Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)

Sylabus przedmiotu Wykład monograficzny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wykład monograficzny
Specjalność Inżynieria procesowa
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>, Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozszerzenie wiedzy studentów związanej z typowymi procesami i operacjami inżynierii chemicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawy bilansowania4
T-W-2Mechanika płynów jednorodnych4
T-W-3Przepływy w układach jednorodnych4
T-W-4Procesy wymiany ciepła4
T-W-5Procesy wymiany masy4
T-W-6Wybrane procesy związane z przemianą fazową4
T-W-7Procesy z przemianą chemiczną3
T-W-8Specjalne metody rozdzielania3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Konsultacje z prowadzącym przedmiot.10
A-W-3Studiowanie literatury związanej z modułem10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia.8
A-W-5Zaliczenie.2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny w połączeniu z dostarczonymi studentom wybranymi informacjami w postaci prezentacji multimedialnej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na ostatnich zajęciach w semestrze w postaci pisemnego sprawdzenia wiedzy z zakresu materiału przedstawionego na wykładzie.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-13_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie w stanie przeprowadzić charakterystykę, opisać, objasnić przebieg wybranych procesów i operacji inżynierii chemicznej.
ICHP_2A_W09C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-13_U01
Student nabędzie umiejętności w zakresie analizowania i opisywania operacji i procesów inżynierii chemicznej.
ICHP_2A_U16C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C03-13_K01
Student nabędzie aktywnej postawy wobec poznanych wybranych operacji i procesów inżynierii chemicznej. Nabędzie postawy kreatywnej i zrozumienia pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.
ICHP_2A_K04C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-13_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie w stanie przeprowadzić charakterystykę, opisać, objasnić przebieg wybranych procesów i operacji inżynierii chemicznej.
2,0
3,0Potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe operacje i procesy inżynierii chemicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-13_U01
Student nabędzie umiejętności w zakresie analizowania i opisywania operacji i procesów inżynierii chemicznej.
2,0
3,0Potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe operacje i procesy inżynierii chemicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C03-13_K01
Student nabędzie aktywnej postawy wobec poznanych wybranych operacji i procesów inżynierii chemicznej. Nabędzie postawy kreatywnej i zrozumienia pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.
2,0
3,0Kompetentnie wyjaśni pozatechniczne aspekty pracy wybranych operacji i procesów inżynierii chemcznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Moskal A., Jackiewicz-Zagórska A., Penconek A., Podstawy inżynierii chemicznej i procesowej, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2016

Literatura dodatkowa

  1. Dziubiński M., Prywer J., Mechanika płynów dwufazowych, WNT, Warszawa, 2018

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy bilansowania4
T-W-2Mechanika płynów jednorodnych4
T-W-3Przepływy w układach jednorodnych4
T-W-4Procesy wymiany ciepła4
T-W-5Procesy wymiany masy4
T-W-6Wybrane procesy związane z przemianą fazową4
T-W-7Procesy z przemianą chemiczną3
T-W-8Specjalne metody rozdzielania3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Konsultacje z prowadzącym przedmiot.10
A-W-3Studiowanie literatury związanej z modułem10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia.8
A-W-5Zaliczenie.2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-13_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie w stanie przeprowadzić charakterystykę, opisać, objasnić przebieg wybranych procesów i operacji inżynierii chemicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W09ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy studentów związanej z typowymi procesami i operacjami inżynierii chemicznej.
Treści programoweT-W-1Podstawy bilansowania
T-W-4Procesy wymiany ciepła
T-W-5Procesy wymiany masy
T-W-2Mechanika płynów jednorodnych
T-W-3Przepływy w układach jednorodnych
T-W-6Wybrane procesy związane z przemianą fazową
T-W-7Procesy z przemianą chemiczną
T-W-8Specjalne metody rozdzielania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w połączeniu z dostarczonymi studentom wybranymi informacjami w postaci prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na ostatnich zajęciach w semestrze w postaci pisemnego sprawdzenia wiedzy z zakresu materiału przedstawionego na wykładzie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe operacje i procesy inżynierii chemicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-13_U01Student nabędzie umiejętności w zakresie analizowania i opisywania operacji i procesów inżynierii chemicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U16potrafi zweryfikować istniejące rozwiązania techniczne i zaproponować ich ulepszenia techniczne i usprawnienia procesowe
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy studentów związanej z typowymi procesami i operacjami inżynierii chemicznej.
Treści programoweT-W-1Podstawy bilansowania
T-W-4Procesy wymiany ciepła
T-W-5Procesy wymiany masy
T-W-2Mechanika płynów jednorodnych
T-W-3Przepływy w układach jednorodnych
T-W-6Wybrane procesy związane z przemianą fazową
T-W-7Procesy z przemianą chemiczną
T-W-8Specjalne metody rozdzielania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w połączeniu z dostarczonymi studentom wybranymi informacjami w postaci prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na ostatnich zajęciach w semestrze w postaci pisemnego sprawdzenia wiedzy z zakresu materiału przedstawionego na wykładzie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wymienić i scharakteryzować podstawowe operacje i procesy inżynierii chemicznej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C03-13_K01Student nabędzie aktywnej postawy wobec poznanych wybranych operacji i procesów inżynierii chemicznej. Nabędzie postawy kreatywnej i zrozumienia pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy studentów związanej z typowymi procesami i operacjami inżynierii chemicznej.
Treści programoweT-W-1Podstawy bilansowania
T-W-4Procesy wymiany ciepła
T-W-5Procesy wymiany masy
T-W-2Mechanika płynów jednorodnych
T-W-3Przepływy w układach jednorodnych
T-W-6Wybrane procesy związane z przemianą fazową
T-W-7Procesy z przemianą chemiczną
T-W-8Specjalne metody rozdzielania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w połączeniu z dostarczonymi studentom wybranymi informacjami w postaci prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca na ostatnich zajęciach w semestrze w postaci pisemnego sprawdzenia wiedzy z zakresu materiału przedstawionego na wykładzie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetentnie wyjaśni pozatechniczne aspekty pracy wybranych operacji i procesów inżynierii chemcznej.
3,5
4,0
4,5
5,0