Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Jezyk niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Jezyk niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Czym jest logistyka? (Was ist Logistik?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)3
T-LK-2Czym jest management w logistyce ? (Was ist Logistikmanagement?) Zdania względne (Relativsätze)3
T-LK-3Logistyka czy supply chain management ? (Logistik oder Supply Chain Management) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)3
T-LK-4Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele. Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)4
T-LK-5Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele.Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)6
T-LK-6Technologia Blockchain (Blockchain – Technologie) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)3
T-LK-7Port w Hamburgu. (Hamburger Hafen) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)3
T-LK-8Żegluga liniowa (Linienschiffbeförderung) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)3
T-LK-9Logistyka w branży budowlanej (Logistik in der Baubranche) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-4M4 - dyskusja
M-5M6 - praca z tekstem
M-6M7 - słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: S4 - egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_A04-2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
LO_2A_W13C-1T-LK-1, T-LK-9, T-LK-7, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-2, T-LK-3M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_A04-2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
LO_2A_U14, LO_2A_U13C-1T-LK-2, T-LK-4, T-LK-7, T-LK-6, T-LK-5, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-9, T-LK-8M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1
LO_2A_A04-2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
LO_2A_U13, LO_2A_U14C-2T-LK-3, T-LK-7, T-LK-9, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-1, T-LK-5, T-LK-8M-1, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_A04-2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
LO_2A_K02C-2T-LK-9, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-8, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_A04-2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student wykazuje znajomość materiału zdecydowanie poniżej założonych wymagań.
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i wykazuje ograniczoną znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i wykazuje przeciętną znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału z zakresu struktur językowych i słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student posiada dobrą wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i bardzo dobrą znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i doskonałą znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_A04-2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Umiejętności studenta zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Wypowiedzi ustne i pisemne studenta są dosyć ograniczone, liczne błędy różnego rodzaju, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student umie formułować dłuższe wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,5Student potrafi płynnie, z drobnymi błędami wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
5,0Student potrafi płynnie i praktycznie bezbłędnie wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
LO_2A_A04-2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0Umiejętności studenta dotyczące rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w ograniczonym zakresie, jego wypowiedzi ustne i pisemne zawierają liczne błędy, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w przeciętnym zakresie, w swoich krótkich wypowiedziach popełnia liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału, potrafi używać podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny w krótkich wypowiedziach, zdarzają się pojedyncze poważniejsze błędy.
4,5Student dobrze rozumie czytane teksty i bez problemu używa podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny formułując dłuższe wypowiedzi.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty specjalistyczne ze swojej dziedziny, formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w sposób płynny i praktycznie bezbłędny.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_A04-2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.

Literatura podstawowa

  1. Logistik studieren - Der Wegweiser zum Studium der Logistik, Online Magazin, das-richtige-studieren.de
  2. Stanisław Bęza, Blickpunkt Wirtschaft. Niemiecki w ekonomii i biznesie, Wydawnictwo „ Poltext „, Warszawa, 2012, Wydanie 2, Strony 186 -191
  3. Deutschland. Forum Politik, Kultur und Wirtschaft., 2007, 4/2007, Strony 60 - 65
  4. Weiter.vorn, Das Frauenhofer – Magazin, 2018, 1/2018, Strony 40-41
  5. Hamburger Hafen, Net Online – Magazin, www. Transport-online.de, 2020, Marzec 2020
  6. Hamburger Hafen, Online – Magazin, www.transport-online.de, 2020, Marzec 2020
  7. Firma „TomTom „ erfüllt steigende Anforderungen in der Baubranche., Telematik-Markt. Online–Magazin, 2014, April 2014, Seite 11

Literatura dodatkowa

  1. Online – Magazin, www.transport-online.de

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Czym jest logistyka? (Was ist Logistik?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)3
T-LK-2Czym jest management w logistyce ? (Was ist Logistikmanagement?) Zdania względne (Relativsätze)3
T-LK-3Logistyka czy supply chain management ? (Logistik oder Supply Chain Management) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)3
T-LK-4Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele. Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)4
T-LK-5Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele.Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)6
T-LK-6Technologia Blockchain (Blockchain – Technologie) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)3
T-LK-7Port w Hamburgu. (Hamburger Hafen) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)3
T-LK-8Żegluga liniowa (Linienschiffbeförderung) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)3
T-LK-9Logistyka w branży budowlanej (Logistik in der Baubranche) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne.30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć.30
A-LK-3Udział w konsultacjach.5
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu.10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A04-2_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W13ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Czym jest logistyka? (Was ist Logistik?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-9Logistyka w branży budowlanej (Logistik in der Baubranche) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-7Port w Hamburgu. (Hamburger Hafen) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-6Technologia Blockchain (Blockchain – Technologie) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-4Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele. Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-8Żegluga liniowa (Linienschiffbeförderung) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-5Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele.Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-2Czym jest management w logistyce ? (Was ist Logistikmanagement?) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-3Logistyka czy supply chain management ? (Logistik oder Supply Chain Management) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-5M6 - praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: S4 - egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje znajomość materiału zdecydowanie poniżej założonych wymagań.
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i wykazuje ograniczoną znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i wykazuje przeciętną znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału z zakresu struktur językowych i słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student posiada dobrą wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i bardzo dobrą znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych i doskonałą znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A04-2_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U14potrafi komunikować się zarówno z osobami ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego, rozpowszechniać wiedzę, brać udział i prowadzić debatę, odbierać i tworzyć wypowiedzi i krótkie doniesienia naukowe, w tym w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
LO_2A_U13posługuje się językiem obcym na poziomuie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia językowego, w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem publikacji i prac naukowych w zakresu logistyki, dokumentacji logistycznej oraz innych dokumentów stosowanych w działalności firm logistycznych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-2Czym jest management w logistyce ? (Was ist Logistikmanagement?) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-4Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele. Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-7Port w Hamburgu. (Hamburger Hafen) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-6Technologia Blockchain (Blockchain – Technologie) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-5Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele.Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-3Logistyka czy supply chain management ? (Logistik oder Supply Chain Management) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-1Czym jest logistyka? (Was ist Logistik?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-9Logistyka w branży budowlanej (Logistik in der Baubranche) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-8Żegluga liniowa (Linienschiffbeförderung) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-2M2 - praca w grupach
M-3M3 - prezentacja
M-4M4 - dyskusja
M-6M7 - słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Wypowiedzi ustne i pisemne studenta są dosyć ograniczone, liczne błędy różnego rodzaju, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student umie formułować dłuższe wypowiedzi na tematy techniczne, popełniając przy tym błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,5Student potrafi płynnie, z drobnymi błędami wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
5,0Student potrafi płynnie i praktycznie bezbłędnie wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A04-2_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U13posługuje się językiem obcym na poziomuie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia językowego, w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem publikacji i prac naukowych w zakresu logistyki, dokumentacji logistycznej oraz innych dokumentów stosowanych w działalności firm logistycznych
LO_2A_U14potrafi komunikować się zarówno z osobami ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego, rozpowszechniać wiedzę, brać udział i prowadzić debatę, odbierać i tworzyć wypowiedzi i krótkie doniesienia naukowe, w tym w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-3Logistyka czy supply chain management ? (Logistik oder Supply Chain Management) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-7Port w Hamburgu. (Hamburger Hafen) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-9Logistyka w branży budowlanej (Logistik in der Baubranche) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-2Czym jest management w logistyce ? (Was ist Logistikmanagement?) Zdania względne (Relativsätze)
T-LK-4Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele. Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-6Technologia Blockchain (Blockchain – Technologie) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-1Czym jest logistyka? (Was ist Logistik?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-5Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele.Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-8Żegluga liniowa (Linienschiffbeförderung) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-5M6 - praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: S4 - egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta dotyczące rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny zdecydowanie poniżej założonych wymagań, błędy praktycznie uniemożliwiają skuteczną komunikację zarówno pisemną jak i ustną, znaczne luki w materiale, nieopanowane lub nieznane zagadnienia.
3,0Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w ograniczonym zakresie, jego wypowiedzi ustne i pisemne zawierają liczne błędy, jednak orientuje się on w zakresie omawianego materiału.
3,5Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w przeciętnym zakresie, w swoich krótkich wypowiedziach popełnia liczne błędy, nie wpływające na zrozumienie całości przekazu.
4,0Student posiada dobrą znajomość wymaganego materiału, potrafi używać podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny w krótkich wypowiedziach, zdarzają się pojedyncze poważniejsze błędy.
4,5Student dobrze rozumie czytane teksty i bez problemu używa podstawowego słownictwa ze swojej dziedziny formułując dłuższe wypowiedzi.
5,0Student doskonale rozumie czytane teksty specjalistyczne ze swojej dziedziny, formułuje wypowiedzi ustne i pisemne w sposób płynny i praktycznie bezbłędny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_A04-2_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K02uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki, jest świadomy potrzeby ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się, a także korzystania z możliwości zasięgania opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-9Logistyka w branży budowlanej (Logistik in der Baubranche) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-7Port w Hamburgu. (Hamburger Hafen) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-4Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele. Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-5Logistyka – zadania i cele. Słownictwo fachowe - ćwiczenia (Logistik – Aufgaben und Ziele.Fachwortschatz -Übungen) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-6Technologia Blockchain (Blockchain – Technologie) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-8Żegluga liniowa (Linienschiffbeförderung) Strategie czytania tekstów fachowych (Lesestrategien)
T-LK-3Logistyka czy supply chain management ? (Logistik oder Supply Chain Management) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) Strona bierna (Passiv)
T-LK-1Czym jest logistyka? (Was ist Logistik?) Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-2Czym jest management w logistyce ? (Was ist Logistikmanagement?) Zdania względne (Relativsätze)
Metody nauczaniaM-1M1 - zajęcia praktyczne
M-3M3 - prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S3 - prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: S4 - egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby uczenia się i rozwijania kompetencji językowych.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5Student rozumie potrzebę uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji językowych.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.