Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Praca magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca magisterska
Specjalność Biotechnologia przemysłowa
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1chemia fizyczna, biologia, mikrobiologia, technologia chemiczna, biotechnologia, inżynieria chemiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opracowanie i napisanie pracy magisterskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Opracowanie wyników badań i napisanie pracy magisterskiej0
T-PD-2Prezentacja pracy magisterskiej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Sudia literaturowe200
A-PD-2Opracowanie wyników badań100
A-PD-3Napisanie pracy magisterskiej200
A-PD-4Przygotowanie prezentacji50
A-PD-5Przygotowanie do egzaninu48
A-PD-6egzamin magisterski2
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1indywidualne dyskusje odnośnie opracowania wyników
M-2indywidualna instrukcja przygotowania pracy magisterskiej
M-3indywidualna dyskusja merytoryczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena postępów pracy
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności
S-3Ocena podsumowująca: ocena pracy magisterskiej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D07-14_W01
Absolwent uzyska poszerzoną wiedzę z zakresu ukończonej specjalności - biotechnologii
TCH_2A_W01C-1T-PD-2, T-PD-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D07-14_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: -pozyskiwać informacje z literatury polsko i anglojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z biotechnologią, analizować je i wykorzystać w swojej pracy. -zastosować metody analizy fizykochemiczne i instrumentalnej do kontroli procesu biotechnologicznego -wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, biologii, mikrobiologii, biotechnologii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, analizy i oceny rozwiązań w biotechnologii -porównać różne rozwiązania technologiczne i biotechnologiczne i zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu - dobrać metody rozdzielania mieszanin reakcyjnych, wydzielania produktów w biotechnologii - dobrać parametry procesowe - zaproponować koncepcję nowego rozwiązania, zbudować stanowisko badawcze, ocenić inne stanowiska biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pracy - przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu biotechnologicznego - opracować wyniki pracy i je zaprezentować
TCH_2A_U20, TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U04, TCH_2A_U05, TCH_2A_U06, TCH_2A_U07, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18, TCH_2A_U19C-1T-PD-2, T-PD-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D07-14_K01
Student powinen potrafić umieć przedstawić pozytywne i negatywne aspekty działalności związanej z biotechnologią -rozumieć potrzebę ciągłego kształcenia się -rozumie potrzebę określania priorytetów służących do realizacji określonego zadania
TCH_2A_K02, TCH_2A_K03, TCH_2A_K04C-1T-PD-2, T-PD-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D07-14_W01
Absolwent uzyska poszerzoną wiedzę z zakresu ukończonej specjalności - biotechnologii
2,0
3,0W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć sformułować problem , zaproponować właściwe rozwiązanie i wyjaśnić sposób realizacji zadania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D07-14_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: -pozyskiwać informacje z literatury polsko i anglojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z biotechnologią, analizować je i wykorzystać w swojej pracy. -zastosować metody analizy fizykochemiczne i instrumentalnej do kontroli procesu biotechnologicznego -wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, biologii, mikrobiologii, biotechnologii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, analizy i oceny rozwiązań w biotechnologii -porównać różne rozwiązania technologiczne i biotechnologiczne i zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu - dobrać metody rozdzielania mieszanin reakcyjnych, wydzielania produktów w biotechnologii - dobrać parametry procesowe - zaproponować koncepcję nowego rozwiązania, zbudować stanowisko badawcze, ocenić inne stanowiska biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pracy - przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu biotechnologicznego - opracować wyniki pracy i je zaprezentować
2,0Student nie porafi przeprowadzić analizy zebranej literatury przedmiotu, opracować wyników swoje pracy i przygotować sprawozdania z badań
3,0Student porafi przeprowadzić najprostszą analizę zebranej literatury przedmiotu, w najprostszy sposób opracować wyniki swoje pracy i przygotować sprawozdania z badań
3,5Student porafi przeprowadzić analizę zebranej literatury przedmiotu, opracować wyniki swoje pracy i przygotować sprawozdania z badań
4,0Student porafi przeprowadzić analizę zebranej literatury przedmiotu, opracować wyniki swoje pracy, analizować je i przygotować sprawozdania z badań
4,5Student porafi przeprowadzić analizę zebranej literatury przedmiotu, opracować wyniki swoje pracy, analizować je i porównywać z wynikami autorów innych prac i przygotować sprawozdania z badań
5,0Student porafi przeprowadzić analizę zebranej literatury przedmiotu, opracować wyniki swoje pracy, analizować je i porównywać z wynikami autorów innych prac, wyciągnąć wnioski i dyskutować je, przygotować sprawozdania z badań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D07-14_K01
Student powinen potrafić umieć przedstawić pozytywne i negatywne aspekty działalności związanej z biotechnologią -rozumieć potrzebę ciągłego kształcenia się -rozumie potrzebę określania priorytetów służących do realizacji określonego zadania
2,0Student nie wykazuje kreatywości, zaangażowania przy opracowaniu wyników i przygotowaniu sprawozdania
3,0Student wykazuje umiarkowane zaangażowanie przy opracowaniu wyników i przygotowaniu sprawozdania
3,5Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, chętny do współpracy
4,0Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy
4,5Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy w grupie, wykazuje dbałość o pozytywny wizerunek, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia
5,0Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy w grupie, wykazuje dbałość o pozytywny wizerunek, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia, jest kreatywny

Literatura podstawowa

  1. -, bieżąca literatura w zakresie tematu pracy magisterskiej- publikacje oryginalne , prace zbiorowe, podręczniki, -, -, 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Opracowanie wyników badań i napisanie pracy magisterskiej0
T-PD-2Prezentacja pracy magisterskiej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Sudia literaturowe200
A-PD-2Opracowanie wyników badań100
A-PD-3Napisanie pracy magisterskiej200
A-PD-4Przygotowanie prezentacji50
A-PD-5Przygotowanie do egzaninu48
A-PD-6egzamin magisterski2
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D07-14_W01Absolwent uzyska poszerzoną wiedzę z zakresu ukończonej specjalności - biotechnologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Opracowanie i napisanie pracy magisterskiej
Treści programoweT-PD-2Prezentacja pracy magisterskiej
T-PD-1Opracowanie wyników badań i napisanie pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1indywidualne dyskusje odnośnie opracowania wyników
M-2indywidualna instrukcja przygotowania pracy magisterskiej
M-3indywidualna dyskusja merytoryczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena postępów pracy
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności
S-3Ocena podsumowująca: ocena pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć sformułować problem , zaproponować właściwe rozwiązanie i wyjaśnić sposób realizacji zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D07-14_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: -pozyskiwać informacje z literatury polsko i anglojęzycznej, z baz danych i innych źródeł związanych z biotechnologią, analizować je i wykorzystać w swojej pracy. -zastosować metody analizy fizykochemiczne i instrumentalnej do kontroli procesu biotechnologicznego -wykorzystać wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej, ochrony środowiska, biologii, mikrobiologii, biotechnologii do formułowania i rozwiązywania zadań w pracy, analizy i oceny rozwiązań w biotechnologii -porównać różne rozwiązania technologiczne i biotechnologiczne i zaproponować zmiany w celu poprawy jakości produktu lub wydajności procesu - dobrać metody rozdzielania mieszanin reakcyjnych, wydzielania produktów w biotechnologii - dobrać parametry procesowe - zaproponować koncepcję nowego rozwiązania, zbudować stanowisko badawcze, ocenić inne stanowiska biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pracy - przeprowadzić analizę ekonomiczną procesu biotechnologicznego - opracować wyniki pracy i je zaprezentować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U20potrafi dokonać analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
TCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U03potrafi przy użyciu różnych technik porozumiewać się w środowisku zawodowym w języku polskim i angielskim oraz w innych środowiskach w języku polskim i co najmniej w jednym języku obcym spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U04na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować w języku polskim i angielskim publikację naukową z zakresu technologii chemicznej, zgodnie z wymogami wydawnictw, szczególnie w tematyce ukończonej specjalności
TCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
TCH_2A_U07ma umiejętność posługiwania się językiem angielskim w zakresie słownictwa technicznego stosownie do ukończonej specjalności oraz posiada umiejętności językowe w zakresie technologii chemicznej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, przynajmniej w zakresie jednego z języków obcych spośród: angielski, francuski, niemiecki lub rosyjski
TCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
TCH_2A_U10potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych opracowań technologicznych i metod badawczych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U11potrafi wykorzystywać wiedzę do analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w różnych procesach technologicznych realizowanych w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
TCH_2A_U15potrafi nadać związkowi określoną formę użytkową i wykonać formulację do innych form użytkowych, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U16posiada umiejętność doboru technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji zadań zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U18potrafi zaprojektować i wykonać w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej stanowisko badawcze do realizacji zadania inżynierskiego w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U19potrafi ocenić poprawność i jakość istniejących stanowisk badawczych również pod względem bezpieczeństwa pracy, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
Cel przedmiotuC-1Opracowanie i napisanie pracy magisterskiej
Treści programoweT-PD-2Prezentacja pracy magisterskiej
T-PD-1Opracowanie wyników badań i napisanie pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1indywidualne dyskusje odnośnie opracowania wyników
M-2indywidualna instrukcja przygotowania pracy magisterskiej
M-3indywidualna dyskusja merytoryczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena postępów pracy
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności
S-3Ocena podsumowująca: ocena pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie porafi przeprowadzić analizy zebranej literatury przedmiotu, opracować wyników swoje pracy i przygotować sprawozdania z badań
3,0Student porafi przeprowadzić najprostszą analizę zebranej literatury przedmiotu, w najprostszy sposób opracować wyniki swoje pracy i przygotować sprawozdania z badań
3,5Student porafi przeprowadzić analizę zebranej literatury przedmiotu, opracować wyniki swoje pracy i przygotować sprawozdania z badań
4,0Student porafi przeprowadzić analizę zebranej literatury przedmiotu, opracować wyniki swoje pracy, analizować je i przygotować sprawozdania z badań
4,5Student porafi przeprowadzić analizę zebranej literatury przedmiotu, opracować wyniki swoje pracy, analizować je i porównywać z wynikami autorów innych prac i przygotować sprawozdania z badań
5,0Student porafi przeprowadzić analizę zebranej literatury przedmiotu, opracować wyniki swoje pracy, analizować je i porównywać z wynikami autorów innych prac, wyciągnąć wnioski i dyskutować je, przygotować sprawozdania z badań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D07-14_K01Student powinen potrafić umieć przedstawić pozytywne i negatywne aspekty działalności związanej z biotechnologią -rozumieć potrzebę ciągłego kształcenia się -rozumie potrzebę określania priorytetów służących do realizacji określonego zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K02rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu poprzez wydawnictwa popularno-naukowe, prasę, radio i telewizję, opinii dotyczących nowoczesnych rozwiązań w zakresie technologii chemicznej, zaniechań technologii przestarzałych; potrzebę udzielania informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach działalności związanej z technologią chemiczną
TCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
TCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Opracowanie i napisanie pracy magisterskiej
Treści programoweT-PD-2Prezentacja pracy magisterskiej
T-PD-1Opracowanie wyników badań i napisanie pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1indywidualne dyskusje odnośnie opracowania wyników
M-2indywidualna instrukcja przygotowania pracy magisterskiej
M-3indywidualna dyskusja merytoryczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena postępów pracy
S-2Ocena formująca: ocena kreatywności
S-3Ocena podsumowująca: ocena pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje kreatywości, zaangażowania przy opracowaniu wyników i przygotowaniu sprawozdania
3,0Student wykazuje umiarkowane zaangażowanie przy opracowaniu wyników i przygotowaniu sprawozdania
3,5Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, chętny do współpracy
4,0Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy
4,5Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy w grupie, wykazuje dbałość o pozytywny wizerunek, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia
5,0Student charakteryzuje się aktywną postawą, ma świadomość priorytetów służących do realizacji określonego zadania, postępuje zgodnie z zasadami etyki, chętny do współpracy w grupie, wykazuje dbałość o pozytywny wizerunek, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia, jest kreatywny