Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
Sylabus przedmiotu Matematyka stosowana III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka stosowana III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaawansowane metody matematyczne, w szczególności wiedza o przestrzeniach wektorowych, całkowaniu i transformacie Fouriera. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Doktorant posiada podstawową wiedzę o analizie sygnału. |
C-2 | Doktorant jest obeznany z analizą falkową, jej pochodzeniem, metodami i zastosowaniami. |
C-3 | Doktorant potrafi w sposób precyzyjny sformułować problem matematyczny wynikający z jego badań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przestrzenie Hilberta i reprezentacja sygnałów. Ortogonalność. Bazy i ramki. Falka Haara. Inne systemy falkowe. Częstotliwość Nyquista. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach. | 9 |
A-A-2 | Analiza literatury i poszerzenie wiedzy z wykładów. | 10 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 12 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Obowiązkowy udział w zajęciach. | 9 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury. | 11 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe, dyskusja dydaktyczna. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowe sprawdzanie wiedzy w zakresie efektów czastkowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_O06_W01 Student zna definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. | ISD_4-_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_O06_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | ISD_4-_U06 | — | C-2 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_O06_K01 Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny | ISD_4-_K01 | — | C-3 | T-A-1, T-W-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_O06_W01 Student zna definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_O06_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_O06_K01 Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi zaprezentować wyniki pracy zespołu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jan T. Białasiewicz, Falki i aproksymacje, WNT, Warszawa, 2000
- Dwight F. Mix, Kraig J. Olejniczak, Elements of Wavelets for Engineers and Scientists, Wiley-Interscience, NJ, 2003