Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Ergonomics and HSW:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ergonomics and HSW | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | no prerequisites |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gaining knowledge about the problems of occupational health and safety and ergonomics |
C-2 | Getting ability to apply OHS regulations in laboratory and industry |
C-3 | Awareness of importance non-technical aspects and conseaware quences of chemical engineering activity |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Legal regulations in the field of occupational health and safety in the law of the European Union and Poland | 3 |
T-W-2 | Ergonomics | 2 |
T-W-3 | Interaction between Human and Technical Systems | 1 |
T-W-4 | Work with dangerous chemicals or processes | 2 |
T-W-5 | Workplace diagnostics | 2 |
T-W-6 | Certification of products, machines and devices to meet safety requirements | 1 |
T-W-7 | Accidents at work | 1 |
T-W-8 | Occupational disease, occupational risk | 2 |
T-W-9 | Safety Management | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 15 |
A-W-2 | Studing the literature | 8 |
A-W-3 | preparation for passing test | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A04_W01 Has knowledge necessary to understand non-technical conditions of chemical engineering activity and knows HSW rules applicable in industry especially chemical industry | ChEn_1A_W16, ChEn_1A_W19 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A04_U01 is able to apply OHS regulations in laboratory and industry | ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U12, ChEn_1A_U13 | — | — | C-2 | T-W-5, T-W-6, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_A04_K01 Is aware of importance non-technical aspects and consequences of chemical engineering activity, including its influence on the environment and people and the related responsibility for the decisions taken. | ChEn_1A_K02 | — | — | C-3 | T-W-2, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A04_W01 Has knowledge necessary to understand non-technical conditions of chemical engineering activity and knows HSW rules applicable in industry especially chemical industry | 2,0 | |
3,0 | Student demonstrates basis knowledge necessary to understand non-technical conditions of chemical engineering activity and knows basic HSW rules applicable in industry especially chemical industry | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A04_U01 is able to apply OHS regulations in laboratory and industry | 2,0 | |
3,0 | Student is able to apply OHS regulations in laboratory | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_A04_K01 Is aware of importance non-technical aspects and consequences of chemical engineering activity, including its influence on the environment and people and the related responsibility for the decisions taken. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of importance non-technical aspects of chemical engineering activity at the basic level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Shyamasree Ghosh, LinkNanomaterials safety : toxicity and health hazards, Walter de Gruyter und Co, Berlin. Boston, 2019
Literatura dodatkowa
- Laboratory Safety Guidance, Occupational Safety and Health Administration U.S. Department of Labour, 2011