Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Technologia budowy jachtów z laminatów 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia budowy jachtów z laminatów 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Bortnowska <Monika.Bortnowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z chemii |
W-2 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z żywic poliestrowych |
W-3 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z technologii i urządzeń do produkcji laminatów |
W-4 | Piodstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z żywic poliestrowych, laminatów i kompozytów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie formy i wykonanie kadłuba jachtu z laminatów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Szkolenie BHP | 1 |
T-L-2 | Łączenie elementów kadłuba w jedną całość | 15 |
T-L-3 | Wykonanie i montaż ewentualnych dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych | 14 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdań | 30 |
A-L-4 | Konsultacje do laboratorium | 3 |
A-L-5 | Zaliczenie laboratorium | 2 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z laboratorium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D18-1_W01 Student ma wiedzę dotyczącą żywic i laminatów, technologię ich wykorzystania w budowie jachtów oraz ma wiedzę w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa pracy | BJ_1A_W14, BJ_1A_W16, BJ_1A_W21 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D18-1_U01 Student potrafi dobrac odpowiednie materiały, przygotować je do wykorzystania oraz zastosować w budowie kadłuba jachtu | BJ_1A_U19, BJ_1A_U20, BJ_1A_U14, BJ_1A_U16 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D18-1_K01 Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny podczas realizacji zadania inżynierskiego | BJ_1A_K03 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D18-1_W01 Student ma wiedzę dotyczącą żywic i laminatów, technologię ich wykorzystania w budowie jachtów oraz ma wiedzę w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa pracy | 2,0 | Student nie ma wiedzy na temat materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę na temat materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów | |
3,5 | Student ma wiedzę w zakresie przygotowania materiałów i ręcznego wykonywania laminatów | |
4,0 | Student ma wiedzę w zakresie wyboru właściwych materiałów i technologii bydowy jachtów | |
4,5 | Student ma wiedzę dotyczącą urządzeń mechanicznych i ich wyboru do uzytych materiałów i technologii budowy jachtów | |
5,0 | Student umie opracować i zastosować odpowiednie do danej konstrukcji jachtu proces technologiczny |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D18-1_U01 Student potrafi dobrac odpowiednie materiały, przygotować je do wykorzystania oraz zastosować w budowie kadłuba jachtu | 2,0 | Student nie maumiejętności w zakresie doboru materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów |
3,0 | Student ma podstawowe umiejetności doboru materiałów i technologii budowy jachtów z laminatów | |
3,5 | Student ma umiejetności w zakresie przygotowania materiałów i ręcznego wykonywania laminatów | |
4,0 | Student ma umiejetności w zakresie wyboru właściwych materiałów i technologii bydowy jachtów | |
4,5 | Student ma umiejętności w zakresie wyboru i zastosowania urządzeń mechanicznych dla użytych materiałów i technologii budowy jachtów | |
5,0 | Student potrafi opracować i zastosować odpowiednie do danej konstrukcji jachtu proces technologiczny |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D18-1_K01 Student ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny podczas realizacji zadania inżynierskiego | 2,0 | Student nie przygotowuje się do zajęć, nie uzupełnia braków swojej wiedzy i umiejętności |
3,0 | Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, ma niewielką świadomość profesjonalnej pracy przy budowie jachtów | |
3,5 | Student przygotowuje się do zajęć, uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w czasie laboratoriów jest umiarkowanie aktywny, ma ograniczoną świadomość w zakresie ergonomii i bezpieczeństwa podczas budowy jachtu | |
4,0 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratiriów jest umiarkowanie aktywny, reaguje na sugestie prowadzącego, ma dużą świadomość konieczności zachowania bezpieczeństwa pracy podczas budowy jachtu | |
4,5 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, ma dużą świadomość w zakresie bezpieczeństwa i ergomomii pracy w trakcie budowy jachtu | |
5,0 | Student regularnie uczestniczy w większości wykładów, uzupełnia nia bieżąco braki swojej wiedzy i umiejętności, w trakcie laboratoriów jest bardzo aktywny, reaguje na sugesie prowadzącego, podejmuje samodzielne próby rozwiązywania zadań, ma całkowitą świadomość wpływu ergonomii i bezpieczeństwa na efekty pracy podczas budowy jachtu |
Literatura podstawowa
- Małolepszy B., Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2
- Milewski Z. J., Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, Gdynia, 1999, Wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2
- Tobis W., Budowa i naprawa jachtów z laminatów, Alma-Press, Warszawa, 1993, ISBN: 83-7020-326-4