Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Strategies for Startups:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemical Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Strategies for Startups
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka zewnętrzna
Nauczyciel odpowiedzialny Hubert Dyba <Hubert.Dyba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student knows the basics of high school mathematics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Consolidation of knowledge related to the startups.
C-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of startups.
C-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
C-4Acquiring knowledge on startup development proces and tools. Strategies to use in consecutive stages of business venture development.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Marketing strategies for startups. Analysis of the market needs, market trends and market growth projections. Industry analysis - the roles of major industry competitors. Positioning statements. Pricing strategy. Promotion strategy. Distribution and delivery strategy. Marketing programs. Market research techniques; Forming value proposition and business model; Identyfying Minimum Viable Product; Bootstraping techniques; Defining IPR strategy; Strategies for team management15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self-study of the literature13
A-W-3Consultations2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Written test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C26b_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of startups.
ChEn_1A_W16, ChEn_1A_W17C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C26b_U01
Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of startups.
ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11, ChEn_1A_U13C-2T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_C26b_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of startups.
ChEn_1A_K02, ChEn_1A_K06C-3T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C26b_W01
Student has theory-based knowledge within the scope of startups.
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of startups.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C26b_U01
Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of startups.
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of startups.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_C26b_K01
Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of startups.
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of startups.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Uchino Kenji, Entrepreneurship for engineers., CRC Press, 2009
  2. Steve Blank, The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company, 2011
  3. Eric Ries, The Lean Startup: How Today's Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses, 2011
  4. Ash Maurya, Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Marketing strategies for startups. Analysis of the market needs, market trends and market growth projections. Industry analysis - the roles of major industry competitors. Positioning statements. Pricing strategy. Promotion strategy. Distribution and delivery strategy. Marketing programs. Market research techniques; Forming value proposition and business model; Identyfying Minimum Viable Product; Bootstraping techniques; Defining IPR strategy; Strategies for team management15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Self-study of the literature13
A-W-3Consultations2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C26b_W01Student has theory-based knowledge within the scope of startups.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_W16Has knowledge necessary to understand non-technical conditions of engineering activity.
ChEn_1A_W17Has basic knowledge concerning management, including quality management, conducting business activity and transfer of technologies.
Cel przedmiotuC-1Consolidation of knowledge related to the startups.
Treści programoweT-W-1Marketing strategies for startups. Analysis of the market needs, market trends and market growth projections. Industry analysis - the roles of major industry competitors. Positioning statements. Pricing strategy. Promotion strategy. Distribution and delivery strategy. Marketing programs. Market research techniques; Forming value proposition and business model; Identyfying Minimum Viable Product; Bootstraping techniques; Defining IPR strategy; Strategies for team management
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student demonstrates basic knowledge of startups.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C26b_U01Student can use the acquired knowledge to recognize the basic concepts of startups.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_U05Has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
ChEn_1A_U11Is able to notice systemic and non-technical aspects while formulating and solving engineering tasks.
ChEn_1A_U13Is able to perform an initial economic analysis of undertaken engineering activities.
Cel przedmiotuC-2Developing student’s ability to recognize the basic concepts of startups.
Treści programoweT-W-1Marketing strategies for startups. Analysis of the market needs, market trends and market growth projections. Industry analysis - the roles of major industry competitors. Positioning statements. Pricing strategy. Promotion strategy. Distribution and delivery strategy. Marketing programs. Market research techniques; Forming value proposition and business model; Identyfying Minimum Viable Product; Bootstraping techniques; Defining IPR strategy; Strategies for team management
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to use the acquired knowledge at a basic level to recognize the basic concepts of startups.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_C26b_K01Student is aware of the need for continuous education and professional development in the field of startups.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_K02Is aware of their importance and understands non-technical aspects and consequences of engineering activity, including its influence on the environment and the related responsibility for the decisions taken.
ChEn_1A_K06Is able to think and act in a creative, innovative and enterprising manner.
Cel przedmiotuC-3Improving student’s awareness of the need for continuous education and professional development.
Treści programoweT-W-1Marketing strategies for startups. Analysis of the market needs, market trends and market growth projections. Industry analysis - the roles of major industry competitors. Positioning statements. Pricing strategy. Promotion strategy. Distribution and delivery strategy. Marketing programs. Market research techniques; Forming value proposition and business model; Identyfying Minimum Viable Product; Bootstraping techniques; Defining IPR strategy; Strategies for team management
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Written test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student understands the need for continuous education and training at a basic level in the field of startups.
3,5
4,0
4,5
5,0