Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)
Sylabus przedmiotu Projekty logistyczne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projekty logistyczne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw zarządzania oraz logistyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu opracowania projektów logistycznych. |
C-2 | Przekazanie umiejętności wykorzystania narzędzi do wspomagania procesu planowania projektów. |
C-3 | Nabycie umiejętności wykorzystania podejścia projektowego w logistyce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do tematyki przedmiotu – zasady opracowania zadania projektowego. | 1 |
T-P-2 | Algorytm tworzenia projektu logistycznego z podziałem na poszczególne etapy. | 2 |
T-P-3 | Charakterystyka wybranego przedsiębiorstwa oraz zdefiniowanie typu realizowanego projektu logistycznego. | 2 |
T-P-4 | Planowanie, organizacja, harmonogramowanie i zasady pracy w projekcie. | 3 |
T-P-5 | Opis realizacji, raport i dokumentacja z zamknięcia projektu logistycznego. | 3 |
T-P-6 | Ocena ryzyka projektu logistycznego. | 2 |
T-P-7 | Sprawozdanie i prezentacja multimedialna z wykonanych projektów. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Istota projektów logistycznych, ich rodzaje, znaczenie i cele. | 2 |
T-W-2 | Metody i narzędzia wykorzystywane w projektach logistycznych. | 2 |
T-W-3 | Podstawy zarządzania projektami logistycznymi, systemy zarządzania projektami logistycznymi, formy i etapy zarządzania projektami. | 4 |
T-W-4 | Metody harmonogramowania projektu z wykorzystaniem różnych technik, zasady pracy przy projekcie. | 4 |
T-W-5 | Metody wspomagające inicjowanie i definiowanie projektów logistycznych. | 3 |
T-W-6 | Metody i narzędzia wykorzystywane do planowania i realizacji projektów logistycznych. | 3 |
T-W-7 | Formy kontroli nad projektem logistycznym – podstawowe wymagania, kontrola na różnych etapach projektu. | 3 |
T-W-8 | Omówienie procesu zamknięcia projektu logistycznego. Sporządzenie dokumentacji i raportu końcowego. | 3 |
T-W-9 | Wdrażanie zmian w różnych sektorach logistyki – zaopatrzenia, magazynowania, produkcji, dystrybucji. | 4 |
T-W-10 | Wykorzystanie narzędzi informatycznych w projektach logistycznych. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie sprawozdania i prezentacji multimedialnej. | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie się do egzaminu. | 10 |
A-W-4 | Udział w egzaminie. | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu w postaci testu podsumowującego efekty kształcenia zdobyte podczas wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie opracowanego projektu i jego prezentacji. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena postępów z wykonywanego projektu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C08_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu inicjowania, przygotowania i organizacji prac projektowych w logistyce. | LO_2A_W01, LO_2A_W03, LO_2A_W11 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C08_U01 Student potrafi opracować projekt logistyczny z wykorzystaniem wybranych technik wspomagających. | LO_2A_U07, LO_2A_U02, LO_2A_U15, LO_2A_U09 | — | — | C-2, C-3 | T-P-6, T-P-4, T-P-5, T-P-7 | M-3 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_2A_C08_K01 Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności logistycznej. Potrafi myśleć krytycznie oraz dostrzegać społeczne i ekonomiczne aspekty praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. | LO_2A_K05, LO_2A_K04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C08_W01 Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu inicjowania, przygotowania i organizacji prac projektowych w logistyce. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce. |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce. | |
4,0 | Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce. | |
4,5 | Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce. | |
5,0 | Student posiada pełną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C08_U01 Student potrafi opracować projekt logistyczny z wykorzystaniem wybranych technik wspomagających. | 2,0 | Student nie potrafi opracować prostego projektu logistycznego. |
3,0 | Student potrafi w stopniu elementarnym opracować prosty projekt logistyczny. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu podstawowym opracować prosty projekt logistyczny. | |
4,0 | Student potrafi kompleksowo opracować prosty projekt logistyczny. | |
4,5 | Student potrafi opracować złożony projekt logistyczny. | |
5,0 | Student potrafi kompleksowo opracować złożony projekt logistyczny. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_2A_C08_K01 Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności logistycznej. Potrafi myśleć krytycznie oraz dostrzegać społeczne i ekonomiczne aspekty praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy. | 2,0 | Student nie ma świadomości pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student ma elementarną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student ma podstawową świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student ma ponadpodstawową świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student ma pełną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student ma pogłębioną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
Literatura podstawowa
- Nowosielski, Stanisław, Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław, 2008
- Trocki, Michał; Grucza, Bartosz; Ogonek, Krzysztof, Zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003
- Lock, Dennis, Podstawy zarządzania projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003
- Coyle, John Joseph, Zarządzanie logistyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002