Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Rynek usług doradczo-konsultingowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rynek usług doradczo-konsultingowych
Specjalność Konsulting gospodarczy
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 7 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zarządzania, technologie informacyjne (TI), mikroekonomia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
C-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług1
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym1
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych1
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.1
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim1
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.1
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady1
7
wykłady
T-W-1Rola i funkcje sektora usług w gospodarce narodowej2
T-W-2Rynek usług - pojęcie, cechy i uwarunkowania rozwoju1
T-W-3Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na usługach.2
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług2
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa2
T-W-6Rola innowacji w usługach2
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi2
T-W-8Znaczenie jakość usług2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach7
A-A-2Przygotowanie i uzupełnienie notatek po uczestnictwie w ćwiczeniach7
A-A-3Pisanie pracy - referat i prezentacja multimedialna10
A-A-4Realizacja referatu - cele, forma, tematyka7
A-A-5Zebranie i wybór odpowiednich materiałów do opracowania tematu17
A-A-6Zaliczenie2
50
wykłady
A-W-1Przygotowanie się do zajęć na podstawie literatury i innych materiałów5
A-W-2Zaliczenie2
A-W-3uczestnictwo w zajęciach15
A-W-4Przygotowanie i uzupełnienie notatek po uczestnictwie w wykładach6
A-W-5Realizacja referatu - cele, forma, tematyka6
A-W-6Przygotowanie do zaliczenia7
A-W-7Opracowanie tematyki wykładu wspólnie z nauczycielem5
A-W-8Praca z książką4
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/5_W01
Definiowanie podstawowych zagadnień związanych z istotą i możliwym zakresem świadczenia usług doradczych
E_2A_W05, E_2A_W15C-3, C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-2, M-3, M-1, M-4S-2, S-4, S-1, S-3
E_2A_D5/5_W02
Objaśnianie roli konsultanta we wspieraniu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
E_2A_W05C-3, C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-1M-2, M-3, M-1, M-4S-2, S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/5_U01
Analizuje zachowania podmiotów gospodarczych ze wskazaniem sfer działalności możliwych do świadczenia usług
E_2A_U01, E_2A_U04C-3, C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-2, M-3, M-4S-2, S-4, S-1, S-3
E_2A_D5/5_U02
Nakreśla możliwe kierunki zmian w zakresie budowy przewagi konkurencyjnej uwzględniając rolę i znaczenie usług konsultingowych
E_2A_U01, E_2A_U10C-3, C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-2, M-3, M-4S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/5_K01
Dąży do rozszerzania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
E_2A_K05C-3, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-3, M-4S-4, S-1, S-3
E_2A_D5/5_K02
Zdolny do obiektywnego formułownia wniosków dotyczących funkcjonowania nowoczesnej firmy
E_2A_K05C-3, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-3, M-4S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/5_W01
Definiowanie podstawowych zagadnień związanych z istotą i możliwym zakresem świadczenia usług doradczych
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania przedsiebiorstw w gospodarce rynkowej. Nie zna istoty, ani koniecznosci świadczenia usług doradczych w bieżącej działności przedsiębiorstw.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w tresci i jezyku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrazania wiedzypopełnia błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawość poznawcza, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie.
E_2A_D5/5_W02
Objaśnianie roli konsultanta we wspieraniu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania konsultingu. Nie zna istoty, ani koniecznosci świadczenia usług doradczych w bieżącej działności przedsiębiorstw, nie widzi potrzeby sensu i roli konsultingu w bieżącej działalności.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (czesciowo obojetny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważajacej mierze błędna), - nie zawsze chętny do wyrażania opinii i uczestnictwa w dyskusji. - z dużym trudem i pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - z pomocą potrafi przygotować prezentację i z dużą pomocą przekazać innym wnioski.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku, - z trudem i pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - z pomocą potrafi przygotować prezentację i z udziałem nauczyciela przekazać innym wnioski.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował niemal cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całosc zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia, - samodzielnie i z nieznaczną pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z nieznacznym udziałem nauczyciela przekazać innym wnioski.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi nie ma niemal żadnych potknięć, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia, - samodzielnie i z bardzo nieznaczną pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z przekazać innym wnioski.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzezen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawosc poznawcza, - samodzielnie ibez pomocy potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z przekazać innym wnioski, - jest widoczne oczytanie i znajmość zagadnień wykraczająca poza tamatykę zajęć.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/5_U01
Analizuje zachowania podmiotów gospodarczych ze wskazaniem sfer działalności możliwych do świadczenia usług
2,0Student nie potrafi scharakteryzowac podstawowych założeń, metod i zachowań podmiotów gospodarczych, które to można analizować w celu wskazania dostępnych sfer świadczenia usług konsultingowych.
3,0Student: - potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy i aktywnością na zajęciach.
3,5Student: - potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy i aktywnością na zajęciach.
4,0Student: - potrafi identyfikowac i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy (prezentacji) aktywnością na zajęciach.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikowac i radzić sobie z podstawowymi trudnościami zwiazanymi z procesem preparacji własnego przedsięwziecia (pracy, prezentacji), wraz z aktywnością na zajęciach.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności zwiąazane z procesem preparacji własnego przedsiewziecia pracy, prezentacji), wraz z wybitną aktywnością na zajęciach, - student potrafi samodzielnie wnioskować i wiązać zagadnienia teroretyczne w praktycznymi.
E_2A_D5/5_U02
Nakreśla możliwe kierunki zmian w zakresie budowy przewagi konkurencyjnej uwzględniając rolę i znaczenie usług konsultingowych
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie samodzielnie z trudnosciami mogacymi pojawic sie na każdym z etapów tworzenia pracy (prezentracji), nie operuje wiedzą kontekstową, nie ma pojęcia znaczenia usług konsultingowych wq bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy, ma ogólne pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
3,5Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy, ma ogólne pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
4,0Student: - potrafi identyfikowac i samodzielnie radzic sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy, ma duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwziecia badawczego (pracy), ma bardzo duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiazuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsiewziecia badawczego, ma wyjątkowo duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych poparte wiedzą poza prponowany materiał.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/5_K01
Dąży do rozszerzania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela, - nie angażuje się w jakiekolwiek inicjatywy innych w tym nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale tez nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną (obojetną) wobec polecen nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też bardzo rzadko podejmuje je z własnej woli. Adaptuje jednak metody dydaktyczne zaaranżowane przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec działań nauczyciela
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się w pełni.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazujac przy tym przychylną postawę wobec poczynan nauczyciela.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierujac sie przy tym pozytywna postawą wobec działań nauczyciela.
E_2A_D5/5_K02
Zdolny do obiektywnego formułownia wniosków dotyczących funkcjonowania nowoczesnej firmy
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę często obojetna wobec poleceń nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale najczęściej nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranzowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę dość obowjętną wobec poczynań nauczyciela.
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się w pełni.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazujac przy tym przychylną postawą wobec poczynan nauczyciela i zadań.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierujac sie przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela. Bez problemów pracuje i formułuje wnioski.

Literatura podstawowa

  1. Jemielniak D, Praca oparta na wiedzy: praca w przedsiębiorstwach wiedzy na przykładzie organizacji hight-tech, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Akademia L. Koźmińskiego, Warszawa, 2008
  2. Mohi A., Marc S., Elastyczność w świadczeniu usług, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  3. Rudawska I., Soboń M., Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Wyd. Difin, Warszawa, 2009
  4. Thomas M., Umiejętności doradcze. Skuteczny konsulting wewnątrz firmy, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  5. (red), Flejterski S., Perenc J., Rosa G., Współczesna Ekonomika Usług, PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Garczarczyk J., Rynek usług finansowych a koniunktura gospodarcza, CeDeWu, Warszawa, 2021
  2. Fazlagić J., KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą, One Press, Gliwice, 2012
  3. Matysiewicz J., Smyczek S., Babińska D., Sektor usług profesjonalnych, Placet, Warsyawa, 2014

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług1
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym1
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych1
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.1
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim1
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.1
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady1
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i funkcje sektora usług w gospodarce narodowej2
T-W-2Rynek usług - pojęcie, cechy i uwarunkowania rozwoju1
T-W-3Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na usługach.2
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług2
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa2
T-W-6Rola innowacji w usługach2
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi2
T-W-8Znaczenie jakość usług2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach7
A-A-2Przygotowanie i uzupełnienie notatek po uczestnictwie w ćwiczeniach7
A-A-3Pisanie pracy - referat i prezentacja multimedialna10
A-A-4Realizacja referatu - cele, forma, tematyka7
A-A-5Zebranie i wybór odpowiednich materiałów do opracowania tematu17
A-A-6Zaliczenie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie się do zajęć na podstawie literatury i innych materiałów5
A-W-2Zaliczenie2
A-W-3uczestnictwo w zajęciach15
A-W-4Przygotowanie i uzupełnienie notatek po uczestnictwie w wykładach6
A-W-5Realizacja referatu - cele, forma, tematyka6
A-W-6Przygotowanie do zaliczenia7
A-W-7Opracowanie tematyki wykładu wspólnie z nauczycielem5
A-W-8Praca z książką4
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/5_W01Definiowanie podstawowych zagadnień związanych z istotą i możliwym zakresem świadczenia usług doradczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
Treści programoweT-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład problemowy
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania przedsiebiorstw w gospodarce rynkowej. Nie zna istoty, ani koniecznosci świadczenia usług doradczych w bieżącej działności przedsiębiorstw.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w tresci i jezyku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrazania wiedzypopełnia błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawość poznawcza, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/5_W02Objaśnianie roli konsultanta we wspieraniu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
Treści programoweT-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład problemowy
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania konsultingu. Nie zna istoty, ani koniecznosci świadczenia usług doradczych w bieżącej działności przedsiębiorstw, nie widzi potrzeby sensu i roli konsultingu w bieżącej działalności.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (czesciowo obojetny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważajacej mierze błędna), - nie zawsze chętny do wyrażania opinii i uczestnictwa w dyskusji. - z dużym trudem i pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - z pomocą potrafi przygotować prezentację i z dużą pomocą przekazać innym wnioski.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku, - z trudem i pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - z pomocą potrafi przygotować prezentację i z udziałem nauczyciela przekazać innym wnioski.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował niemal cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całosc zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia, - samodzielnie i z nieznaczną pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z nieznacznym udziałem nauczyciela przekazać innym wnioski.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi nie ma niemal żadnych potknięć, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia, - samodzielnie i z bardzo nieznaczną pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z przekazać innym wnioski.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzezen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawosc poznawcza, - samodzielnie ibez pomocy potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z przekazać innym wnioski, - jest widoczne oczytanie i znajmość zagadnień wykraczająca poza tamatykę zajęć.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/5_U01Analizuje zachowania podmiotów gospodarczych ze wskazaniem sfer działalności możliwych do świadczenia usług
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
Treści programoweT-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład problemowy
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzowac podstawowych założeń, metod i zachowań podmiotów gospodarczych, które to można analizować w celu wskazania dostępnych sfer świadczenia usług konsultingowych.
3,0Student: - potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy i aktywnością na zajęciach.
3,5Student: - potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy i aktywnością na zajęciach.
4,0Student: - potrafi identyfikowac i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy (prezentacji) aktywnością na zajęciach.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikowac i radzić sobie z podstawowymi trudnościami zwiazanymi z procesem preparacji własnego przedsięwziecia (pracy, prezentacji), wraz z aktywnością na zajęciach.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności zwiąazane z procesem preparacji własnego przedsiewziecia pracy, prezentacji), wraz z wybitną aktywnością na zajęciach, - student potrafi samodzielnie wnioskować i wiązać zagadnienia teroretyczne w praktycznymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/5_U02Nakreśla możliwe kierunki zmian w zakresie budowy przewagi konkurencyjnej uwzględniając rolę i znaczenie usług konsultingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Cel przedmiotuC-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
Treści programoweT-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład problemowy
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie samodzielnie z trudnosciami mogacymi pojawic sie na każdym z etapów tworzenia pracy (prezentracji), nie operuje wiedzą kontekstową, nie ma pojęcia znaczenia usług konsultingowych wq bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy, ma ogólne pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
3,5Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy, ma ogólne pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
4,0Student: - potrafi identyfikowac i samodzielnie radzic sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy, ma duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwziecia badawczego (pracy), ma bardzo duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiazuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsiewziecia badawczego, ma wyjątkowo duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych poparte wiedzą poza prponowany materiał.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/5_K01Dąży do rozszerzania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
Treści programoweT-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela, - nie angażuje się w jakiekolwiek inicjatywy innych w tym nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale tez nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną (obojetną) wobec polecen nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też bardzo rzadko podejmuje je z własnej woli. Adaptuje jednak metody dydaktyczne zaaranżowane przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec działań nauczyciela
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się w pełni.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazujac przy tym przychylną postawę wobec poczynan nauczyciela.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierujac sie przy tym pozytywna postawą wobec działań nauczyciela.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/5_K02Zdolny do obiektywnego formułownia wniosków dotyczących funkcjonowania nowoczesnej firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
Treści programoweT-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę często obojetna wobec poleceń nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale najczęściej nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranzowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę dość obowjętną wobec poczynań nauczyciela.
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się w pełni.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazujac przy tym przychylną postawą wobec poczynan nauczyciela i zadań.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierujac sie przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela. Bez problemów pracuje i formułuje wnioski.