Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S1)
Sylabus przedmiotu Chemical Technology Projects Laboratory:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Chemical Technology Projects Laboratory | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>, Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>, Sylwia Mozia <Sylwia.Mozia@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl>, Iwona Pełech <Iwona.Pelech@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Joanna Sreńscek-Nazzal <Joanna.Srenscek@zut.edu.pl>, Beata Tryba <Beata.Tryba@zut.edu.pl>, Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl>, Beata Zielinska <Beata.Zielinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 9,0 | ECTS (formy) | 9,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii chemicznej I i II |
W-2 | Technologia chemiczna - procesy przemysłu syntezy chemicznej |
W-3 | Przemysłowe laboratorium technologiczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Forming the ability to review and select available publications related to the subject of the engineering thesis and their elaboration in the form of an oral presentation |
C-2 | Forming the ability to conduct and control the chemical engineering process |
C-3 | Preparation for the development of research results and their reliable interpretation |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Discussion of the subject of engineering thesis in the area of chemical engineering | 15 |
T-L-2 | Getting to know the methods of controlling the process being the subject of the thesis and checking the correctness of their implementation | 40 |
T-L-3 | Getting to know the test stand and checking its operation | 30 |
T-L-4 | Conducting preliminary tests | 95 |
180 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Participation in laboratory classes | 160 |
A-L-2 | studing of literature | 15 |
A-L-3 | Performing research and developing the obtained results | 95 |
270 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Continuous work with a student in the laboratory |
M-2 | Substantive discussions regarding the correctness of the tests carried out and the interpretation of results |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic evaluation of the course of the implementation of the assumed research as part of the engineering diploma thesis |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of independence and activity in conducting research |
S-3 | Ocena podsumowująca: Written report on the implementation of the assumed research and discussion of results |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_D01b_W01 Has knowledge in the field of chemical engineering and technology and uses it to control the process of chemical technology and engineering, and interpretation of results | ChEn_1A_W07, ChEn_1A_W08 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_D01b_U01 Has the ability to prepare oral presentations on the basis of collected literature on the subject of engineering thesis and deepening his knowledge in the process of self-education | ChEn_1A_U07, ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U04, ChEn_1A_U08, ChEn_1A_U14, ChEn_1A_U16, ChEn_1A_U17 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-2 | S-3 |
ChEn_1A_D01b_U02 Is able to build a research stand, use analytical methods to control operations and unit processes related to the thesis of engineering thesis, develop and interpret the obtained results | ChEn_1A_U07, ChEn_1A_U01, ChEn_1A_U02, ChEn_1A_U03, ChEn_1A_U05, ChEn_1A_U04, ChEn_1A_U08, ChEn_1A_U14, ChEn_1A_U16, ChEn_1A_U17 | — | — | C-2, C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_1A_D01b_K01 Is aware of the impact of reliable implementation of own tasks on the final result of the group's work, is able to determine the order of importance of activities, pass on their knowledge to others and take discussions | ChEn_1A_K01, ChEn_1A_K03, ChEn_1A_K04, ChEn_1A_K05, ChEn_1A_K07 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_D01b_W01 Has knowledge in the field of chemical engineering and technology and uses it to control the process of chemical technology and engineering, and interpretation of results | 2,0 | |
3,0 | He has a partial knowledge of chemical engineering and technology and uses it to control the process of chemical technology and engineering and the interpretation of results | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_D01b_U01 Has the ability to prepare oral presentations on the basis of collected literature on the subject of engineering thesis and deepening his knowledge in the process of self-education | 2,0 | |
3,0 | Student can not prepares oral presentations in English languages on the basis of literature provided by the supervisor and under his supervision | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChEn_1A_D01b_U02 Is able to build a research stand, use analytical methods to control operations and unit processes related to the thesis of engineering thesis, develop and interpret the obtained results | 2,0 | |
3,0 | Guided by the supervisor, he can build a research stand, uses the indicated analytical methods to control operations and unit processes related to the thesis of the engineering diploma thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_1A_D01b_K01 Is aware of the impact of reliable implementation of own tasks on the final result of the group's work, is able to determine the order of importance of activities, pass on their knowledge to others and take discussions | 2,0 | |
3,0 | He is partly aware of the use of tools and methods for the basic phenomena of classical physics. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literature related to the subject of the work - publications, monographs, textbooks, patents, 2018