Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)

Sylabus przedmiotu Basics of Scientific Information:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Chemical Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Basics of Scientific Information
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Zielinska <Beata.Zielinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1computer and web skills

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student knows the databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials in the field of chemical engineering and technology.
C-2Student will be able to draw up a list of used literature in the area of chemical engineering and technology alone or using the available programs.
C-3The student will acquire the attitudes of ethical awareness of scientific work and the basis of copyright.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1What is scientific information. Type of documents (journal articles, book chapters, conference papers, Master and PhD Thesis). Information sources (journal articles databases, digital repositories, integrated systems). Scientific information sources available at WPU.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in lectures15
A-A-2Preparing to examination at home10
A-A-3consultation5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1information lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: credit based on attendance

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_B05_W01
The student knows the databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He knows the techniques and ways of querying and searching database resources. He knows that full texts of electronic magazines can be available as part of Open Access or ZUT licensed resources. He knows the rules for drawing up lists of used literature.
ChEn_1A_W16C-1T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_B05_U01
The student ia able to choose the appropriate databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He can apply techniques and ways to formulate queries and search base resources. He can get to the full texts of electronic magazines that can be available as part of Open Access or the ZUT license resources. He can create a list of used literature alone or using the appropriate software.
ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U11C-2T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ChEn_1A_B05_K01
Student is aware of the ethical aspects of scientific work - he knows the basics of copyright.
ChEn_1A_K02C-3T-A-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_B05_W01
The student knows the databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He knows the techniques and ways of querying and searching database resources. He knows that full texts of electronic magazines can be available as part of Open Access or ZUT licensed resources. He knows the rules for drawing up lists of used literature.
2,0
3,0Presence at the lecture in 75%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_B05_U01
The student ia able to choose the appropriate databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He can apply techniques and ways to formulate queries and search base resources. He can get to the full texts of electronic magazines that can be available as part of Open Access or the ZUT license resources. He can create a list of used literature alone or using the appropriate software.
2,0
3,0Presence at the lecture in 75%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ChEn_1A_B05_K01
Student is aware of the ethical aspects of scientific work - he knows the basics of copyright.
2,0
3,0Presence at the lecture in 75%
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. -, -, 2011

Literatura dodatkowa

  1. -, -, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1What is scientific information. Type of documents (journal articles, book chapters, conference papers, Master and PhD Thesis). Information sources (journal articles databases, digital repositories, integrated systems). Scientific information sources available at WPU.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in lectures15
A-A-2Preparing to examination at home10
A-A-3consultation5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_B05_W01The student knows the databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He knows the techniques and ways of querying and searching database resources. He knows that full texts of electronic magazines can be available as part of Open Access or ZUT licensed resources. He knows the rules for drawing up lists of used literature.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_W16Has knowledge necessary to understand non-technical conditions of engineering activity.
Cel przedmiotuC-1The student knows the databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials in the field of chemical engineering and technology.
Treści programoweT-A-1What is scientific information. Type of documents (journal articles, book chapters, conference papers, Master and PhD Thesis). Information sources (journal articles databases, digital repositories, integrated systems). Scientific information sources available at WPU.
Metody nauczaniaM-1information lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: credit based on attendance
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presence at the lecture in 75%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_B05_U01The student ia able to choose the appropriate databases, information services and library catalogs, in which he can search for materials for the diploma thesis. He can apply techniques and ways to formulate queries and search base resources. He can get to the full texts of electronic magazines that can be available as part of Open Access or the ZUT license resources. He can create a list of used literature alone or using the appropriate software.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_U02Is able to communicate with professionals and others, using various techniques of transferring information, also in a foreign language.
ChEn_1A_U05Has the ability to learn, e.g. to raise professional competences.
ChEn_1A_U11Is able to notice systemic and non-technical aspects while formulating and solving engineering tasks.
Cel przedmiotuC-2Student will be able to draw up a list of used literature in the area of chemical engineering and technology alone or using the available programs.
Treści programoweT-A-1What is scientific information. Type of documents (journal articles, book chapters, conference papers, Master and PhD Thesis). Information sources (journal articles databases, digital repositories, integrated systems). Scientific information sources available at WPU.
Metody nauczaniaM-1information lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: credit based on attendance
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presence at the lecture in 75%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięChEn_1A_B05_K01Student is aware of the ethical aspects of scientific work - he knows the basics of copyright.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówChEn_1A_K02Is aware of their importance and understands non-technical aspects and consequences of engineering activity, including its influence on the environment and the related responsibility for the decisions taken.
Cel przedmiotuC-3The student will acquire the attitudes of ethical awareness of scientific work and the basis of copyright.
Treści programoweT-A-1What is scientific information. Type of documents (journal articles, book chapters, conference papers, Master and PhD Thesis). Information sources (journal articles databases, digital repositories, integrated systems). Scientific information sources available at WPU.
Metody nauczaniaM-1information lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: credit based on attendance
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Presence at the lecture in 75%
3,5
4,0
4,5
5,0