Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu Techniques and methods for planning the experiment:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Techniques and methods for planning the experiment
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kiełbasa <Karolina.Kielbasa@zut.edu.pl>, Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 6 0,50,50zaliczenie
wykładyW2 9 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Getting to know the methods of planning the experiment

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Planning a real experiment6
6
wykłady
T-W-1Tests of Significance3
T-W-2Multifactor Experimental Designs3
T-W-3Methods for process optimization3
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in classes6
A-P-2preparing the project9
15
wykłady
A-W-1Participation in lectures6
A-W-2Self-study of the literature9
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lecture
M-2presentation
M-3project

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written test
S-2Ocena podsumowująca: Project report

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB02_W01
has enhanced knowledge on methodology in planning the experiments
ISDE_4-_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB02_U01
is able to use in practical methods for planning the experiments
ISDE_4-_U02C-1T-P-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDB02_K01
Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
ISDE_4-_K02C-1T-P-1M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB02_W01
has enhanced knowledge on methodology in planning the experiments
2,0
3,0Student obtained at least 51% of points on the test
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB02_U01
is able to use in practical methods for planning the experiments
2,0
3,0Implementation of a project meeting the requirements of 51%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDB02_K01
Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
2,0
3,0Wykonanie projektu spełniającego wymagania w 51%^
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lazić, Živorad R., Design of experiments in chemical engineering : a practical guide, Weinheim : Wiley-VCH, 2004, 2004
  2. Montgomery, Douglas C., Design and analysis of experiments, Hoboken : John Wiley & Sons, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Planning a real experiment6
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Tests of Significance3
T-W-2Multifactor Experimental Designs3
T-W-3Methods for process optimization3
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in classes6
A-P-2preparing the project9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures6
A-W-2Self-study of the literature9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB02_W01has enhanced knowledge on methodology in planning the experiments
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W02Has enhanced knowledge on methodology in scientific research, elaboration of publications and presenting research findings.
Cel przedmiotuC-1Getting to know the methods of planning the experiment
Treści programoweT-W-1Tests of Significance
T-W-2Multifactor Experimental Designs
T-W-3Methods for process optimization
Metody nauczaniaM-1lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student obtained at least 51% of points on the test
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB02_U01is able to use in practical methods for planning the experiments
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U02Is able to use in practice and improve methods, techniques and research tools within the scope of a represented field and discipline and use them creatively in order to obtain research results and to evolve them.
Cel przedmiotuC-1Getting to know the methods of planning the experiment
Treści programoweT-P-1Planning a real experiment
Metody nauczaniaM-2presentation
M-3project
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Project report
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Implementation of a project meeting the requirements of 51%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDB02_K01Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K02Understands the need and is ready for a critical analysis of his or her scientific contribution to a represented field and discipline development.
Cel przedmiotuC-1Getting to know the methods of planning the experiment
Treści programoweT-P-1Planning a real experiment
Metody nauczaniaM-3project
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Project report
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Wykonanie projektu spełniającego wymagania w 51%^
3,5
4,0
4,5
5,0