Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrany temat i opiekun pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.5
T-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.5
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach15
A-S-2Przygotowanie wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale26
A-S-3Konsultacje9
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnej pod kątem opanowania technik pisania pracy dyplomowej zgodnie ze standardami obowiązującymi na Wydziale

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A06_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej
E_2A_W06, E_2A_W01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A06_U01
Student umie dokonać przeglądu literatury oraz doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, z prawidłowym zastosowaniem zasad pisania pracy dyplomowej
E_2A_U01, E_2A_U13, E_2A_U04C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A06_K01
Student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności
E_2A_K03, E_2A_K08, E_2A_K01C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A06_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej
3,0Student ma dostateczną wiedzę o zasadach dyplomowania i pisania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A06_U01
Student umie dokonać przeglądu literatury oraz doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, z prawidłowym zastosowaniem zasad pisania pracy dyplomowej
2,0Student nie umie dokonać przeglądu literatury, doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, nie umie zastosować zasad pisania pracy dyplomowej
3,0Student umie dokonać przeglądu literatury, doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, umie zastosować zasady pisania pracy dyplomowej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A06_K01
Student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności
2,0Student nie wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach
3,0Student w stopniu dostatecznym wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.5
T-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.5
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.5
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach15
A-S-2Przygotowanie wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale26
A-S-3Konsultacje9
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A06_W01Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych
Treści programoweT-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.
T-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnej pod kątem opanowania technik pisania pracy dyplomowej zgodnie ze standardami obowiązującymi na Wydziale
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej
3,0Student ma dostateczną wiedzę o zasadach dyplomowania i pisania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A06_U01Student umie dokonać przeglądu literatury oraz doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, z prawidłowym zastosowaniem zasad pisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych
Treści programoweT-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.
T-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnej pod kątem opanowania technik pisania pracy dyplomowej zgodnie ze standardami obowiązującymi na Wydziale
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie dokonać przeglądu literatury, doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, nie umie zastosować zasad pisania pracy dyplomowej
3,0Student umie dokonać przeglądu literatury, doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, umie zastosować zasady pisania pracy dyplomowej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A06_K01Student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, kształtuje osobiste zdolności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K08Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych
Treści programoweT-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.
T-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnej pod kątem opanowania technik pisania pracy dyplomowej zgodnie ze standardami obowiązującymi na Wydziale
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach
3,0Student w stopniu dostatecznym wykazuje się odpowiedzialnością i autonomią w podejmowanych działaniach
3,5
4,0
4,5
5,0