Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka z uz (S2)
specjalność: technologia i biotechnologia żywności

Sylabus przedmiotu Usługi gastronomiczne i cateringowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka z uz
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Usługi gastronomiczne i cateringowe
Specjalność żywienie człowieka
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sylwia Przybylska <sylwia.przybylska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 10 1,00,50egzamin
laboratoriaL4 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość wiedzy z zakresu: Współczesne trendy w technologii żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz biotechnologii żywności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie układu funkcjonalnego pomieszczeń w wybranych zakładach gastronomicznych3
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw2
T-L-3Żywność wygodna w gastronomii i cateringu: Analiza składu recepturowego oraz ocena walorów odżywczych i sensorycznych wybranych potraw typu ready-to-eat4
T-L-4Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego3
T-L-5Układanie karty dań (menu)3
T-L-6Elementy carvingu2
T-L-7Przygotowanie i degustacja potraw molekularnych z użyciem techniki sferyfkacji3
20
wykłady
T-W-1Działalność usługowa zakładów gastronomicznych2
T-W-2Podsystemy usług gastronomicznych2
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta2
T-W-4Organizacja przyjęć okolicznościowych2
T-W-5Specyfika gastronomii molekularnej2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach20
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń5
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu8
A-W-3Godziny konsultacji z nauczycielem (nieobowiązkowe)5
A-W-4uczestnictwo w zajęciach8
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_W01
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji
TZiZu_2A_W12, TZiZu_2A_W11C-1T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_U01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
TZiZu_2A_U02, TZiZu_2A_U01C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3
TZZ_2A_Gr2-4zc_U02
Ma umiejętność samokształcenia się. Potrafi określić wpływ wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego
TZiZu_2A_U06, TZiZu_2A_U05C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-L-7M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji
TZiZu_2A_K01, TZiZu_2A_K02C-1T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-L-2, T-L-1, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-7M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_W01
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji
2,0Wiedza w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_U01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
2,0Praca indywidualna i w zespole, wykorzystująca potrzebne informacje zawarte w literaturze oraz umiejętność wyciągania wniosków, a także formułowania i uzasadniania opinii jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
TZZ_2A_Gr2-4zc_U02
Ma umiejętność samokształcenia się. Potrafi określić wpływ wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego
2,0Umiejętność samokształcenia się oraz określania wpływu wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji
2,0Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz rozumie potrzeby przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji 2,0 jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Literatura podstawowa

  1. Czarnecka-Skubina E., Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu, Wyd. SGGW, Warszawa, 2008
  2. Jargoń R., Obsługa konsumenta, WSiP, Warszawa, 2000
  3. Koziorowska B., Projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, Wyd. SGGW, Poznań, 1998
  4. Konik L., Gastronomia molekularna, Studio Editorial, Kraków, 2016
  5. Jastrzębski W., Wyposażenie techniczne zakładów gastronomicznych, WSiP, Warszawa, 1997
  6. Milewska M., Prączko A., Stasiak A., Podstawy Gastronomii, PWE, Warszawa, 2010
  7. 2011

Literatura dodatkowa

  1. Skrzypczak K., Dolata W., Projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, Wyd. Euro-Gastro-Food, Poznań, 1997
  2. Jargoń R., Organizacja i technika usług gastronomicznych, WSiP, Warszawa, 1992
  3. Czasopisma popularno-naukowe, Przegląd Gastronomiczny, Poradnik Restauratora, 2011
  4. Praca zbiorowa, Kucharz & Gastronom Vademecum, Wyd. Rea, Warszawa, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie układu funkcjonalnego pomieszczeń w wybranych zakładach gastronomicznych3
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw2
T-L-3Żywność wygodna w gastronomii i cateringu: Analiza składu recepturowego oraz ocena walorów odżywczych i sensorycznych wybranych potraw typu ready-to-eat4
T-L-4Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego3
T-L-5Układanie karty dań (menu)3
T-L-6Elementy carvingu2
T-L-7Przygotowanie i degustacja potraw molekularnych z użyciem techniki sferyfkacji3
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Działalność usługowa zakładów gastronomicznych2
T-W-2Podsystemy usług gastronomicznych2
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta2
T-W-4Organizacja przyjęć okolicznościowych2
T-W-5Specyfika gastronomii molekularnej2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach20
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń5
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu8
A-W-3Godziny konsultacji z nauczycielem (nieobowiązkowe)5
A-W-4uczestnictwo w zajęciach8
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_Gr2-4zc_W01Ma pogłębioną wiedzę w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę w zakresie surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
TZiZu_2A_W11Ma poszerzoną wiedzę na temat technologii żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ze szczególnym uwzględnieniem nowych metod przetwarzania.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-W-4Organizacja przyjęć okolicznościowych
T-W-1Działalność usługowa zakładów gastronomicznych
T-W-5Specyfika gastronomii molekularnej
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta
T-W-2Podsystemy usług gastronomicznych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_Gr2-4zc_U01Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
TZiZu_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-4Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego
T-L-5Układanie karty dań (menu)
T-L-6Elementy carvingu
T-L-3Żywność wygodna w gastronomii i cateringu: Analiza składu recepturowego oraz ocena walorów odżywczych i sensorycznych wybranych potraw typu ready-to-eat
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-L-1Projektowanie układu funkcjonalnego pomieszczeń w wybranych zakładach gastronomicznych
T-L-7Przygotowanie i degustacja potraw molekularnych z użyciem techniki sferyfkacji
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Praca indywidualna i w zespole, wykorzystująca potrzebne informacje zawarte w literaturze oraz umiejętność wyciągania wniosków, a także formułowania i uzasadniania opinii jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_Gr2-4zc_U02Ma umiejętność samokształcenia się. Potrafi określić wpływ wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_U06Potrafi określić wpływ procesów mikrobiologicznych na poprawność przetwarzania surowca, potrafi zbadać związek pomiędzy warunkami produkcji a zagrożeniami mikrobiologicznymi.
TZiZu_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-4Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego
T-L-5Układanie karty dań (menu)
T-L-6Elementy carvingu
T-L-3Żywność wygodna w gastronomii i cateringu: Analiza składu recepturowego oraz ocena walorów odżywczych i sensorycznych wybranych potraw typu ready-to-eat
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-L-1Projektowanie układu funkcjonalnego pomieszczeń w wybranych zakładach gastronomicznych
T-L-7Przygotowanie i degustacja potraw molekularnych z użyciem techniki sferyfkacji
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność samokształcenia się oraz określania wpływu wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_Gr2-4zc_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZu_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZiZu_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności inżyniera technologii żywności.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-4Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego
T-L-5Układanie karty dań (menu)
T-L-6Elementy carvingu
T-L-3Żywność wygodna w gastronomii i cateringu: Analiza składu recepturowego oraz ocena walorów odżywczych i sensorycznych wybranych potraw typu ready-to-eat
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-L-1Projektowanie układu funkcjonalnego pomieszczeń w wybranych zakładach gastronomicznych
T-W-4Organizacja przyjęć okolicznościowych
T-W-1Działalność usługowa zakładów gastronomicznych
T-W-5Specyfika gastronomii molekularnej
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta
T-W-2Podsystemy usług gastronomicznych
T-L-7Przygotowanie i degustacja potraw molekularnych z użyciem techniki sferyfkacji
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz rozumie potrzeby przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji 2,0 jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu