Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Transport portowy i przemysłowy
Sylabus przedmiotu Sterowanie procesami transportu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sterowanie procesami transportu | ||
Specjalność | Transport portowy i przemysłowy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Kaup <Magdalena.Kaup@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Badania operacyjne. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna modele sterowania procesami transportu. |
C-2 | Student potrafi zbudować właściwy model sterowania procesem transportu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Identyfikacja elementów układu sterowania w rzeczywistych procesach transportu. | 6 |
T-A-2 | Kolokwium pisemne 1. | 1 |
T-A-3 | Dobór normy stanu wyjścia zadanych układów sterowania procesami transportu. | 7 |
T-A-4 | Kolokwium pisemne 2. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cybernetyczna teoria układów sterowania. | 8 |
T-W-2 | Pojęcie sterowalności układu. | 8 |
T-W-3 | Proces transportu jako obiekt sterowany. | 6 |
T-W-4 | Typowe problemy transportowe i przykłady modeli sterowania. | 6 |
T-W-5 | Zaliczenie pisemne. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Praca własna studenta. | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Praca własna studenta. | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja aktywności studenta podczas ćwiczeń. |
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne - dwa kolokwia pisemne - w połowie i na końcu semestru. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia audytoryjne - ocena końcowa na podstawie ocen z kolokwiów i obserwacji aktywności. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie pisemne na końcu semestru. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D3-11_W01 Student zna metody sterowania procesami transportu. | TR_1A_W08, TR_1A_W10, TR_1A_W16 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D3-11_U01 Student potrafi zamodelować proces transportu jako układ sterowania. | TR_1A_U10, TR_1A_U13, TR_1A_U16 | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-3 | M-2 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_1A_D3-11_K01 Student jest świadom wpływu procesów transportowych na bezpieczeństwo ludzi i środowiska oraz funkcjkonowanie systemów gospodarczych jako całości. | TR_1A_K02, TR_1A_K08 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D3-11_W01 Student zna metody sterowania procesami transportu. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć. |
3,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
3,5 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o zawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student interpretuje i uogólnia problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
5,0 | Student interpretuje i uogólnia problemy o średnim stopniu trudności. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D3-11_U01 Student potrafi zamodelować proces transportu jako układ sterowania. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć. |
3,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
3,5 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o zawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student interpretuje i uogólnia problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
5,0 | Student interpretuje i uogólnia problemy o średnim stopniu trudności. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_1A_D3-11_K01 Student jest świadom wpływu procesów transportowych na bezpieczeństwo ludzi i środowiska oraz funkcjkonowanie systemów gospodarczych jako całości. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć. |
3,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
3,5 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o średnim stopniu trudności. | |
4,0 | Student rozumie pojęcia i rozwiązuje problemy o zawansowanym stopniu trudności. | |
4,5 | Student interpretuje i uogólnia problemy o podstawowym stopniu trudności. | |
5,0 | Student interpretuje i uogólnia problemy o średnim stopniu trudności. |
Literatura podstawowa
- Jacyna M., Modelowanie i ocena systemów transportowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2009
- Jacyna M., Wybrane zagadnienia modelowania systemów transportowych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2009
- Lange O., Wstęp do cybernetyki ekonomicznej, PWN, Warszawa, 1965
- Lange O., Cybernetyka, PWE, Warszawa, 1977