Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Introduction to Pharmaceutical Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to Pharmaceutical Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Sobolewski <psobolewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Piotr Sobolewski <psobolewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Introduction to chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Define important keywords and concepts |
C-2 | Understand processes involved in drug development, from synthesis to formulation |
C-3 | Describe the in vivo behavior and fate of a drug |
C-4 | Discuss delivery-related design considerations of a drug formulation |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Synthesis, purification & analysis of selected active compound | 15 |
T-L-2 | Drug formulation | 10 |
T-L-3 | Quality control of pharmaceutical product | 5 |
T-L-4 | Nanocarriers for drug delivery | 7 |
T-L-5 | Dose response in vitro | 8 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction: history and definitions | 1 |
T-W-2 | Unit Processes | 12 |
T-W-3 | Unit Operations | 2 |
T-W-4 | Drug Formulations | 4 |
T-W-5 | Quality Control | 2 |
T-W-6 | Pharmacokinetics & Pharmacodynamics | 5 |
T-W-7 | Drug Delivery Systems | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in lab exercize | 45 |
A-L-2 | Preparing for lab (readings) | 30 |
A-L-3 | Preparing lab reports | 45 |
120 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lecture | 30 |
A-W-2 | Preparing for class (readings) | 15 |
A-W-3 | Independent study | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Laboratory Exercises |
M-2 | Powerpoint and whiteboard lectures |
M-3 | In-class discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of working in the laboratory |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of written reports |
S-3 | Ocena podsumowująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C16b_W01 Student will be able to describe the biological activity of selected medicines | ChEn_1A_W13, ChEn_1A_W15 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
ChEn_1A_C16b_W02 Student will be able to characterize the synthesis methods of selected medicines | ChEn_1A_W13, ChEn_1A_W15 | — | — | C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C16b_U01 Student will be able to perform the synthesis and analysis of selected medicines following the instruction | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U08, ChEn_1A_U16 | — | — | C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1 | S-1 |
ChEn_1A_C16b_U02 Student will be able to collect and organize data from literature. | ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U08, ChEn_1A_U16 | — | — | C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_C16b_K01 Student will be aware of biological effects associated with the use of medicines | ChEn_1A_K01, ChEn_1A_K03, ChEn_1A_K04, ChEn_1A_K05 | — | — | C-2, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C16b_W01 Student will be able to describe the biological activity of selected medicines | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe the basics of biological activity of selected medicines | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChEn_1A_C16b_W02 Student will be able to characterize the synthesis methods of selected medicines | 2,0 | |
3,0 | Student is able to describe the basic synthesis methods of selected medicines | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C16b_U01 Student will be able to perform the synthesis and analysis of selected medicines following the instruction | 2,0 | |
3,0 | Student is able to perform the synthesis and analysis of selected medicines following the instruction with help of the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChEn_1A_C16b_U02 Student will be able to collect and organize data from literature. | 2,0 | |
3,0 | student is able to prepare a report on a specified topic | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_C16b_K01 Student will be aware of biological effects associated with the use of medicines | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of biological effects associated with the use of medicines | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lednicer D., The Organic Chemistry of Drug Synthesis, Wiley, New York, 1995
- Kleemann A., Engel J., Pharmaceutical Substances. Syntheses, Patents, Applications, Thieme, Stuttgard, 2001, 4th Ed.
- Gad S.C., Pharmaceutical Manufacturing Handbook. Production and Processes, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, 2008
- Furniss B.S., Hannaford A.J., Smith, P.W.G., Tatchell A.R., Vogel’s Textbook of Practical Organic chemistry, The School of Chemistry, Thames Polytechnic, London, 1989, 5th Ed.
- Joseph DiPiro, Introduction to Pharmacokinetics and Pharmacodynamics, ASHP, 2010, in: Concepts in Clinical Pharmacokinetics
Literatura dodatkowa
- Crist et al., Common pitfalls in nanotechnology: lessons learned from NCI’s Nanotechnology Characterization Laboratory, Integrative Biology, 2013, 5, 66, 10.1039/c2ib20117h
- Kim et al, Nanomedicine, NEJM, 2010, 363, 25, 2434, 10.1056/NEJMra0912273