Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu Communication and interdisciplinary skills:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Communication and interdisciplinary skills
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1No entry requirements.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Expanding the knowledge of doctoral students interested in improving their personal competences.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Interdisciplinary skills2
T-W-2Teamwork conditions2
T-W-3Nonverbal communication2
T-W-4Communication barriers1
T-W-5Constructive feedback2
T-W-6Mentoring1
T-W-7Tutoring1
T-W-8Motivating1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in classes12
A-W-2Participation in consultations6
A-W-3Acquaintance with the literature on the subject - individual preparation for classes6
A-W-4Preparation of the final essay6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Problem lecture
M-2Problem discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Evaluation activity in the classroom
S-2Ocena formująca: Evaluation of group work activity
S-3Ocena formująca: Final grade

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_E02_W01
The PhD student has knowledge of issues related to interdisciplinary skills and problems of interpersonal communication, mainly in the workplace.
ISDE_4-_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_E02_U01
A PhD student can use the acquired knowledge to broaden his / her personal competences.
ISDE_4-_U05, ISDE_4-_U06C-1T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_E02_K01
The PhD student understands that the quality of research and education depends on the academic staff, their scientific and didactic quality as well as the proper organization of their activity and competence development.
ISDE_4-_K03, ISDE_4-_K05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_E02_W01
The PhD student has knowledge of issues related to interdisciplinary skills and problems of interpersonal communication, mainly in the workplace.
2,0
3,0Preparation of an essay on a topic given by the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_E02_U01
A PhD student can use the acquired knowledge to broaden his / her personal competences.
2,0
3,0Preparation of an essay on a topic given by the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_E02_K01
The PhD student understands that the quality of research and education depends on the academic staff, their scientific and didactic quality as well as the proper organization of their activity and competence development.
2,0
3,0Preparation of an essay on a topic given by the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alex Canny, Interpersonal Intelligence: Importance of Relating Well to People (Positive Mind Book 2) Kindle Edition, Kindle Store
  2. Caleb Benson, Interpersonal Communication and Human Relationships: 3 Books in 1 - Emotional Intelligence, How to Analyze People, Empath, Independently Published, 2019

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Interdisciplinary skills2
T-W-2Teamwork conditions2
T-W-3Nonverbal communication2
T-W-4Communication barriers1
T-W-5Constructive feedback2
T-W-6Mentoring1
T-W-7Tutoring1
T-W-8Motivating1
12

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in classes12
A-W-2Participation in consultations6
A-W-3Acquaintance with the literature on the subject - individual preparation for classes6
A-W-4Preparation of the final essay6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_E02_W01The PhD student has knowledge of issues related to interdisciplinary skills and problems of interpersonal communication, mainly in the workplace.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W04Has extended, theory-based knowledge connected with non-technical aspects of scientific activities, the issues of intellectual property protection and economic, legal and ethical conditions.
Cel przedmiotuC-1Expanding the knowledge of doctoral students interested in improving their personal competences.
Treści programoweT-W-1Interdisciplinary skills
T-W-2Teamwork conditions
T-W-3Nonverbal communication
T-W-4Communication barriers
T-W-5Constructive feedback
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Problem discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation activity in the classroom
S-2Ocena formująca: Evaluation of group work activity
S-3Ocena formująca: Final grade
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Preparation of an essay on a topic given by the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_E02_U01A PhD student can use the acquired knowledge to broaden his / her personal competences.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U05Is able to develop scientific studies based on the obtained results in a form of publication or presentation in English and is able to operate in a research team.
ISDE_4-_U06Is able to deeper professional and personal competences, especially within the scope of obtaining and analysing the latest achievements connected with a represented scientific field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Expanding the knowledge of doctoral students interested in improving their personal competences.
Treści programoweT-W-5Constructive feedback
T-W-6Mentoring
T-W-7Tutoring
T-W-8Motivating
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Problem discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation activity in the classroom
S-2Ocena formująca: Evaluation of group work activity
S-3Ocena formująca: Final grade
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Preparation of an essay on a topic given by the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_E02_K01The PhD student understands that the quality of research and education depends on the academic staff, their scientific and didactic quality as well as the proper organization of their activity and competence development.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K03Understands the duty to fulfil social, scientific and creative obligations and is aware of initiating actions for public benefit.
ISDE_4-_K05Understands the need to comply with ethical and legal norms in research activities, especially with regard to independence in conducting research and respecting the rule of public ownership of research findings considering copyrights.
Cel przedmiotuC-1Expanding the knowledge of doctoral students interested in improving their personal competences.
Treści programoweT-W-1Interdisciplinary skills
T-W-2Teamwork conditions
T-W-4Communication barriers
T-W-8Motivating
Metody nauczaniaM-1Problem lecture
M-2Problem discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Evaluation activity in the classroom
S-2Ocena formująca: Evaluation of group work activity
S-3Ocena formująca: Final grade
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Preparation of an essay on a topic given by the teacher.
3,5
4,0
4,5
5,0