Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Marketing II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1System informacji marketingowej2
T-A-2Analiza konkurencji2
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów1
T-A-4Model zachowania konsumenta1
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu1
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania1
T-A-7Pomiar efektywności marketingu1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zajęć9
A-A-3Samodzielna praca studenta6
A-A-4Zaliczenie1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O19_W01
student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
E_2A_W10C-1T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-2, M-3, M-1S-3, S-1
E_2A_O19_W02
student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
E_2A_W04, E_2A_W15C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-7M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_O19_W03
student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
E_2A_W13C-1, C-2T-A-4, T-A-5, T-A-7M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_O19_W04
student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
E_2A_W15C-1, C-2T-A-2, T-A-7M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O19_U01
student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
E_2A_U18C-1, C-2T-A-3M-2, M-1S-3, S-1
E_2A_O19_U02
powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
E_2A_U18C-1, C-2T-A-3M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2
E_2A_O19_U03
określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
E_2A_U18C-2T-A-3, T-A-5M-2, M-3, M-1S-3, S-1
E_2A_O19_U04
stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
E_2A_U04C-1, C-2T-A-4, T-A-6, T-A-7M-3, M-1S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O19_K01
rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
E_2A_K05C-1, C-2T-A-3, T-A-1, T-A-6M-3, M-1S-2
E_2A_O19_K02
mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
E_2A_K04C-1, C-2T-A-4M-3, M-1S-2
E_2A_O19_K03
organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
E_2A_K08C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-3, M-1S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O19_W01
student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_W02
student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_W03
student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_W04
student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O19_U01
student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_U02
powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
2,0Nie opanował
3,0powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_U03
określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Określa cele komunikacji i projektować zakres przekazu
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_U04
stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Stosuje odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_O19_K01
rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
2,0nie opanował
3,0Rozumie wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_K02
mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Ma świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu badzo dobrym
E_2A_O19_K03
organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Organizuje struktury marketingu i ich działalność w firmie
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Dominika Kaczorowska-Spychalska, Magdalena Kalińska-Kula, Agata Mardosz-Grabowska, Agata Matuszewska-Kubicz, Przyszłość marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2020, dostęp: https://libra.ibuk.pl/
  2. Mruk Henryk, Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Philip Kotler, Marketing, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012
  2. Aleksandra Hauke-Lopes, Milena Ratajczak-Mrozek, Marcin Soniewicki, Marcin Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2018, dostęp: https://libra.ibuk.pl/

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1System informacji marketingowej2
T-A-2Analiza konkurencji2
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów1
T-A-4Model zachowania konsumenta1
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu1
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania1
T-A-7Pomiar efektywności marketingu1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zajęć9
A-A-3Samodzielna praca studenta6
A-A-4Zaliczenie1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_W01student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-2Analiza konkurencji
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-1System informacji marketingowej
T-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: kolokwium
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_W02student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-2Analiza konkurencji
T-A-1System informacji marketingowej
T-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_W03student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_W04student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-2Analiza konkurencji
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_U01student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: kolokwium
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_U02powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: kolokwium
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_U03określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: kolokwium
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Określa cele komunikacji i projektować zakres przekazu
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_U04stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: kolokwium
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Stosuje odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_K01rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-1System informacji marketingowej
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Rozumie wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_K02mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-4Model zachowania konsumenta
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Ma świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu badzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_O19_K03organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-2Analiza konkurencji
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-1System informacji marketingowej
T-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-1wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: kolokwium
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Organizuje struktury marketingu i ich działalność w firmie
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym