Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Zintegrowany transport wodny i lądowy
Sylabus przedmiotu Bazy budowy i remontów środków transportowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bazy budowy i remontów środków transportowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy algebry i analizy matematycznej. |
W-2 | Podstawy ekonomiki przedsiębiorstw. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z nowoczesnymi koncepcjami organizacji baz budowy i remontów środków transportu. |
C-2 | Opanowanie przez studentów umiejętności planowania procesów w określonych warunkach potencjału technicznego producenta. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Projektowanie komórek produkcyjnych na podstawie zadanych marszrut technologicznych. | 6 |
T-A-2 | Sporządzanie wykresów mocy produkcyjnych na podstawie zadanych harmonogramów. Analiza bilansu mocy. | 4 |
T-A-3 | Planowanie harmonogramu dostaw do zadanego procesu produkcyjno-remontowego. | 3 |
T-A-4 | Kontrola zadań domowych. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja procesów budowy i remontów w transporcie. Komórki produkcyjne. Elastyczne systemy produkcyjne. Organizacja fraktalna. | 8 |
T-W-2 | Czynniki kształtujące potencjał produkcyjny przedsiębiorstwa. Powiązanie z technologicznością ustalonych produktów. Dobór technicznych środków produkcji w zależności od ilościowo-jakościowego charakteru działalności producenta. | 6 |
T-W-3 | Sterowanie zaopatrzeniem i przepływem produkcji w procesach produkcyjno-remontowych. Koncepcje just-in-time oraz lean manufacturing. | 6 |
T-W-4 | Charakterystyka przykładowych baz budowy i remontów środków transportu. | 8 |
T-W-5 | Zaliczenie pisemne. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Praca własna studenta. | 35 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Praca własna studenta. | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia - oceny za aktywność podczas zajęć. |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia - oceny zadań domowych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia - ocena końcowa na podstawie ocen zadań domowych i aktywności studenta podczas zajęć. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Wykłady - zaliczenie pisemne na ostatnich zajęciach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C27-2_W01 Student posiada wiedzę o organizacji technologii stosowanych w przemyśle, ze szczególnym uwzględnieniem technik wytwarzania i urządzeń wykorzystywanych w budowie środków transportu. | TR_1A_W04, TR_1A_W07 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C27-2_U01 Student potrafi zorganizować techniki wytwarzania dla konkretnego zadania produkcyjnego uwzględniając założenia jakościowe oraz kryteria ekonomiczne i bezpieczeństwa. | TR_1A_U10, TR_1A_U13 | — | — | C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_C27-2_K01 Student jest świadom społecznego tła i swojej roli w kształtowaniu wydajności procesów budowy i remontów środków transportu. | TR_1A_K02, TR_1A_K04, TR_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C27-2_W01 Student posiada wiedzę o organizacji technologii stosowanych w przemyśle, ze szczególnym uwzględnieniem technik wytwarzania i urządzeń wykorzystywanych w budowie środków transportu. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć. |
3,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
3,5 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o zawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student interpretuje i uogólnia problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
5,0 | Student interpretuje i uogólnia problemy o średnim stopniu trudności. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C27-2_U01 Student potrafi zorganizować techniki wytwarzania dla konkretnego zadania produkcyjnego uwzględniając założenia jakościowe oraz kryteria ekonomiczne i bezpieczeństwa. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć. |
3,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
3,5 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o zawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student interpretuje i uogólnia problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
5,0 | Student interpretuje i uogólnia problemy o średnim stopniu trudności. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_C27-2_K01 Student jest świadom społecznego tła i swojej roli w kształtowaniu wydajności procesów budowy i remontów środków transportu. | 2,0 | Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
3,0 | Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. | |
4,0 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. | |
5,0 | Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w zakresie przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- Chudzikiewicz R., Odlewnictwo i obróbka plastyczna w zarysie, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1998
- Doerffer J., Technologia budowy kadłubów okrętowych, WM, Gdynia, 1971
- Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing, John Willey & Sons, 2010, 4
- Jemelniak K., Obróbka skrawaniem, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 1998
- Karpiński T., Inżynieria produkcji, WNT, Warszawa, 2004
- Klimpel A., Technologia spawania i cięcia metali, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1997
- Sobczak W., Malina W., Metody selekcji i redukcji i informacji, WNT, Warszawa, 1985