Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania łańcuchami dostaw, projektowania i zarządzania systemami logistycznymi, zarządzania ryzykiem w logistyce.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych oraz analizy raportów branżowych
C-2Ukształtowanie u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań
C-3Ukształtowanie u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonania pracy dyplomowej
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania.1
T-S-2Zagadnienie dotyczace pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy magisterskiej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat oraz Biura Patentowego, raporty branżowe, itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.2
T-S-3Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy magisterskiej. Plagiat i jego konsekwencje. Autoplagiat.1
T-S-4Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych.1
T-S-5Zasady prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnica pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka zasad formułowania definicji, najczęściej spotykane błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce1
T-S-6Metody i techniki przeprowadzenia badań według tematyki pracy magisterskiej: zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metody udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań, zasady kreowania wniosków.8
T-S-7Analiza wymagań merytorycznych i edycyjnych dotyczących sprawozdań z rezultatów badań wykonanych w ramach opracowania pracy magisterskiej; Definiowanie celu i tez pracy; Kolejność rozdziałów i podrozdziałów zamieszczanych w treści pracy magisterskich. Analiza najczęściej popełnianych błędów.4
T-S-8Omówienie formy prezentacji rezultatów pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym; Demonstracja przykładów prezentacji.2
T-S-9Prezentacja wstępnych wyników badań dokonanych w ramach prac dyplomowych. Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Zaopiniowanie ich zgodności z celem pracy magisterskiej; Korygowanie lub ponowne badanie zakwestionowanych fragmentów prac badawczych.6
T-S-10Prezentacja końcowych rezultatów prac magisterskich. Zaopiniowanie treści pracy magisterskiej.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajeciach30
A-S-2studiowanie literatury10
A-S-3przygotowanie do zajęć10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Seminarium
M-4Dyskusja dydaktyczna
M-5Objaśnienie, wyjaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy magisterskiej oraz poziomu jakości prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C17_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod i technik analizy procesów logistycznych z uwzględnieniem ochrony praw autorskich
LO_2A_W10, LO_2A_W11C-3, C-4, C-1, C-2, C-5T-S-5, T-S-3, T-S-6, T-S-4M-5, M-3, M-2, M-1, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C17_U01
Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki z uwzględnieniem ochrony praw autorskich oraz zaprezentować rezultaty badań
LO_2A_U01, LO_2A_U04C-3, C-2, C-4, C-5, C-1T-S-6, T-S-8, T-S-4, T-S-3, T-S-9, T-S-5, T-S-10, T-S-7, T-S-1, T-S-2M-1, M-3, M-2, M-5, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C17_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
LO_2A_K01, LO_2A_K02, LO_2A_K03C-3, C-1, C-2, C-5, C-4T-S-3, T-S-2, T-S-1M-3, M-2, M-1, M-5, M-4S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C17_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod i technik analizy procesów logistycznych z uwzględnieniem ochrony praw autorskich
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C17_U01
Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki z uwzględnieniem ochrony praw autorskich oraz zaprezentować rezultaty badań
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C17_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,53 Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu

Literatura podstawowa

  1. Auleytner A., Ochrona praw autorskich i pokrewnych a zasady swobodnego przepływu towarów i świadczenia usług w prawie UE, Wydawnictwo C.H.Beck, 2015
  2. Creswell J.W, Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2013
  3. Foreman J.W, Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy, Helion, 2019
  4. Huczkowski M, Ochrona autorskich praw osobistych w powszechnym prawie międzynarodowym, Difin, 2014
  5. Kohtamäki N, Praktyczny przewodnik antyplagiatowy. Uniwersytet im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, Kapitał Ludzki, Projekt „Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie, https://usosweb.uksw.edu.pl/instrukcje/Praktyczny_przewodnik_antyplagiatowy_NKohtamaki.pdf
  6. Negrino T, PowerPoint. Tworzenie prezentacji, Helion, 2008
  7. Pac B., Gogołkiewicz M., Miler R, Wymiary Logistyki. Ujęcie systemowe, CeDeWu, 2018
  8. Sołtysiak G., Plagiat. Zarys problemu, Wyższa Szkoła Ekonomiczna Almamer, Warszawa, 2009
  9. Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014
  10. Wojciechowska R, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa, 2010
  11. Zenderowski R, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, 2018
  12. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, 2018

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania.1
T-S-2Zagadnienie dotyczace pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy magisterskiej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat oraz Biura Patentowego, raporty branżowe, itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.2
T-S-3Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy magisterskiej. Plagiat i jego konsekwencje. Autoplagiat.1
T-S-4Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych.1
T-S-5Zasady prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnica pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka zasad formułowania definicji, najczęściej spotykane błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce1
T-S-6Metody i techniki przeprowadzenia badań według tematyki pracy magisterskiej: zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metody udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań, zasady kreowania wniosków.8
T-S-7Analiza wymagań merytorycznych i edycyjnych dotyczących sprawozdań z rezultatów badań wykonanych w ramach opracowania pracy magisterskiej; Definiowanie celu i tez pracy; Kolejność rozdziałów i podrozdziałów zamieszczanych w treści pracy magisterskich. Analiza najczęściej popełnianych błędów.4
T-S-8Omówienie formy prezentacji rezultatów pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym; Demonstracja przykładów prezentacji.2
T-S-9Prezentacja wstępnych wyników badań dokonanych w ramach prac dyplomowych. Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Zaopiniowanie ich zgodności z celem pracy magisterskiej; Korygowanie lub ponowne badanie zakwestionowanych fragmentów prac badawczych.6
T-S-10Prezentacja końcowych rezultatów prac magisterskich. Zaopiniowanie treści pracy magisterskiej.4
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajeciach30
A-S-2studiowanie literatury10
A-S-3przygotowanie do zajęć10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C17_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod i technik analizy procesów logistycznych z uwzględnieniem ochrony praw autorskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W10ma wiedzę z zakresu kierunków i tendencji rozwojowych w logistyce oraz głównych osiągnięć w dziedzinie nauk i dyscyplin naukowych związanych z funkcjonowaniem logistyki
LO_2A_W11ma wiedzę niezbędną do inicjowania, przygotowania i prowadzenia badań naukowych, także zapewniającą właściwą organizację pracy badawczej lub projektowej w obszarze zagadnień powiązanych z logistyką
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonania pracy dyplomowej
C-1Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych oraz analizy raportów branżowych
C-2Ukształtowanie u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej
Treści programoweT-S-5Zasady prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnica pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka zasad formułowania definicji, najczęściej spotykane błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce
T-S-3Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy magisterskiej. Plagiat i jego konsekwencje. Autoplagiat.
T-S-6Metody i techniki przeprowadzenia badań według tematyki pracy magisterskiej: zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metody udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań, zasady kreowania wniosków.
T-S-4Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych.
Metody nauczaniaM-5Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Seminarium
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy magisterskiej oraz poziomu jakości prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C17_U01Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla logistyki z uwzględnieniem ochrony praw autorskich oraz zaprezentować rezultaty badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł oraz rozumieć i wykorzystywać potrzebne informacje; umie dokonać ich analizy i oceny, potrafi syntezować, kreatywnie interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie, dokonać prezentacji tych informacji
LO_2A_U04potrafi planować i przeprowadzać badania i eksperymenty obejmujące obszar problematyki logistycznej, dokonywać pomiarów i symulacji komputerowych, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-2Ukształtowanie u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonania pracy dyplomowej
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej
C-1Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych oraz analizy raportów branżowych
Treści programoweT-S-6Metody i techniki przeprowadzenia badań według tematyki pracy magisterskiej: zasady przygotowywania i przeprowadzenia badań, metody i techniki stosowane w badaniach symulacyjnych, metody i techniki stosowane w badaniach analitycznych; zasady analizy wyników badań, metody udoskonalania istniejących i pozyskanych rozwiązań, zasady kreowania wniosków.
T-S-8Omówienie formy prezentacji rezultatów pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym; Demonstracja przykładów prezentacji.
T-S-4Zasady cytowania literatury i robienia przypisów; Odwołania do literatury; Zasady cytowania danych.
T-S-3Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy magisterskiej. Plagiat i jego konsekwencje. Autoplagiat.
T-S-9Prezentacja wstępnych wyników badań dokonanych w ramach prac dyplomowych. Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Zaopiniowanie ich zgodności z celem pracy magisterskiej; Korygowanie lub ponowne badanie zakwestionowanych fragmentów prac badawczych.
T-S-5Zasady prawidłowego definiowania pojęć w języku nauki: różnica pomiędzy językiem potocznym a językiem nauki, określenie funkcji i elementów składowych definicji, charakterystyka zasad formułowania definicji, najczęściej spotykane błędy w tworzeniu definicji, określenie warunków użyteczności definicji w nauce
T-S-10Prezentacja końcowych rezultatów prac magisterskich. Zaopiniowanie treści pracy magisterskiej.
T-S-7Analiza wymagań merytorycznych i edycyjnych dotyczących sprawozdań z rezultatów badań wykonanych w ramach opracowania pracy magisterskiej; Definiowanie celu i tez pracy; Kolejność rozdziałów i podrozdziałów zamieszczanych w treści pracy magisterskich. Analiza najczęściej popełnianych błędów.
T-S-1Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania.
T-S-2Zagadnienie dotyczace pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy magisterskiej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat oraz Biura Patentowego, raporty branżowe, itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Seminarium
M-2Wykład problemowy
M-5Objaśnienie, wyjaśnienie
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy magisterskiej oraz poziomu jakości prezentacji
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C17_K01Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K01potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę, pozyskiwane informacje oraz kierunki podejmowanych działań z zakresu logistyki
LO_2A_K02uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów z zakresu logistyki, jest świadomy potrzeby ciągłego samodoskonalenia i dokształcania się, a także korzystania z możliwości zasięgania opinii ekspertów
LO_2A_K03ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę przekazywania informacji i opinii dotyczących osiągnięć z zakresu logistyki, a także inicjowania, inspirowania i organizacji działań na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego
C-1Ukształtowanie u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych oraz analizy raportów branżowych
C-2Ukształtowanie u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności logistycznej
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-3Podstawy ochrony praw autorskich i ich przestrzeganie w trakcie opracowania pracy magisterskiej. Plagiat i jego konsekwencje. Autoplagiat.
T-S-2Zagadnienie dotyczace pozyskiwania i analizy informacji w tematyce pracy magisterskiej; Zasoby informacyjne GUS, EuroStat oraz Biura Patentowego, raporty branżowe, itp.; Metody oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy.
T-S-1Omówienie zasad i harmonogramu procesu dyplomowania.
Metody nauczaniaM-3Seminarium
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-5Objaśnienie, wyjaśnienie
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy magisterskiej oraz poziomu jakości prezentacji
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,53 Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełne kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu