Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Spedycja i zarządzanie łańcuchem dostaw:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Spedycja i zarządzanie łańcuchem dostaw
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,00,60egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 15 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawową wiedzę dotyczacą transportu i znajomości podstawowych zagadnień zwiazanych z funkcjonowaniem poszczególnych gałęzi transportu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studentów do pracy w firmach spedycyjnych.
C-2Studenci opanowują wiedzę teoretyczną oraz nabywają praktycznych umiejętności poprzez rozwiązywanie zadań, studoów przypadków i wypełnianie dokumentów transportowych, spedycyjnych i celnych.
C-3Student zna rolę spedytora w łańcuchu dostaw
C-4Student zna sposoby konfigurowania łańcuchów dostaw

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zlecenia spedycyjne1
T-A-2OPWS - prawa i obowiązki spedytora i zleceniodawcy1
T-A-3Demurrage w spedycji1
T-A-4Wystawianie międzynarodowych listów przewozowych1
T-A-5Zgłoszenia celne SAD i SAD BIS2
T-A-6Zorganizowanie przewozu ładunku na wybranej trasie - projekt2
T-A-7Miejsce i rola spedytorów w łańcuchu dostaw, operatorzy i centra logistyczne w łańcuchu dostaw1
T-A-8Analiza studiów przypadków i prezentacja praktycznych rozwiązań wykorzystujących koncepcję łańcucha dostaw w przedsiębiorstwach1
T-A-9Rozwiązywanie zadań spedycyjnych2
T-A-10Projektowanie lokalizacji infrastruktury logistycznej przedsiębiorstwa i optymalizacja procesów transportowych z uwzględnieniem doboru partnerów w logistycznym łańcuchu dostaw.1
T-A-11Konfigurowanie łańcucha dostaw1
T-A-12Zaliczenie ćwiczeń1
15
wykłady
T-W-1Istota spedycji, rola spedytora międzynarodowego w gospodarce.2
T-W-2Procedury w celu spełnienia wymogów wynikających z przepisów o transporcie żywych zwierząt, procedury w celu spełnienia wymogów zawartych w międzynarodowej umowie ATP, które wynikają z przepisów dotyczących przewozu artykułów żywnościowych łatwo psujących się.2
T-W-3Obsługa transportowo-spedycyjna polskiego handlu zagranicznego, układ sieci drogowej w państwach UE2
T-W-4Cywilno-prawna pozycja spedytora (OPWS)2
T-W-5Zlecenia spedycyjne i prawna odpowiedzialność z tego tytułu1
T-W-6Zagadnienia celne, formalności graniczne, rola i zakres dokumentów T i karnetów TIR oraz obowiązki i odpowiedzialność jakie wynikają z posługiwania się nimi2
T-W-7Obsługa towarów niebezpiecznych i odpadów, w szczególności tych, które wynikają z dyrektywy 2008/68/WE(1); Dyrektywa 2008/68/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 24 września 2008 r. w sprawie transportu lądowego towarów niebezpiecznych (Dz.U.L260 z 30.9.2008, s.13).(1), rozporządzenia (WE) nr 1013/2006(2);2
T-W-8Przepisy dotyczące fakturowania usług w zakresie drogowego transportu rzeczy i osób; gestia transportowa, reguły handlowe Incoterms 2000 i 2010 oraz ich zastosowanie;1
T-W-9Dokumentacja w spedycji międzynarodowej1
T-W-10Dokumentacja stosowana i wymagana do świadczenia usług transportu drogowego, wprowadzanie procedur kontrolnych w celu zapewnienia, aby zatwierdzone dokumenty związane z każdą operacją transportową, w szczególności te, które dotyczą pojazdu, kierowcy, rzeczy i bagażu, znajdowały się zarówno w pojeździe, jak i w lokalu przedsiębiorstwa.2
T-W-11Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji2
T-W-12Sposoby płatności w transakcjach handlowych z punktu widzenia spedycyjnego1
T-W-13Transport intermodalny z punktu widzenia spedycyjnego1
T-W-14Znaczenie ubezpieczeń w spedycji1
T-W-15Międzynarodowe instytucje i organizacje wpływające na pracę spedytora1
T-W-16Podstawowe definicje w zakresie łańcucha dostaw1
T-W-17Typy relacji w łańcuchu dostaw. Determinanty rozwoju relacji w łańcuchu dostaw1
T-W-18Rola transportu morskiego w logistycznych łańcuchach dostaw ładunków skonteneryzowanych i masowych1
T-W-19Rola transportu wodnego śródladowego w logistycznych łańcuchach dostaw1
T-W-20Łańcuch dostaw jako system logistyczny, w którym realizuje się procesy logistyczne sieci ładunków dostaw. Przykłady konfiguracji i integracji łańcuchów dostaw.1
T-W-21Systemy informatyczne w łańcuchach dostaw.1
T-W-22Zarzadzanie relacjami w łańcuchu dostaw.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-A-3Praca własna10
A-A-4Przygotrowanie do zaliczenia ćwiczeń10
50
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C30_W02
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów spedycyjnych. Zna możliwe sposoby integrowania łańcucha dostaw i uczestniczacych w nich partnerów
LO_1A_W10C-1, C-2, C-3, C-4T-A-2, T-A-7, T-W-1, T-W-8, T-W-17, T-W-18, T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-19, T-W-7, T-W-20, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-9, T-W-10, T-W-16, T-W-21, T-W-22M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C30_U01
Student potrafi podejmować decyzję odnośnie wyboru sposobu dostaw przesyłek podczas poszczególnych etapów procesu transportowego
LO_1A_U07, LO_1A_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-7, T-A-8, T-W-11, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2
LO_1A_C30_U02
Student potrafi zaprojektować optymalne powiązania z partnerami przedsiebiorstwa w łańcuchu dostaw
LO_1A_U01C-3, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-6, T-A-10, T-A-11, T-W-4, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C30_K02
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie spedycji i łańcuchów dostaw oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
LO_1A_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-A-4, T-A-8, T-A-10, T-A-9, T-W-18, T-W-19, T-W-20, T-W-12, T-W-9, T-W-10, T-W-22M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C30_W02
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów spedycyjnych. Zna możliwe sposoby integrowania łańcucha dostaw i uczestniczacych w nich partnerów
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C30_U01
Student potrafi podejmować decyzję odnośnie wyboru sposobu dostaw przesyłek podczas poszczególnych etapów procesu transportowego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5. Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
LO_1A_C30_U02
Student potrafi zaprojektować optymalne powiązania z partnerami przedsiebiorstwa w łańcuchu dostaw
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C30_K02
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie spedycji i łańcuchów dostaw oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Szczepaniak T., Transport i spedycja w handlu zagranicznym, Warszawa, 2002
  2. Sikorski P.M., Spedycja w praktyce - Wiek XXI, Polskie Wydawnictwo Transportowe, Warszawa, 2008
  3. Ciesielski M. (red), Strategie łańcuchów dostaw, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zlecenia spedycyjne1
T-A-2OPWS - prawa i obowiązki spedytora i zleceniodawcy1
T-A-3Demurrage w spedycji1
T-A-4Wystawianie międzynarodowych listów przewozowych1
T-A-5Zgłoszenia celne SAD i SAD BIS2
T-A-6Zorganizowanie przewozu ładunku na wybranej trasie - projekt2
T-A-7Miejsce i rola spedytorów w łańcuchu dostaw, operatorzy i centra logistyczne w łańcuchu dostaw1
T-A-8Analiza studiów przypadków i prezentacja praktycznych rozwiązań wykorzystujących koncepcję łańcucha dostaw w przedsiębiorstwach1
T-A-9Rozwiązywanie zadań spedycyjnych2
T-A-10Projektowanie lokalizacji infrastruktury logistycznej przedsiębiorstwa i optymalizacja procesów transportowych z uwzględnieniem doboru partnerów w logistycznym łańcuchu dostaw.1
T-A-11Konfigurowanie łańcucha dostaw1
T-A-12Zaliczenie ćwiczeń1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota spedycji, rola spedytora międzynarodowego w gospodarce.2
T-W-2Procedury w celu spełnienia wymogów wynikających z przepisów o transporcie żywych zwierząt, procedury w celu spełnienia wymogów zawartych w międzynarodowej umowie ATP, które wynikają z przepisów dotyczących przewozu artykułów żywnościowych łatwo psujących się.2
T-W-3Obsługa transportowo-spedycyjna polskiego handlu zagranicznego, układ sieci drogowej w państwach UE2
T-W-4Cywilno-prawna pozycja spedytora (OPWS)2
T-W-5Zlecenia spedycyjne i prawna odpowiedzialność z tego tytułu1
T-W-6Zagadnienia celne, formalności graniczne, rola i zakres dokumentów T i karnetów TIR oraz obowiązki i odpowiedzialność jakie wynikają z posługiwania się nimi2
T-W-7Obsługa towarów niebezpiecznych i odpadów, w szczególności tych, które wynikają z dyrektywy 2008/68/WE(1); Dyrektywa 2008/68/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 24 września 2008 r. w sprawie transportu lądowego towarów niebezpiecznych (Dz.U.L260 z 30.9.2008, s.13).(1), rozporządzenia (WE) nr 1013/2006(2);2
T-W-8Przepisy dotyczące fakturowania usług w zakresie drogowego transportu rzeczy i osób; gestia transportowa, reguły handlowe Incoterms 2000 i 2010 oraz ich zastosowanie;1
T-W-9Dokumentacja w spedycji międzynarodowej1
T-W-10Dokumentacja stosowana i wymagana do świadczenia usług transportu drogowego, wprowadzanie procedur kontrolnych w celu zapewnienia, aby zatwierdzone dokumenty związane z każdą operacją transportową, w szczególności te, które dotyczą pojazdu, kierowcy, rzeczy i bagażu, znajdowały się zarówno w pojeździe, jak i w lokalu przedsiębiorstwa.2
T-W-11Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji2
T-W-12Sposoby płatności w transakcjach handlowych z punktu widzenia spedycyjnego1
T-W-13Transport intermodalny z punktu widzenia spedycyjnego1
T-W-14Znaczenie ubezpieczeń w spedycji1
T-W-15Międzynarodowe instytucje i organizacje wpływające na pracę spedytora1
T-W-16Podstawowe definicje w zakresie łańcucha dostaw1
T-W-17Typy relacji w łańcuchu dostaw. Determinanty rozwoju relacji w łańcuchu dostaw1
T-W-18Rola transportu morskiego w logistycznych łańcuchach dostaw ładunków skonteneryzowanych i masowych1
T-W-19Rola transportu wodnego śródladowego w logistycznych łańcuchach dostaw1
T-W-20Łańcuch dostaw jako system logistyczny, w którym realizuje się procesy logistyczne sieci ładunków dostaw. Przykłady konfiguracji i integracji łańcuchów dostaw.1
T-W-21Systemy informatyczne w łańcuchach dostaw.1
T-W-22Zarzadzanie relacjami w łańcuchu dostaw.1
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych15
A-A-3Praca własna10
A-A-4Przygotrowanie do zaliczenia ćwiczeń10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C30_W02Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów spedycyjnych. Zna możliwe sposoby integrowania łańcucha dostaw i uczestniczacych w nich partnerów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W10ma pogłębioną wiedzę z zakresu spedycji i zarządzania łańcuchem dostaw, w tym flotą do przewozu różnych rodzajów ładunków
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do pracy w firmach spedycyjnych.
C-2Studenci opanowują wiedzę teoretyczną oraz nabywają praktycznych umiejętności poprzez rozwiązywanie zadań, studoów przypadków i wypełnianie dokumentów transportowych, spedycyjnych i celnych.
C-3Student zna rolę spedytora w łańcuchu dostaw
C-4Student zna sposoby konfigurowania łańcuchów dostaw
Treści programoweT-A-2OPWS - prawa i obowiązki spedytora i zleceniodawcy
T-A-7Miejsce i rola spedytorów w łańcuchu dostaw, operatorzy i centra logistyczne w łańcuchu dostaw
T-W-1Istota spedycji, rola spedytora międzynarodowego w gospodarce.
T-W-8Przepisy dotyczące fakturowania usług w zakresie drogowego transportu rzeczy i osób; gestia transportowa, reguły handlowe Incoterms 2000 i 2010 oraz ich zastosowanie;
T-W-17Typy relacji w łańcuchu dostaw. Determinanty rozwoju relacji w łańcuchu dostaw
T-W-18Rola transportu morskiego w logistycznych łańcuchach dostaw ładunków skonteneryzowanych i masowych
T-W-6Zagadnienia celne, formalności graniczne, rola i zakres dokumentów T i karnetów TIR oraz obowiązki i odpowiedzialność jakie wynikają z posługiwania się nimi
T-W-3Obsługa transportowo-spedycyjna polskiego handlu zagranicznego, układ sieci drogowej w państwach UE
T-W-5Zlecenia spedycyjne i prawna odpowiedzialność z tego tytułu
T-W-19Rola transportu wodnego śródladowego w logistycznych łańcuchach dostaw
T-W-7Obsługa towarów niebezpiecznych i odpadów, w szczególności tych, które wynikają z dyrektywy 2008/68/WE(1); Dyrektywa 2008/68/WE Parlamentu Europejskiego z dnia 24 września 2008 r. w sprawie transportu lądowego towarów niebezpiecznych (Dz.U.L260 z 30.9.2008, s.13).(1), rozporządzenia (WE) nr 1013/2006(2);
T-W-20Łańcuch dostaw jako system logistyczny, w którym realizuje się procesy logistyczne sieci ładunków dostaw. Przykłady konfiguracji i integracji łańcuchów dostaw.
T-W-11Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji
T-W-12Sposoby płatności w transakcjach handlowych z punktu widzenia spedycyjnego
T-W-13Transport intermodalny z punktu widzenia spedycyjnego
T-W-14Znaczenie ubezpieczeń w spedycji
T-W-15Międzynarodowe instytucje i organizacje wpływające na pracę spedytora
T-W-9Dokumentacja w spedycji międzynarodowej
T-W-10Dokumentacja stosowana i wymagana do świadczenia usług transportu drogowego, wprowadzanie procedur kontrolnych w celu zapewnienia, aby zatwierdzone dokumenty związane z każdą operacją transportową, w szczególności te, które dotyczą pojazdu, kierowcy, rzeczy i bagażu, znajdowały się zarówno w pojeździe, jak i w lokalu przedsiębiorstwa.
T-W-16Podstawowe definicje w zakresie łańcucha dostaw
T-W-21Systemy informatyczne w łańcuchach dostaw.
T-W-22Zarzadzanie relacjami w łańcuchu dostaw.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C30_U01Student potrafi podejmować decyzję odnośnie wyboru sposobu dostaw przesyłek podczas poszczególnych etapów procesu transportowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U07potrafi zaplanować badania i eksperymenty, przeprowadzić pomiary i symulacje, interpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wnioski w zakresie zagadnień dotyczących transportu, logistyki i spedycji.
LO_1A_U08potrafi prowadzić obliczenia, planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz korzystać z oprogramowania specjalistycznego z zakresu transportu, logistyki i spedycji.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do pracy w firmach spedycyjnych.
C-2Studenci opanowują wiedzę teoretyczną oraz nabywają praktycznych umiejętności poprzez rozwiązywanie zadań, studoów przypadków i wypełnianie dokumentów transportowych, spedycyjnych i celnych.
C-3Student zna rolę spedytora w łańcuchu dostaw
C-4Student zna sposoby konfigurowania łańcuchów dostaw
Treści programoweT-A-1Zlecenia spedycyjne
T-A-2OPWS - prawa i obowiązki spedytora i zleceniodawcy
T-A-3Demurrage w spedycji
T-A-5Zgłoszenia celne SAD i SAD BIS
T-A-7Miejsce i rola spedytorów w łańcuchu dostaw, operatorzy i centra logistyczne w łańcuchu dostaw
T-A-8Analiza studiów przypadków i prezentacja praktycznych rozwiązań wykorzystujących koncepcję łańcucha dostaw w przedsiębiorstwach
T-W-11Opakowanie i oznakowanie ładunków w spedycji
T-W-9Dokumentacja w spedycji międzynarodowej
T-W-10Dokumentacja stosowana i wymagana do świadczenia usług transportu drogowego, wprowadzanie procedur kontrolnych w celu zapewnienia, aby zatwierdzone dokumenty związane z każdą operacją transportową, w szczególności te, które dotyczą pojazdu, kierowcy, rzeczy i bagażu, znajdowały się zarówno w pojeździe, jak i w lokalu przedsiębiorstwa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5. Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C30_U02Student potrafi zaprojektować optymalne powiązania z partnerami przedsiebiorstwa w łańcuchu dostaw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie logistyki
Cel przedmiotuC-3Student zna rolę spedytora w łańcuchu dostaw
C-4Student zna sposoby konfigurowania łańcuchów dostaw
Treści programoweT-A-1Zlecenia spedycyjne
T-A-2OPWS - prawa i obowiązki spedytora i zleceniodawcy
T-A-4Wystawianie międzynarodowych listów przewozowych
T-A-6Zorganizowanie przewozu ładunku na wybranej trasie - projekt
T-A-10Projektowanie lokalizacji infrastruktury logistycznej przedsiębiorstwa i optymalizacja procesów transportowych z uwzględnieniem doboru partnerów w logistycznym łańcuchu dostaw.
T-A-11Konfigurowanie łańcucha dostaw
T-W-4Cywilno-prawna pozycja spedytora (OPWS)
T-W-9Dokumentacja w spedycji międzynarodowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C30_K02Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie spedycji i łańcuchów dostaw oraz związaną z tym odpowiedzialność, potrafi przekazać informacje i opinie na ten temat z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studentów do pracy w firmach spedycyjnych.
C-2Studenci opanowują wiedzę teoretyczną oraz nabywają praktycznych umiejętności poprzez rozwiązywanie zadań, studoów przypadków i wypełnianie dokumentów transportowych, spedycyjnych i celnych.
C-3Student zna rolę spedytora w łańcuchu dostaw
C-4Student zna sposoby konfigurowania łańcuchów dostaw
Treści programoweT-A-4Wystawianie międzynarodowych listów przewozowych
T-A-8Analiza studiów przypadków i prezentacja praktycznych rozwiązań wykorzystujących koncepcję łańcucha dostaw w przedsiębiorstwach
T-A-10Projektowanie lokalizacji infrastruktury logistycznej przedsiębiorstwa i optymalizacja procesów transportowych z uwzględnieniem doboru partnerów w logistycznym łańcuchu dostaw.
T-A-9Rozwiązywanie zadań spedycyjnych
T-W-18Rola transportu morskiego w logistycznych łańcuchach dostaw ładunków skonteneryzowanych i masowych
T-W-19Rola transportu wodnego śródladowego w logistycznych łańcuchach dostaw
T-W-20Łańcuch dostaw jako system logistyczny, w którym realizuje się procesy logistyczne sieci ładunków dostaw. Przykłady konfiguracji i integracji łańcuchów dostaw.
T-W-12Sposoby płatności w transakcjach handlowych z punktu widzenia spedycyjnego
T-W-9Dokumentacja w spedycji międzynarodowej
T-W-10Dokumentacja stosowana i wymagana do świadczenia usług transportu drogowego, wprowadzanie procedur kontrolnych w celu zapewnienia, aby zatwierdzone dokumenty związane z każdą operacją transportową, w szczególności te, które dotyczą pojazdu, kierowcy, rzeczy i bagażu, znajdowały się zarówno w pojeździe, jak i w lokalu przedsiębiorstwa.
T-W-22Zarzadzanie relacjami w łańcuchu dostaw.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli