Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
Sylabus przedmiotu Zaawansowane zagadnienia w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane zagadnienia w dziedzinie nauk inżynieryjno-technicznych I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zakres wiedzy wynikający z programu studiów wybranej dyscypliny naukowej. Znajomość nowożytnego języka obcego (j. angielski) w stopniu umożliwiającym korzystanie z obcojęzycznych źródeł informacji naukowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczymi w dyscyplinach w ramach których przygotowują rozprawy doktorskie. Pogłębienie wiedzy doktorantów o najnowsze osiągnięcia w dyscyplinach w których realizowane jest kształcenie w Szkole Doktorskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Seria wykładów prowadzonych przez specjalistów z ZUT prezentująca najnowsze osiągnięcia w ramach dyscyplin prowadzonych w ramach Szkoły Doktorskiej. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-S-2 | Studiowanie literatury tematycznie związanej z zajęciami. | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające. Metody aktywizujące. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Obecność na zajęciach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_S04a_W01 Doktorant ma pogłębioną wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania. | ISD_4-_W01, ISD_4-_W03, ISD_4-_W04, ISD_4-_W07, ISD_4-_W08 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_S04a_U01 Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego w ramach dziedziny w której prowadzi badania i dziedzinach pokrewnych. | ISD_4-_U06 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_S04a_K01 Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie oraz dyscyplinach pokrewnych. | ISD_4-_K01, ISD_4-_K04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_S04a_W01 Doktorant ma pogłębioną wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania. | 2,0 | |
3,0 | Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_S04a_U01 Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego w ramach dziedziny w której prowadzi badania i dziedzinach pokrewnych. | 2,0 | |
3,0 | Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_S04a_K01 Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie oraz dyscyplinach pokrewnych. | 2,0 | |
3,0 | Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |