Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Wykład specjalistyczny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Wykład specjalistyczny II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zakres wiedzy wynikający z programu studiów wybranej dyscypliny naukowej. Znajomość nowożytnego języka obcego (j. angielski) w stopniu umożliwiającym korzystanie z obcojęzycznych źródeł informacji naukowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczym z zakresu dyscyplin w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach6
A-W-2Studiowanie literatury związanej z tematyką wykładów oraz z przedmiotem rozprawy doktorskiej.24
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S02_W01
Doktorant ma wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania oraz w dyscyplinach pokrewnych.
ISD_4-_W01, ISD_4-_W03, ISD_4-_W08C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S02_U01
Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego
ISD_4-_U06C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S02_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
ISD_4-_K01, ISD_4-_K02, ISD_4-_K04C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S02_W01
Doktorant ma wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania oraz w dyscyplinach pokrewnych.
2,0
3,0Udział w seminariach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S02_U01
Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego
2,0
3,0Udział w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S02_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
2,0
3,0Udział w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.6
6

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach6
A-W-2Studiowanie literatury związanej z tematyką wykładów oraz z przedmiotem rozprawy doktorskiej.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S02_W01Doktorant ma wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania oraz w dyscyplinach pokrewnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
ISD_4-_W03Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz rewizję istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
ISD_4-_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczym z zakresu dyscyplin w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w seminariach.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S02_U01Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczym z zakresu dyscyplin w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S02_K01Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
ISD_4-_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczym z zakresu dyscyplin w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0