Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie

Sylabus przedmiotu Nanokompozyty w rekonstrukcji tkanek:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nanokompozyty w rekonstrukcji tkanek
Specjalność Nano-biomateriały
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu chemii i technologii polimerów oraz podstaw nauki o biomateriałach polimerowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z rodzajami nanokompozytów polimerowych stosowanych do wytwarzania implantów
C-2przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczącej nanokompozytów polimerowych stosowanych do rekonstrukcji tkanek
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu wytwarzania i oceny właściwości nanokompozytów polimerowych w rekonstrukcji tkanek

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Metody wytwarzania nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek6
T-W-2Nanokompozyty w ortopedii.6
T-W-3Metody wytwarzania substytutów kości: metody termicznie indukowanej separacji faz; metody szybkiego drukowania.3
T-W-4Znaczenie chropowatości powierzchni i zwilżalności4
T-W-5Nanokompozyty z udziałem kolagenu i elastyny6
T-W-6Rodzaje nanocząstek stosowanych w kontakcie z żywym organizmem5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2praca własna studenta30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykłady informacyjno-dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnej
M-2zajęcia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe
S-3Ocena podsumowująca: sprawozdanie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D2-09b_W01
student definiuje podstawowe pojęcia związane z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek
Nano_2A_W01, Nano_2A_W02, Nano_2A_W03C-1, C-2, C-3T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D2-09b_U01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj nanokompozytu polimerowego do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
Nano_2A_U01, Nano_2A_U02, Nano_2A_U07C-1, C-2T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D2-09b_K01
student potrafi pracować w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym związanym z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek
Nano_2A_K02, Nano_2A_K04C-1, C-2, C-3T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D2-09b_W01
student definiuje podstawowe pojęcia związane z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek
2,0
3,0student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie nanokompozytów polimerowych w rekonstrukcji tkanek
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D2-09b_U01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj nanokompozytu polimerowego do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
2,0student nie posiada umiejętności w zakresie doboru rodzaju nanokompozytu polimerowego do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
3,0student posiada ograniczone umiejętności w zakresie jak wyżej
3,5student posiada podstawowe umiejętności w zakresie jak wyżej
4,0student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej
4,5student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej oraz ograniczone umiejętności w zakresie doboru różnych nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
5,0student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej oraz podstawowe umiejętności w zakresie doboruróżnych nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D2-09b_K01
student potrafi pracować w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym związanym z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek
2,0student nie wykazuje kreatywności i umiejętności pracy w zespole, nie zna zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy
3,0student posiada ograniczoną kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy
3,5student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy
4,0student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w danym środowisku przemysłowym
4,5student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym
5,0student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do wykorzystywania i ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym

Literatura podstawowa

  1. R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan, Nanotechnologie, red. K.J. Kurzydłowski, PWN, Warszawa, 2008
  2. B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J, Schoen, J.E. Lemons, Biomaterials Science. An Introduction to Materials in Medicine, Elsevier, San Diego, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Wise D.L, Biomaterials and Bioengineering Handbook, Marcel Dekker, New York, 2000

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody wytwarzania nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek6
T-W-2Nanokompozyty w ortopedii.6
T-W-3Metody wytwarzania substytutów kości: metody termicznie indukowanej separacji faz; metody szybkiego drukowania.3
T-W-4Znaczenie chropowatości powierzchni i zwilżalności4
T-W-5Nanokompozyty z udziałem kolagenu i elastyny6
T-W-6Rodzaje nanocząstek stosowanych w kontakcie z żywym organizmem5
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2praca własna studenta30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D2-09b_W01student definiuje podstawowe pojęcia związane z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W01ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie matematyki z matematycznymi metodami modelowania komputerowego, chemii, technologii chemicznej do rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
Nano_2A_W02ma szczegółową wiedzę o materiałach, nanomateriałach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w szczególności związanych z ukończoną specjalnością, a także w zakresie wybranych zagadnień fizyki i inżynierii oraz technologii chemicznej dotyczących nowoczesnych materiałów, nanomateriałów i biomateriałów
Nano_2A_W03ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z rodzajami nanokompozytów polimerowych stosowanych do wytwarzania implantów
C-2przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczącej nanokompozytów polimerowych stosowanych do rekonstrukcji tkanek
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu wytwarzania i oceny właściwości nanokompozytów polimerowych w rekonstrukcji tkanek
Treści programoweT-W-5Nanokompozyty z udziałem kolagenu i elastyny
T-W-4Znaczenie chropowatości powierzchni i zwilżalności
T-W-6Rodzaje nanocząstek stosowanych w kontakcie z żywym organizmem
T-W-1Metody wytwarzania nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
T-W-2Nanokompozyty w ortopedii.
T-W-3Metody wytwarzania substytutów kości: metody termicznie indukowanej separacji faz; metody szybkiego drukowania.
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjno-dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie nanokompozytów polimerowych w rekonstrukcji tkanek
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D2-09b_U01w wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dobierać rodzaj nanokompozytu polimerowego do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, interpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą
Nano_2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanobiotechnologii
Nano_2A_U07potrafi zastosować specjalistyczne metody i procedury pomiarowe z zakresu technologii chemicznej, fizyki i nanotechnologii, aby zaplanować złożony eksperyment laboratoryjny oraz potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z rodzajami nanokompozytów polimerowych stosowanych do wytwarzania implantów
C-2przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczącej nanokompozytów polimerowych stosowanych do rekonstrukcji tkanek
Treści programoweT-W-5Nanokompozyty z udziałem kolagenu i elastyny
T-W-4Znaczenie chropowatości powierzchni i zwilżalności
T-W-6Rodzaje nanocząstek stosowanych w kontakcie z żywym organizmem
T-W-1Metody wytwarzania nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
T-W-2Nanokompozyty w ortopedii.
T-W-3Metody wytwarzania substytutów kości: metody termicznie indukowanej separacji faz; metody szybkiego drukowania.
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjno-dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada umiejętności w zakresie doboru rodzaju nanokompozytu polimerowego do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
3,0student posiada ograniczone umiejętności w zakresie jak wyżej
3,5student posiada podstawowe umiejętności w zakresie jak wyżej
4,0student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej
4,5student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej oraz ograniczone umiejętności w zakresie doboru różnych nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
5,0student posiada umiejętności w zakresie jak wyżej oraz podstawowe umiejętności w zakresie doboruróżnych nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięNano_2A_D2-09b_K01student potrafi pracować w zespole, jest przygotowany do wykorzystywania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowsiku zawodowym związanym z nanokompozytami w rekonstrukcji tkanek
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Nano_2A_K04ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować dany problem z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z rodzajami nanokompozytów polimerowych stosowanych do wytwarzania implantów
C-2przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczącej nanokompozytów polimerowych stosowanych do rekonstrukcji tkanek
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu wytwarzania i oceny właściwości nanokompozytów polimerowych w rekonstrukcji tkanek
Treści programoweT-W-5Nanokompozyty z udziałem kolagenu i elastyny
T-W-4Znaczenie chropowatości powierzchni i zwilżalności
T-W-6Rodzaje nanocząstek stosowanych w kontakcie z żywym organizmem
T-W-1Metody wytwarzania nanokompozytów do zastosowań w rekonstrukcji tkanek
T-W-2Nanokompozyty w ortopedii.
T-W-3Metody wytwarzania substytutów kości: metody termicznie indukowanej separacji faz; metody szybkiego drukowania.
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjno-dydaktyczne w postaci prezentacji multimedialnej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: pytania otwarte, zadania problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazuje kreatywności i umiejętności pracy w zespole, nie zna zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy
3,0student posiada ograniczoną kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy
3,5student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy
4,0student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w danym środowisku przemysłowym
4,5student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym
5,0student posiada kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomośc zasad etyki zawodowej i bezpieczeństwa pracy, a także jest przygotowywany do wykorzystywania i ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku przemysłowym