Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Nowoczesne technologie w nauczaniu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Nowoczesne technologie w nauczaniu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 6 0,50,50zaliczenie
projektyP4 6 0,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu psychologii, dydaktyki oraz metodyki pracy umysłowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktorantów z wybranymi zagadnieniami z zakresu neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dla potrzeb realizacji procesu kształcenia w szkole wyższej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przygotowanie środowiska Moodle2
T-P-2Projekt kursu on-line4
6
wykłady
T-W-1Uwarunkowania społeczne i technologiczne mobilnej edukacji1
T-W-2Neurodydaktyka2
T-W-3Uczelnia XXI wieku - nowe możliwości i technologie w procesie kształcenia studentów1
T-W-4Nowoczesne metody i techniki kształcenia2
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach6
A-P-2przygotowanie projketu9
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do zaliczenia9
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pracy zaliczeniowej przygotowanej przez doktoranta.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA06c_W01
Student poprawnie posługuje się pojęciami z zakresu neurodydaktyki i mobilnej edukacji w odniesieniu do procesu kształcenia w szkole wyższej.
ISD_4-_W02C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA06c_U01
Student uwzględniając zalecenia neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dobiera odpowiednie metody i techniki w celu podniesienia jakości kształcenia w szkole wyższej.
ISD_4-_U06C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA06c_K01
Student wykorzystuje najnowszą wiedzę w pracy dydaktycznej oraz przejawia zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy, jest aktywny poznawczo i rozumie ideę kształcenia ustawicznego.
ISD_4-_K03, ISD_4-_K04C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA06c_W01
Student poprawnie posługuje się pojęciami z zakresu neurodydaktyki i mobilnej edukacji w odniesieniu do procesu kształcenia w szkole wyższej.
2,0
3,0Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA06c_U01
Student uwzględniając zalecenia neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dobiera odpowiednie metody i techniki w celu podniesienia jakości kształcenia w szkole wyższej.
2,0
3,0Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA06c_K01
Student wykorzystuje najnowszą wiedzę w pracy dydaktycznej oraz przejawia zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy, jest aktywny poznawczo i rozumie ideę kształcenia ustawicznego.
2,0
3,0Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wolters Kluwer, Warszawa, 2016
  2. Mazgaj R., Nadolski K., Oparowki R., Platforma Moodle dla każdego nauczyciela, iTstart, Piekary Śląskie, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przygotowanie środowiska Moodle2
T-P-2Projekt kursu on-line4
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uwarunkowania społeczne i technologiczne mobilnej edukacji1
T-W-2Neurodydaktyka2
T-W-3Uczelnia XXI wieku - nowe możliwości i technologie w procesie kształcenia studentów1
T-W-4Nowoczesne metody i techniki kształcenia2
6

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach6
A-P-2przygotowanie projketu9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2Przygotowanie merytoryczne do zaliczenia9
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA06c_W01Student poprawnie posługuje się pojęciami z zakresu neurodydaktyki i mobilnej edukacji w odniesieniu do procesu kształcenia w szkole wyższej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W02Posiada pogłębioną wiedzę na temat metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z wybranymi zagadnieniami z zakresu neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dla potrzeb realizacji procesu kształcenia w szkole wyższej.
Treści programoweT-W-4Nowoczesne metody i techniki kształcenia
T-W-1Uwarunkowania społeczne i technologiczne mobilnej edukacji
T-W-2Neurodydaktyka
T-W-3Uczelnia XXI wieku - nowe możliwości i technologie w procesie kształcenia studentów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pracy zaliczeniowej przygotowanej przez doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA06c_U01Student uwzględniając zalecenia neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dobiera odpowiednie metody i techniki w celu podniesienia jakości kształcenia w szkole wyższej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z wybranymi zagadnieniami z zakresu neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dla potrzeb realizacji procesu kształcenia w szkole wyższej.
Treści programoweT-W-4Nowoczesne metody i techniki kształcenia
T-W-1Uwarunkowania społeczne i technologiczne mobilnej edukacji
T-W-2Neurodydaktyka
T-W-3Uczelnia XXI wieku - nowe możliwości i technologie w procesie kształcenia studentów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pracy zaliczeniowej przygotowanej przez doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA06c_K01Student wykorzystuje najnowszą wiedzę w pracy dydaktycznej oraz przejawia zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy, jest aktywny poznawczo i rozumie ideę kształcenia ustawicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K03Rozumie obowiązek wypełniania zobowiązań społecznych, badawczych i twórczych oraz ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.
ISD_4-_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z wybranymi zagadnieniami z zakresu neurodydaktyki oraz mobilnej edukacji dla potrzeb realizacji procesu kształcenia w szkole wyższej.
Treści programoweT-W-4Nowoczesne metody i techniki kształcenia
T-W-1Uwarunkowania społeczne i technologiczne mobilnej edukacji
T-W-3Uczelnia XXI wieku - nowe możliwości i technologie w procesie kształcenia studentów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności merytorycznej podczas wykładu konwersatoryjnego.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena pracy zaliczeniowej przygotowanej przez doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zabiera głos w dyskusji i angażuje się w proces samokształcenia. Szanuje odmienne poglądy i respektuje zasady kultury wypowiedzi.
3,5
4,0
4,5
5,0