Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Marketing II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | studenci mają pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw |
C-2 | studenci powinni oceniać efektywność i skuteczność marketingu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | System informacji marketingowej | 2 |
T-A-2 | Analiza konkurencji | 3 |
T-A-3 | Strategie pozycjonowania produktów | 1 |
T-A-4 | Planowanie strategii komunikacji | 2 |
T-A-5 | Problemy etycznej i społecznej odpowiedzialności marketingu | 2 |
T-A-6 | Model zachowania konsumenta | 2 |
T-A-7 | Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu | 1 |
T-A-8 | Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania | 2 |
T-A-9 | Pomiar efektywności marketingu | 1 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 5 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
A-A-4 | Zaliczenie | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład konwersatoryjny |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena pracy w grupach |
S-2 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O19_W01 student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw | E_2A_W10 | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-7, T-A-2 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3 |
E_2A_O19_W02 student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową | E_2A_W04, E_2A_W15 | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-6, T-A-9, T-A-2 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_O19_W03 student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów | E_2A_W13 | — | C-2, C-1 | T-A-6, T-A-9, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_2A_O19_W04 student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji | E_2A_W15 | — | C-2, C-1 | T-A-9, T-A-2 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O19_U01 student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty | E_2A_U18 | — | C-2, C-1 | T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
E_2A_O19_U02 powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji | E_2A_U18 | — | C-2, C-1 | T-A-3, T-A-4 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
E_2A_O19_U03 określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu | E_2A_U18 | — | C-2 | T-A-3, T-A-4, T-A-7 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3 |
E_2A_O19_U04 stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych | E_2A_U04 | — | C-2, C-1 | T-A-6, T-A-8, T-A-9 | M-3, M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O19_K01 rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty | E_2A_K05 | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-8 | M-3, M-1 | S-2 |
E_2A_O19_K02 mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu | E_2A_K04 | — | C-2, C-1 | T-A-5, T-A-6 | M-3, M-1 | S-2 |
E_2A_O19_K03 organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie | E_2A_K08 | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-8, T-A-9, T-A-7, T-A-2 | M-3, M-1 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O19_W01 student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O19_W02 student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O19_W03 student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów | 2,0 | Nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O19_W04 student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji | 2,0 | Nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O19_U01 student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty | 2,0 | Nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O19_U02 powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji | 2,0 | Nie opanował |
3,0 | powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O19_U03 określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Określa cele komunikacji i projektować zakres przekazu | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O19_U04 stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Stosuje odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O19_K01 rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Rozumie wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O19_K02 mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Ma świadomość społecznych efektów działalności podmiotu | |
4,5 | Opanował w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O19_K03 organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie | 2,0 | nie opanował |
3,0 | Opanował w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował w stopniu dobrym | |
4,5 | Organizuje struktury marketingu i ich działalność w firmie | |
5,0 | Opanował w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Dominika Kaczorowska-Spychalska, Magdalena Kalińska-Kula, Agata Mardosz-Grabowska, Agata Matuszewska-Kubicz, Przyszłość marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2020, dostęp: libra.ibuk.pl
- Mruk Henryk, Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Kotler Ph., Marketing, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012
- Aleksandra Hauke-Lopes, Milena Ratajczak-Mrozek, Marcin Soniewicki, Marcin Wieczerzycki, Marketing międzynarodowy - wyzwania dla przedsiębiorstw, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2018, dostęp: libra.ibuk.pl