Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Zarządzanie nieruchomościami niemieszkalnymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie nieruchomościami niemieszkalnymi | ||
Specjalność | Gospodarka nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw prawa gospodarki nieruchomościami i rynku nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość systematyki materiału normatywnego stosowanego w zakresie zarządzania nieruchomościami |
C-2 | Opanowanie podstawowych terminów z zakresu zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi. |
C-3 | Umiejętność scharakteryzowania wybranych form zarządzanie nieruchomościami |
C-4 | Posiadanie wiedzy na temat obowiązków i organizacji pracy zarządcy nieruchomości |
C-5 | Identyfikowanie problemów i wskazywanie zaleceń do poprawy efektywności zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ogólne zasady zawierania umowy o zarządzanie | 2 |
T-A-2 | Cel i funkcje planu zarządzania nieruchomością | 2 |
T-A-3 | Metodyka sporządzania planow zarządzania nieruchomością | 2 |
T-A-4 | Struktura planu zarządzania nieruchomością | 1 |
T-A-5 | Plany zarządzania nieruchomością — przykłady dla rożnych typow nieruchomości | 1 |
T-A-6 | Dokumentacja prawna, techniczna, eksploatacyjna nieruchomości niemieszkalnej. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja i przykłady nieruchomości komercyjnych | 2 |
T-W-2 | Instytucja najmu na obszarze nieruchomości komercyjnych | 1 |
T-W-3 | Finansowe aspekty zarządzania i wynajmu nieruchomości komercyjnej | 1 |
T-W-4 | Specyfika zarządzania nieruchomościami biurowymi | 1 |
T-W-5 | Specyfika zarządzania nieruchomościami usługowo-handlowymi | 2 |
T-W-6 | Specyfika zarządzania nieruchomościami przemysłowymi | 1 |
T-W-7 | Specyfika zarządzania nieruchomościami hotelowymi i rekreacyjnymi | 1 |
T-W-8 | Specyfika zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi wykorzystywanymi na cele komercyjne | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 10 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej literatury i czasopism | 2 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć - gromadzenie danych na temat stawek najmu nieruchomości komercyjnych (biurowych, usługowo- handlowych) | 3 |
A-A-4 | Przygotowanie do kolokwium | 4 |
A-A-5 | Konsultacje dotyczące planów zarządzania nieruchomością | 4 |
A-A-6 | Zaliczenie | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | Rozszerzanie zakresu tematycznego wykładów - czytanie wskazanych aktów prawnych i literatury | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 5 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
A-W-5 | Konsultacje | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, prelekcja |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
M-4 | Metody praktyczne - studium przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: praca pisemna - kolokwium służące do oceny okresowych osiągnięć studenta w trakcie ich trwania. |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/9_W01 Zna definicje, rodzaje i charakterystykę nieruchomości niemieszkalnych | E_2A_W01 | — | C-4, C-5 | T-W-1 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/9_W02 Definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywane i planowane przez zarządców | E_2A_W05, E_2A_W06 | — | C-4, C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/9_W03 Potrafi zidentyfikować problemy związane z zarządzaniem nieruchomościami niemieszkalnymi i zaproponować rozwiązania naprawcze | E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W12 | — | C-4, C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/9_U01 Potrafi analizować dokumenty niezbędnę do przejmowania do zarządzania nieruchomości niemieszkalnych. | E_2A_U01 | — | C-4, C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/9_U02 Planuje, opracowuje i podejmuje decyzje dotyczące efektywności zarzadzania nieruchomościami niemieszkalnymi | E_2A_U02, E_2A_U05 | — | C-4, C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/9_U03 Opracowuje plany zarządzania nieruchomością niemieszkalną | E_2A_U03, E_2A_U06, E_2A_U11 | — | C-4, C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/9_K01 Jest świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomości niemieszkalnych | E_2A_K05, E_2A_K02 | — | C-4, C-5, C-3, C-2, C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/9_K02 Kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości niemieszkalnych | E_2A_K01, E_2A_K02 | — | C-4, C-5 | T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/9_W01 Zna definicje, rodzaje i charakterystykę nieruchomości niemieszkalnych | 2,0 | Student nie zna podstawowych cech nieruchomości niemieszkalnych i zagadnień dotyczących zarządzania nimi. |
3,0 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości niemieszkalnych jako kategorii ekonomicznych. | |
3,5 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości niemieszkalnych jako kategorii ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości niemieszkalnych. | |
4,5 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi z podaniem ryzyka jakie za sobą niosą. | |
5,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi oraz wskazać i uzasadnić najlepsze rozwiązania. | |
E_2A_D3/9_W02 Definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywane i planowane przez zarządców | 2,0 | Student nie zna podstawowych cech nieruchomości niemieszkalnych i zagadnień dotyczących zarządzania nimi. |
3,0 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości niemieszkalnych jako kategorii ekonomicznych. | |
3,5 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości niemieszkalnych jako kategorii ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości niemieszkalnych. | |
4,5 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi z podaniem ryzyka jakie za sobą niosą. | |
5,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi oraz wskazać i uzasadnić najlepsze rozwiązania. | |
E_2A_D3/9_W03 Potrafi zidentyfikować problemy związane z zarządzaniem nieruchomościami niemieszkalnymi i zaproponować rozwiązania naprawcze | 2,0 | Student nie zna podstawowych cech nieruchomości niemieszkalnych i zagadnień dotyczących zarządzania nimi. |
3,0 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości niemieszkalnych jako kategorii ekonomicznych. | |
3,5 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości niemieszkalnych jako kategorii ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości niemieszkalnych. | |
4,5 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi z podaniem ryzyka jakie za sobą niosą. | |
5,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi oraz wskazać i uzasadnić najlepsze rozwiązania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/9_U01 Potrafi analizować dokumenty niezbędnę do przejmowania do zarządzania nieruchomości niemieszkalnych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji zarządzanej nieruchomości |
3,0 | Student zna niektóre narzędzia i procedury bedące przedmiotem pracy zarządcy. Nie potrafi samodzielnie ani w zespole opracować strategii zarzadzania nieruchomością niemieszkalną | |
3,5 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości niemieszkalnych oraz potrafi wynienić niezbędne dokumenty i zasady ich grupowania | |
4,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować zmiany w dotychczasowym sposobie zarządzania nieruchomością oraz z pomocą nauczyciela wskazać nowe rozwiązania z oceną ich ryzyka | |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić analizę kondycji finansowej nieruchomości z lat ubiegłych dokonując jej oceny oraz indywidualne zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami niemieszkalnym. | |
5,0 | Student potrafi zaprezentować wyniki własnej pracy polegajacej na ocenie sposobu zarządzania wybraną nieruchomością oraz zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi z podaniem i uzasdanieniem wyboru najlepszego. | |
E_2A_D3/9_U02 Planuje, opracowuje i podejmuje decyzje dotyczące efektywności zarzadzania nieruchomościami niemieszkalnymi | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji zarządzanej nieruchomości |
3,0 | Student zna niektóre narzędzia i procedury bedące przedmiotem pracy zarządcy. Nie potrafi samodzielnie ani w zespole opracować strategii zarzadzania nieruchomością niemieszkalną | |
3,5 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości niemieszkalnych oraz potrafi wynienić niezbędne dokumenty i zasady ich grupowania | |
4,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować zmiany w dotychczasowym sposobie zarządzania nieruchomością oraz z pomocą nauczyciela wskazać nowe rozwiązania z oceną ich ryzyka | |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić analizę kondycji finansowej nieruchomości z lat ubiegłych dokonując jej oceny oraz indywidualne zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami niemieszkalnym. | |
5,0 | Student potrafi zaprezentować wyniki własnej pracy polegajacej na ocenie sposobu zarządzania wybraną nieruchomością oraz zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi z podaniem i uzasdanieniem wyboru najlepszego. | |
E_2A_D3/9_U03 Opracowuje plany zarządzania nieruchomością niemieszkalną | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji zarządzanej nieruchomości |
3,0 | Student zna niektóre narzędzia i procedury bedące przedmiotem pracy zarządcy. Nie potrafi samodzielnie ani w zespole opracować strategii zarzadzania nieruchomością niemieszkalną | |
3,5 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości niemieszkalnych oraz potrafi wynienić niezbędne dokumenty i zasady ich grupowania | |
4,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować zmiany w dotychczasowym sposobie zarządzania nieruchomością oraz z pomocą nauczyciela wskazać nowe rozwiązania z oceną ich ryzyka | |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić analizę kondycji finansowej nieruchomości z lat ubiegłych dokonując jej oceny oraz indywidualne zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami niemieszkalnym. | |
5,0 | Student potrafi zaprezentować wyniki własnej pracy polegajacej na ocenie sposobu zarządzania wybraną nieruchomością oraz zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami niemieszkalnymi z podaniem i uzasdanieniem wyboru najlepszego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/9_K01 Jest świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomości niemieszkalnych | 2,0 | Nie jest w stopniu dostatecznym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci niemieszkalnych |
3,0 | Jest w stopniu dostatecznym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci niemieszkalnych | |
3,5 | Jest w stopniu więcej niż dostatecznym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci niemieszkalnych | |
4,0 | Jest w stopniu dobrym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci niemieszkalnych | |
4,5 | Jest w stopniu więcej niż dobrym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci niemieszkalnych | |
5,0 | Jest w stopniu bardzo dobrym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci niemieszkalnych | |
E_2A_D3/9_K02 Kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości niemieszkalnych | 2,0 | Nie jest w najmniejszym stopniu kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości niemieszkalnych |
3,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości niemieszkalnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości niemieszkalnych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości niemieszkalnych w stopniu dobrym | |
4,5 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości niemieszkalnych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości niemieszkalnych w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Jońska B., Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi, C.H. Beck, Warszawa, 2011
- Foryś I. (red.), Zarządzanie nieruchomościami handlowymi, MT Biznes, Warszawa, 2014
- Henclewska L. , Pięta J. K. , Marchwicka W., Libera L., Plany zarządzania nieruchomościami. Teoria i praktyka. Nieruchomość mieszkaniowa. Nieruchomość przemysłowa. Nieruchomość biurowa, C.H. Beck, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Projekt Inwestor, Borowczyk Investments, Poznań, 2020, dwumiesięcznik
- Wycena, EDUCATERRA, Olsztyn, 2020, kwartalnik