Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu OSH training:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot OSH training
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 6 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Knowledge about hazards
C-2Knowledge about legal issues of OSH
C-3Knowledge about first aid

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Selected legal issues of OSH1
T-W-2Life and health hazards1
T-W-3Protection against hazards1
T-W-4Procedures against hazards1
T-W-5First aid2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures5
5

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: attendance
S-2Ocena podsumowująca: Written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDE01_W01
Has knowledge of legal and organizational aspects of health and safety
ISDE_4-_W04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_J01_U01
PhD student can use knowledge of legal and legal issues organizational aspects of health and safety.
ISDE_4-_U06C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_J01_K01
PhD student has competence in legal and legal matters organizational aspects of health and safety.
ISDE_4-_K04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDE01_W01
Has knowledge of legal and organizational aspects of health and safety
2,0
3,0The student obtained at least 51% of the points possible to get during the final test
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_J01_U01
PhD student can use knowledge of legal and legal issues organizational aspects of health and safety.
2,0
3,0attendance; Written test
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_J01_K01
PhD student has competence in legal and legal matters organizational aspects of health and safety.
2,0
3,0attendance; Written test
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Danuta Koradecka, Helena Dryzek, Occupational safety and health in Poland, Journal of Safety Research 32 (2001) 187– 208, 2001

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Selected legal issues of OSH1
T-W-2Life and health hazards1
T-W-3Protection against hazards1
T-W-4Procedures against hazards1
T-W-5First aid2
6

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures5
5
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDE01_W01Has knowledge of legal and organizational aspects of health and safety
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W04Has extended, theory-based knowledge connected with non-technical aspects of scientific activities, the issues of intellectual property protection and economic, legal and ethical conditions.
Cel przedmiotuC-1Knowledge about hazards
C-2Knowledge about legal issues of OSH
C-3Knowledge about first aid
Treści programoweT-W-1Selected legal issues of OSH
T-W-2Life and health hazards
T-W-3Protection against hazards
T-W-5First aid
Metody nauczaniaM-1lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: attendance
S-2Ocena podsumowująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student obtained at least 51% of the points possible to get during the final test
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_J01_U01PhD student can use knowledge of legal and legal issues organizational aspects of health and safety.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U06Is able to deeper professional and personal competences, especially within the scope of obtaining and analysing the latest achievements connected with a represented scientific field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Knowledge about hazards
C-2Knowledge about legal issues of OSH
C-3Knowledge about first aid
Treści programoweT-W-1Selected legal issues of OSH
T-W-2Life and health hazards
T-W-3Protection against hazards
T-W-4Procedures against hazards
T-W-5First aid
Metody nauczaniaM-1lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: attendance
S-2Ocena podsumowująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0attendance; Written test
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_J01_K01PhD student has competence in legal and legal matters organizational aspects of health and safety.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K04Understands the duty of creative search for answers to civilization challenges, especially to social, scientific and creative obligations to elaborate in a scientific way any new phenomena and problems within the scope of a represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Knowledge about hazards
C-2Knowledge about legal issues of OSH
C-3Knowledge about first aid
Treści programoweT-W-1Selected legal issues of OSH
T-W-2Life and health hazards
T-W-3Protection against hazards
T-W-4Procedures against hazards
T-W-5First aid
Metody nauczaniaM-1lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: attendance
S-2Ocena podsumowująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0attendance; Written test
3,5
4,0
4,5
5,0