Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Język niemiecki 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Język niemiecki 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 21 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of English at level B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature concerning programme of studies, international contacts and publishing own papers.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Writing a scientific article. Kinds of research methods.6
T-LK-2Comparison and contrast - basic phrases, introduction and discussion of a problem, giving opinion.4
T-LK-3Describing situations, processes and procedures, describing changes, summarising and concluding.5
T-LK-4Making a presentatin.6
21

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Participation in classes20
A-LK-2Participation in consultations2
A-LK-3Preparation for classes8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Practical classes
M-2M2 Presenantion
M-3M3 Discussion
M-4M4 Work with text
M-5M5 Homework

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test
S-2Ocena formująca: F - Presentation
S-3Ocena podsumowująca: P - Exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O08b_W01
PhD student has knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
ISD_4-_W02C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O08b_U01
PhD student has skills of using English enabling using foreign literature, international contacts and publishing own papers.
ISD_4-_U04C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O08b_K01
PhD student understants significance of knowledge of English in scientific and professional avtivities.
ISD_4-_K01C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O08b_W01
PhD student has knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
2,0
3,0PhD student acquired basic knowledge about English vocabulary and grammar.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O08b_U01
PhD student has skills of using English enabling using foreign literature, international contacts and publishing own papers.
2,0
3,0PhD student can use Engish at basic level, which significantly limits easy use of English literature, international contacts and publishing own papers.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O08b_K01
PhD student understants significance of knowledge of English in scientific and professional avtivities.
2,0
3,0PhD student tries to understand significance of knowledge of Engish in scientific and professional activities.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. V.Eismann, Erfolgreich in Praesentationen, Cornelsen, Berlin, 2006
  2. Gabriele Graefen, Melanie Moll ; unter Mitarbeit von Angelika Steets, Wissenschaftssprache Deutsch : lesen - verstehen - schreiben. Ein Lehr- und Arbeitsbuch, Peter Lang, Frankfurt am Main, 2011, ISBN 9783631609484

Literatura dodatkowa

  1. E.Zettl,J.Janssen,H.Mueller, Aus moderner Technik und Naturwissenschaft, Hueber, Ismanning, 1999

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Writing a scientific article. Kinds of research methods.6
T-LK-2Comparison and contrast - basic phrases, introduction and discussion of a problem, giving opinion.4
T-LK-3Describing situations, processes and procedures, describing changes, summarising and concluding.5
T-LK-4Making a presentatin.6
21

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Participation in classes20
A-LK-2Participation in consultations2
A-LK-3Preparation for classes8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O08b_W01PhD student has knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W02Posiada pogłębioną wiedzę na temat metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań.
Cel przedmiotuC-1Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature concerning programme of studies, international contacts and publishing own papers.
Treści programoweT-LK-1Writing a scientific article. Kinds of research methods.
T-LK-2Comparison and contrast - basic phrases, introduction and discussion of a problem, giving opinion.
T-LK-3Describing situations, processes and procedures, describing changes, summarising and concluding.
T-LK-4Making a presentatin.
Metody nauczaniaM-1M1 Practical classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test
S-2Ocena formująca: F - Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0PhD student acquired basic knowledge about English vocabulary and grammar.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O08b_U01PhD student has skills of using English enabling using foreign literature, international contacts and publishing own papers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U04Potrafi przekazać i prezentować uzyskane wyniki, w szczególności w międzynarodowym środowisku badawczym oraz inicjować debatę i prowadzić dyskusję związaną z prezentacją koncepcji i osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature concerning programme of studies, international contacts and publishing own papers.
Treści programoweT-LK-1Writing a scientific article. Kinds of research methods.
T-LK-2Comparison and contrast - basic phrases, introduction and discussion of a problem, giving opinion.
T-LK-3Describing situations, processes and procedures, describing changes, summarising and concluding.
T-LK-4Making a presentatin.
Metody nauczaniaM-1M1 Practical classes
M-2M2 Presenantion
M-3M3 Discussion
M-4M4 Work with text
M-5M5 Homework
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test
S-2Ocena formująca: F - Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0PhD student can use Engish at basic level, which significantly limits easy use of English literature, international contacts and publishing own papers.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O08b_K01PhD student understants significance of knowledge of English in scientific and professional avtivities.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
Cel przedmiotuC-1Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature concerning programme of studies, international contacts and publishing own papers.
Treści programoweT-LK-1Writing a scientific article. Kinds of research methods.
T-LK-2Comparison and contrast - basic phrases, introduction and discussion of a problem, giving opinion.
T-LK-3Describing situations, processes and procedures, describing changes, summarising and concluding.
T-LK-4Making a presentatin.
Metody nauczaniaM-1M1 Practical classes
M-2M2 Presenantion
M-3M3 Discussion
M-4M4 Work with text
M-5M5 Homework
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test
S-2Ocena formująca: F - Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0PhD student tries to understand significance of knowledge of Engish in scientific and professional activities.
3,5
4,0
4,5
5,0