Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Systemy zarządzania jakością w biotechnologii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy zarządzania jakością w biotechnologii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Anita Kołodziej-Skalska <Anita.Kolodziej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 10 0,70,41zaliczenie
wykładyW1 20 1,30,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu ekonomiki, marketingu i organizacji pracy. Wiedza z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z systemami zarządzania jakością w produkcji bezpiecznej żywności, wykorzystywanymi w laboratoriach badawczych i medycznych oraz ochronie środowiska.
C-2Zapoznanie studentów ze stosowanymi zasadami, metodami i narzędziami w organizacji (przedsiębiorstwo, firma) mającymi na celu ciągłe podnoszenia jakości.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem jakością.2
T-A-2Najważniejsze zasady, metody i narzędzia jakości w systemach zarządzania jakością4
T-A-3Jakość w badaniach laboratoryjnych - laboratoria badawcze, wzrorcujące i medyczne. Audyt.2
T-A-4EMAS i norma ISO 14001 w praktyce.2
10
wykłady
T-W-1Rys historyczny rozwoju systemów zarządzania jakością. (twórcy systemu i ich najważniejsze zasady)2
T-W-2Doktryna jakości. Rodzaje i źródła motywacji.2
T-W-3Charakterystyka norm z rodziny ISO 9000 (wprowadzenie i omówienie najważniejszych założeń), systemy certyfikacji.2
T-W-4Zastosowanie norm ISO w laboratoriach.2
T-W-5EMAS (Eco Management and Audit Scheme) sytemy ekozarzozarządzania i audytu. Norma ISO 14001 system zarządzania środowiskowego.2
T-W-6Jakość i bezpieczeństwo zdrowotne żywności.2
T-W-7Systemy zapewnienia jakości zdrowotnej żywności.2
T-W-8Zasady GHP i GMP.2
T-W-9System HACCP2
T-W-10Fałszowanie żywności. Identyfikowalność. Systemy RASFF i AAC.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach i dyskusja.10
A-A-2Przygotowanie do zajęć.5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia z ćwiczeń.6
21
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia z wykładów15
A-W-3Konsultacje3
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena w trakcie zajęć na podstawie prezentacji i prowadzonej dyskusji
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy i/lub zaliczenie pisemne na zakończenie wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BT-S2-B5_W01
Student jest w stanie objaśniać na czy polegaja systemy zarządzania jakoscią, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
BT_2A_W02C-2, C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-A-1M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BT-S2-B5_U01
Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
BT_2A_U08C-2, C-1T-A-3, T-A-2M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BT-S2-B5_K01
Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest zorientowany na ciągłe doskonalenie procesow występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
BT_2A_K05C-2, C-1T-W-3, T-A-2, T-A-4M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BT-S2-B5_W01
Student jest w stanie objaśniać na czy polegaja systemy zarządzania jakoscią, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
2,0Student nie jest w stanie objaśniać na czy polegają systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
3,0Student w niewielkim zakresie jest w stanie objaśniać na czy polegają systemy zarządzania jakością, stosowane w niektórych dzidzinach produkcji i badań
3,5Student jest w stanie objaśniać na czy polegają systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
4,0Student jest w stanie objaśniać i rozpoznawać na czy polegają systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
4,5Student jest w stanie objaśniać, rozpoznawać i dobierać na czy polegają systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
5,0Student dokładnie objaśnia, rozpoznawje i trafnie dobiera systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BT-S2-B5_U01
Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
2,0Student nie potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością.
3,0Student w niewielkim zakresie potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością ale nie potrafi zweryfikować zgodności funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
3,5Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością ale w niewielkim zakresie potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
4,0Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
4,5Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Trafnie rozwija i potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
5,0Student trafnie potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Trafnie szacuje i potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BT-S2-B5_K01
Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest zorientowany na ciągłe doskonalenie procesow występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
2,0Student nie ma świadomości wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej.
3,0Student ma w niewielkim zakresie świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student w niewielkim zakresie jest zorientowany na ciągłe doskonalenie procesów występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
3,5Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej, chociaż jest słabo zorientowany na ciągłe doskonalenie procesów występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
4,0Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest zorientowany na ciągłe doskonalenie procesów występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
4,5Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest kratywny i zorientowany na ciągłe doskonalenie procesow występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
5,0Student ma doskonałą świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest kratywny, otwarty i zorientowany na ciągłe doskonalenie procesow występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).

Literatura podstawowa

  1. Andrzej Jacek Blikle, Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu., Helion, Gliwice, 2014, I, ISBN 978-83-246-3556-6
  2. Sławomir Wawak, Zarządzanie jakością. Teoria i Praktyka, Wydawnictwo ONE Press, 2005, Wyd. II
  3. PA Luning, WJ Marcelis, WMF Jongen., Zarządzanie jakością żywności., Wyd. Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2005
  4. Zofia Zymonik, Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2002
  5. Stanisław Kowalczyk, Bezpieczeństwo i jakość żywności, PWN, Warszawa, 2016
  6. Danuta Kołożyn-Krajewska, Tadeusz Sikora, Zarządzanie bezpieczeństwem żywności. Teoria i praktyka., C.H.Beck, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. ISO, Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących., 2007, 17025
  2. ISO, Laboratoria medyczne. Szczególne wymagania dotyczące jakości i kompetencji, 2003, 15189
  3. ISO, Systemy zarządzania jakością – Podstawy i terminologia, Wymagania, Wytyczne dla doskonalenia., 2000, 9000, 9001, 9004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem jakością.2
T-A-2Najważniejsze zasady, metody i narzędzia jakości w systemach zarządzania jakością4
T-A-3Jakość w badaniach laboratoryjnych - laboratoria badawcze, wzrorcujące i medyczne. Audyt.2
T-A-4EMAS i norma ISO 14001 w praktyce.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rys historyczny rozwoju systemów zarządzania jakością. (twórcy systemu i ich najważniejsze zasady)2
T-W-2Doktryna jakości. Rodzaje i źródła motywacji.2
T-W-3Charakterystyka norm z rodziny ISO 9000 (wprowadzenie i omówienie najważniejszych założeń), systemy certyfikacji.2
T-W-4Zastosowanie norm ISO w laboratoriach.2
T-W-5EMAS (Eco Management and Audit Scheme) sytemy ekozarzozarządzania i audytu. Norma ISO 14001 system zarządzania środowiskowego.2
T-W-6Jakość i bezpieczeństwo zdrowotne żywności.2
T-W-7Systemy zapewnienia jakości zdrowotnej żywności.2
T-W-8Zasady GHP i GMP.2
T-W-9System HACCP2
T-W-10Fałszowanie żywności. Identyfikowalność. Systemy RASFF i AAC.2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach i dyskusja.10
A-A-2Przygotowanie do zajęć.5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia z ćwiczeń.6
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia z wykładów15
A-W-3Konsultacje3
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BT-S2-B5_W01Student jest w stanie objaśniać na czy polegaja systemy zarządzania jakoscią, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W02posiada pogłębioną wiedzę w zakresie ekonomii, zarządzania jakością, prawa i innych aspektów, przydatną w pracy biotechnologa
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze stosowanymi zasadami, metodami i narzędziami w organizacji (przedsiębiorstwo, firma) mającymi na celu ciągłe podnoszenia jakości.
C-1Zapoznanie studentów z systemami zarządzania jakością w produkcji bezpiecznej żywności, wykorzystywanymi w laboratoriach badawczych i medycznych oraz ochronie środowiska.
Treści programoweT-W-2Doktryna jakości. Rodzaje i źródła motywacji.
T-W-4Zastosowanie norm ISO w laboratoriach.
T-W-5EMAS (Eco Management and Audit Scheme) sytemy ekozarzozarządzania i audytu. Norma ISO 14001 system zarządzania środowiskowego.
T-A-1Podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem jakością.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład konwersatoryjny
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena w trakcie zajęć na podstawie prezentacji i prowadzonej dyskusji
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy i/lub zaliczenie pisemne na zakończenie wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie objaśniać na czy polegają systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
3,0Student w niewielkim zakresie jest w stanie objaśniać na czy polegają systemy zarządzania jakością, stosowane w niektórych dzidzinach produkcji i badań
3,5Student jest w stanie objaśniać na czy polegają systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
4,0Student jest w stanie objaśniać i rozpoznawać na czy polegają systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
4,5Student jest w stanie objaśniać, rozpoznawać i dobierać na czy polegają systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
5,0Student dokładnie objaśnia, rozpoznawje i trafnie dobiera systemy zarządzania jakością, w tym stosowane w produkcji bezpiecznej żywności, w badaniach laboratoryjnych i w ochronie środowiska.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BT-S2-B5_U01Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U08dobiera i stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w biotechnologii
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze stosowanymi zasadami, metodami i narzędziami w organizacji (przedsiębiorstwo, firma) mającymi na celu ciągłe podnoszenia jakości.
C-1Zapoznanie studentów z systemami zarządzania jakością w produkcji bezpiecznej żywności, wykorzystywanymi w laboratoriach badawczych i medycznych oraz ochronie środowiska.
Treści programoweT-A-3Jakość w badaniach laboratoryjnych - laboratoria badawcze, wzrorcujące i medyczne. Audyt.
T-A-2Najważniejsze zasady, metody i narzędzia jakości w systemach zarządzania jakością
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena w trakcie zajęć na podstawie prezentacji i prowadzonej dyskusji
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy i/lub zaliczenie pisemne na zakończenie wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością.
3,0Student w niewielkim zakresie potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością ale nie potrafi zweryfikować zgodności funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
3,5Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością ale w niewielkim zakresie potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
4,0Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
4,5Student potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Trafnie rozwija i potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
5,0Student trafnie potrafii posługiwać się zasadami, metodami i narzędziami stosowanymi w systemach zarządzania jakością. Trafnie szacuje i potrafi zweryfikować zgodność funkcjonowania organizacji (przedsiębiorstwa, firmy) z wymaganiami zasad zarządzania jakością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BT-S2-B5_K01Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest zorientowany na ciągłe doskonalenie procesow występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K05wykazuje zdyscyplinowanie w pracy indywidualnej; chętnie uczestniczy w pracy grupowej; potrafi kreatywnie planować i realizować działania własne i zespołowe
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów ze stosowanymi zasadami, metodami i narzędziami w organizacji (przedsiębiorstwo, firma) mającymi na celu ciągłe podnoszenia jakości.
C-1Zapoznanie studentów z systemami zarządzania jakością w produkcji bezpiecznej żywności, wykorzystywanymi w laboratoriach badawczych i medycznych oraz ochronie środowiska.
Treści programoweT-W-3Charakterystyka norm z rodziny ISO 9000 (wprowadzenie i omówienie najważniejszych założeń), systemy certyfikacji.
T-A-2Najważniejsze zasady, metody i narzędzia jakości w systemach zarządzania jakością
T-A-4EMAS i norma ISO 14001 w praktyce.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena w trakcie zajęć na podstawie prezentacji i prowadzonej dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej.
3,0Student ma w niewielkim zakresie świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student w niewielkim zakresie jest zorientowany na ciągłe doskonalenie procesów występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
3,5Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej, chociaż jest słabo zorientowany na ciągłe doskonalenie procesów występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
4,0Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest zorientowany na ciągłe doskonalenie procesów występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
4,5Student ma świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest kratywny i zorientowany na ciągłe doskonalenie procesow występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).
5,0Student ma doskonałą świadomość wpływu wdrażania zasad zarządzania jakością na efekty pracy indiwidualnej i zespołowej. Student jest kratywny, otwarty i zorientowany na ciągłe doskonalenie procesow występujących w organizacji (przedsiebiorstwie, firmie).