01Ma świadomość potrzeby doskonalenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości potrzeby doskonalenia i uczenia się
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopiniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się