Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie

Sylabus przedmiotu Hydraulika stosowana:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hydraulika stosowana
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 18 2,00,44zaliczenie
wykładyW1 18 1,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiadomości z przedmiotów: Hydraulika i hydrologia (sem. 4)
W-2Znajomość zagadnień z zakresu budownictwa wodnego (studia N1)
W-3Opanowane wiadomości z przedmiotów: hydraulika i hydrologia (sem.2) oraz z sem. 6-tego: hydraulika/mech. cieczy i gazów
W-4Znajomość zagadnień z PDW-4 budowle wodne/hydraulika stosowana
W-5Opanowanie materiału z PDW-5 Regulacja stosunków wodnych/modelowanie przepływu w sieciach rzecznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania filtracji.
C-4Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych2
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)4
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"4
T-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką4
T-P-5Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tamę metodą MES4
18
wykłady
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice2
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych2
T-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia2
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy2
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach3
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych3
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę2
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna praca w Laboratorium Komputerowym KBW i w domu24
A-P-3Konsultacje2
A-P-4Obrona sprawozdań z projektów4
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Pogłębianie wiadomości z zakresu przedmiotu z pozycji literaturowych8
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Zaliczenie2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy
M-2Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-3Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-4Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/01_W01
Zna i rozumie podstawowe metody obliczeniowe w hydraulice. Zna i rozumie podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W08C-1, C-4, C-2, C-3T-P-4, T-P-2, T-P-1, T-P-5, T-P-3, T-W-1, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-3, M-4, M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/01_U01
Potrafi posługiwać się podstawowymi metodami obliczeniowymi w hydraulice. Potrafi korzystać z podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
B_2A_U07, B_2A_U10, B_2A_U11, B_2A_U12, B_2A_U18C-1, C-4, C-2, C-3T-P-4, T-P-2, T-P-1, T-P-5, T-P-3, T-W-1, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-3, M-4, M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/01_K01
Jest gotów do określania podstawowych metod obliczeniowych występujace w hydraulice. Jest zorientowany w technikach modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
B_2A_K01, B_2A_K07C-1, C-4, C-2, C-3T-P-4, T-P-2, T-P-1, T-P-5, T-P-3, T-W-1, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-3, M-4, M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/01_W01
Zna i rozumie podstawowe metody obliczeniowe w hydraulice. Zna i rozumie podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/01_U01
Potrafi posługiwać się podstawowymi metodami obliczeniowymi w hydraulice. Potrafi korzystać z podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/01_K01
Jest gotów do określania podstawowych metod obliczeniowych występujace w hydraulice. Jest zorientowany w technikach modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mitosek M., Mechanika płynów w inżynierii i ochronie środowiska, PWN, Warszawa, 2001
  2. Kubrak J., Hydraulika techniczna, SGGW, Warszawa, 1998
  3. Szymkiewicz R., Modelowanie matematyczne przepływów w rzekach i kanałach, PWN, Warszawa, 2000
  4. Burzyński, Granatowicz, Piwecki, Szymkiewicz, Metody numeryczne w hydraulice - Skrypt, Politechnika Gdańska, Gdańsk, 2001
  5. Mańko Robert, Wira Jerzy, Wybrane modele matematyczne w opisie ruchu turbulencyjnego, Zeszyty Naukowe Inżynieria Lądowa i Wodna w Kształtowaniu Środwiska, Kalisz, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Szuster A., Utrysko B., Hydraulika i podstawy hydromechaniki, PWN, Warszawa, 1986
  2. Kubrak E. J., Hydraulika techniczna. Przykłady obliczeń, SGGW, Warszawa, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych2
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)4
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"4
T-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką4
T-P-5Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tamę metodą MES4
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice2
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych2
T-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia2
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy2
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach3
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych3
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę2
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielna praca w Laboratorium Komputerowym KBW i w domu24
A-P-3Konsultacje2
A-P-4Obrona sprawozdań z projektów4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Pogłębianie wiadomości z zakresu przedmiotu z pozycji literaturowych8
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Zaliczenie2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/01_W01Zna i rozumie podstawowe metody obliczeniowe w hydraulice. Zna i rozumie podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W05Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu wybranych zagadnień związanych z budownictwem
B_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia przyporządkowane do kierunku budownictwo
B_2A_W08Zna i rozumie zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-4Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania filtracji.
Treści programoweT-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-P-5Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tamę metodą MES
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
T-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych
Metody nauczaniaM-3Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-4Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy
M-2Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/01_U01Potrafi posługiwać się podstawowymi metodami obliczeniowymi w hydraulice. Potrafi korzystać z podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U07Potrafi korzystać z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych
B_2A_U10Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych
B_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-4Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania filtracji.
Treści programoweT-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-P-5Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tamę metodą MES
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
T-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych
Metody nauczaniaM-3Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-4Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy
M-2Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_N2/B/D/01_K01Jest gotów do określania podstawowych metod obliczeniowych występujace w hydraulice. Jest zorientowany w technikach modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
B_2A_K07Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie zagadnień z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-4Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem, przepływów swobodnych i w ośrodkach porowatych.
C-3Metody modelowania filtracji.
Treści programoweT-P-4Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczką
T-P-2Projekt w zakresie przepływów pod ciśnieniem (dla sieci wodociągowej)
T-P-1Projekt z zakresu metofd komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-P-5Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tamę metodą MES
T-P-3Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczką"
T-W-1Metody obliczeniowych w hydraulice
T-W-8Sposoby obliczania ruchu rumowiska i badania stabilności dna
T-W-3Metody obliczania krzywych spiętrzenia
T-W-2Podstawowe techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod ciśnieniem i przepływów swobodnych
T-W-7Metody modelowania filtracji przez wał przeciwpowodziowy i przez zaporę
T-W-4Metody obliczania przepływów pod mostami i przez jazy
T-W-5Modele hydrodynamiczne ruchu ustalonegoi i nieustalonego wody w rzekach i kanałach
T-W-6Metody obliczania filtracji w ośrodkach porowatych
Metody nauczaniaM-3Cwiczenia PROJEKTOWE: Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-4Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnień omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji zagadnien i omawiania ich istotnych szczegółów na tablicy
M-2Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-1Ocena podsumowująca: Pytania kontrolne z materiału realizowanego na wykładzie w ramach kolokwiów na cwiczeniach projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone dwa kolokwia na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0