Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Matematyka stosowana III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Matematyka stosowana III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaawansowane metody matematyczne, w szczególności wiedza o przestrzeniach wektorowych, całkowaniu i transformacie Fouriera.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Doktorant posiada podstawową wiedzę o analizie sygnału.
C-2Doktorant jest obeznany z analizą falkową, jej pochodzeniem, metodami i zastosowaniami.
C-3Doktorant potrafi w sposób precyzyjny sformułować problem matematyczny wynikający z jego badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.9
9
wykłady
T-W-1Przestrzenie Hilberta i reprezentacja sygnałów. Ortogonalność. Bazy i ramki. Falka Haara. Inne systemy falkowe. Częstotliwość Nyquista.9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Analiza literatury i poszerzenie wiedzy z wykładów.10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia.12
31
wykłady
A-W-1Obowiązkowy udział w zajęciach.9
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury.11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, dyskusja dydaktyczna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowe sprawdzanie wiedzy w zakresie efektów czastkowych.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O06_W01
Student zna definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
ISD_4-_W01C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O06_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
ISD_4-_U06C-2T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O06_K01
Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K01C-3T-A-1, T-W-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O06_W01
Student zna definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
2,0
3,0Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O06_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
2,0
3,0Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O06_K01
Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
2,0
3,0Doktorant potrafi zaprezentować wyniki pracy zespołu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jan T. Białasiewicz, Falki i aproksymacje, WNT, Warszawa, 2000
  2. Dwight F. Mix, Kraig J. Olejniczak, Elements of Wavelets for Engineers and Scientists, Wiley-Interscience, NJ, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przestrzenie Hilberta i reprezentacja sygnałów. Ortogonalność. Bazy i ramki. Falka Haara. Inne systemy falkowe. Częstotliwość Nyquista.9
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Analiza literatury i poszerzenie wiedzy z wykładów.10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia.12
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obowiązkowy udział w zajęciach.9
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury.11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O06_W01Student zna definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Doktorant posiada podstawową wiedzę o analizie sygnału.
Treści programoweT-W-1Przestrzenie Hilberta i reprezentacja sygnałów. Ortogonalność. Bazy i ramki. Falka Haara. Inne systemy falkowe. Częstotliwość Nyquista.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowe sprawdzanie wiedzy w zakresie efektów czastkowych.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O06_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-2Doktorant jest obeznany z analizą falkową, jej pochodzeniem, metodami i zastosowaniami.
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowe sprawdzanie wiedzy w zakresie efektów czastkowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O06_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
Cel przedmiotuC-3Doktorant potrafi w sposób precyzyjny sformułować problem matematyczny wynikający z jego badań.
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.
T-W-1Przestrzenie Hilberta i reprezentacja sygnałów. Ortogonalność. Bazy i ramki. Falka Haara. Inne systemy falkowe. Częstotliwość Nyquista.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi zaprezentować wyniki pracy zespołu.
3,5
4,0
4,5
5,0