Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy spedycji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy spedycji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z ekonomiki transportu oraz infrastruktury transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdolność organizowania przewozu ładunku w relacjach krajowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Ogólne pojęcia spedycj1
T-W-2Historia spedycji1
T-W-3Charakterystyka spedytora1
T-W-4Umowy i zlecdenia spedycyjne1
T-W-5Organizacja procesu transportowego1
T-W-6Ubezpieczenia w spedycji1
T-W-7Zagadnienia celne1
T-W-8Ogólne Polskie Warunki Spedycji1
T-W-9Gestia transportowa1
T-W-10Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji1
T-W-11Uczestnicy rynku spedycyjnego2
T-W-12Międzynarodowe instytucje i organizacje w spedycji1
T-W-13Dokumentacja transportowa1
T-W-14Zaliczenie treści wykładowych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Podsumowująca . Zaliczenie pisemne treści wykładowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C23_W01
Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju spedycji, organizacji procesu transportowego oraz charakteru pracy spedytora.
TR_1A_W12C-1T-W-5, T-W-13, T-W-11, T-W-4, T-W-10, T-W-3, T-W-12, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-6, T-W-1, T-W-9, T-W-14M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C23_U01
Umiejętości w organizowaniu procesu transportowego róznego rodzaju ładunków.
TR_1A_U06C-1T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-12, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-1, T-W-13, T-W-5, T-W-10, T-W-2, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C23_K01
Świadomość ważności posiadanej wiedzy w zakresie spedycji.
TR_1A_K03C-1T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-W-12, T-W-2, T-W-10, T-W-1, T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-13, T-W-5, T-W-11M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_C23_W01
Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju spedycji, organizacji procesu transportowego oraz charakteru pracy spedytora.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_C23_U01
Umiejętości w organizowaniu procesu transportowego róznego rodzaju ładunków.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_C23_K01
Świadomość ważności posiadanej wiedzy w zakresie spedycji.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.

Literatura podstawowa

  1. Sikorski P.M., Spedycja w praktyce - wiek XXI, Polskie Wydawnictwo Transportowe, Warszawa, 2008
  2. Salamon A., Spedycja - teoria, przykłady, ćwiczenia, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Gdyni, Gdynia, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ogólne pojęcia spedycj1
T-W-2Historia spedycji1
T-W-3Charakterystyka spedytora1
T-W-4Umowy i zlecdenia spedycyjne1
T-W-5Organizacja procesu transportowego1
T-W-6Ubezpieczenia w spedycji1
T-W-7Zagadnienia celne1
T-W-8Ogólne Polskie Warunki Spedycji1
T-W-9Gestia transportowa1
T-W-10Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji1
T-W-11Uczestnicy rynku spedycyjnego2
T-W-12Międzynarodowe instytucje i organizacje w spedycji1
T-W-13Dokumentacja transportowa1
T-W-14Zaliczenie treści wykładowych1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury6
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_C23_W01Student ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju spedycji, organizacji procesu transportowego oraz charakteru pracy spedytora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W12ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w transporcie, w tym zna i rozumie uwarunkowania procesów transportowych, zasady organizacji i sterowania ruchem
Cel przedmiotuC-1Zdolność organizowania przewozu ładunku w relacjach krajowych
Treści programoweT-W-5Organizacja procesu transportowego
T-W-13Dokumentacja transportowa
T-W-11Uczestnicy rynku spedycyjnego
T-W-4Umowy i zlecdenia spedycyjne
T-W-10Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji
T-W-3Charakterystyka spedytora
T-W-12Międzynarodowe instytucje i organizacje w spedycji
T-W-7Zagadnienia celne
T-W-8Ogólne Polskie Warunki Spedycji
T-W-2Historia spedycji
T-W-6Ubezpieczenia w spedycji
T-W-1Ogólne pojęcia spedycj
T-W-9Gestia transportowa
T-W-14Zaliczenie treści wykładowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podsumowująca . Zaliczenie pisemne treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_C23_U01Umiejętości w organizowaniu procesu transportowego róznego rodzaju ładunków.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
Cel przedmiotuC-1Zdolność organizowania przewozu ładunku w relacjach krajowych
Treści programoweT-W-9Gestia transportowa
T-W-8Ogólne Polskie Warunki Spedycji
T-W-7Zagadnienia celne
T-W-12Międzynarodowe instytucje i organizacje w spedycji
T-W-4Umowy i zlecdenia spedycyjne
T-W-11Uczestnicy rynku spedycyjnego
T-W-3Charakterystyka spedytora
T-W-1Ogólne pojęcia spedycj
T-W-13Dokumentacja transportowa
T-W-5Organizacja procesu transportowego
T-W-10Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji
T-W-2Historia spedycji
T-W-6Ubezpieczenia w spedycji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podsumowująca . Zaliczenie pisemne treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_C23_K01Świadomość ważności posiadanej wiedzy w zakresie spedycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Cel przedmiotuC-1Zdolność organizowania przewozu ładunku w relacjach krajowych
Treści programoweT-W-7Zagadnienia celne
T-W-6Ubezpieczenia w spedycji
T-W-9Gestia transportowa
T-W-12Międzynarodowe instytucje i organizacje w spedycji
T-W-2Historia spedycji
T-W-10Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji
T-W-1Ogólne pojęcia spedycj
T-W-8Ogólne Polskie Warunki Spedycji
T-W-3Charakterystyka spedytora
T-W-4Umowy i zlecdenia spedycyjne
T-W-13Dokumentacja transportowa
T-W-5Organizacja procesu transportowego
T-W-11Uczestnicy rynku spedycyjnego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Podsumowująca . Zaliczenie pisemne treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę do efektu kształcenia.
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymagane przez efekt z zakresu kształcenia.
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student wykazuje pełną wiedzę i potrafi wykorzystać ją do rozwiązania problemu a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.