Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Inżynieria bioprocesów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria bioprocesów
Specjalność Nanobioinżynieria
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu matematyki, fizyki i chemii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.15
15
wykłady
T-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Konsultacje5
30
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-3Konsultacje5
A-W-4Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_NBI-S-O6.1_W01
Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bipprocesową.
BT_2A_W01C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_NBI-S-O6.1_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy bioprocesów.
BT_2A_U01C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_NBI-S-O6.1_K01
Student wykazuje zrozumienie bioprocesów oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
BT_2A_K01C-1T-A-1, T-W-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_NBI-S-O6.1_W01
Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bipprocesową.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_NBI-S-O6.1_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy bioprocesów.
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_NBI-S-O6.1_K01
Student wykazuje zrozumienie bioprocesów oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. L. Krzystek, Stechiometria i kinetyka bioprocesów, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-A-4Konsultacje5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-3Konsultacje5
A-W-4Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_NBI-S-O6.1_W01Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bipprocesową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów
Treści programoweT-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
T-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_NBI-S-O6.1_U01Student wykorzystuję wiedzę do analizy bioprocesów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U01wykorzystuje pogłębioną wiedzę teoretyczną do analizy procesów i zjawisk mających wpływ na poprawę jakości życia oraz zdrowia zwierząt i ludzi
Cel przedmiotuC-1Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów
Treści programoweT-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
T-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_NBI-S-O6.1_K01Student wykazuje zrozumienie bioprocesów oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
Cel przedmiotuC-1Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią bioprocesów
Treści programoweT-A-1Przykłady obliczeniowe związane z treścią wykładu.
T-W-1Inżynieria bioprocesowa – wprowadzenie; analiza ilościowa bioprocesów; analiza przemian komórkowych w makroskali; kinetyka przemian komórkowych w makroskali;
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżyneirią bioprocesów.
3,5
4,0
4,5
5,0