Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: technologia rybna

Sylabus przedmiotu Diagnostyka w gabinecie dietetyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Diagnostyka w gabinecie dietetyka
Specjalność żywienie człowieka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Bogacka <Anna.Bogacka@zut.edu.pl>, Angelika Heberlej <Angelika.Heberlej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 18 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 12 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści przedmiotów: biochemia, chemia żywnosci, ogólna technologia żywności, żywienei człowieka, dietetyka, patofizjologia, budowa ustroju ludzkiego, fizjologia człowieka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki laboratoryjnej.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wykorzystania wyników badań laboratoryjnych w celu diagnozowania i monitorowania efektywności leczenia schorzeń powstałych na podłożu wadliwego żywienia oraz zaburzeń, w których terapii zasadnicze znaczenie ma właściwa dieta.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do zajęć – regulamin. Analiza stanu odżywienia na podstawie wyników badań krwi2
T-L-2Układanie jadłospisów w zależności od rodzaju niedokrwistości2
T-L-3Układanie planu nawodnienia organizmu. Dieta zawierająca składniki o działaniu neutralizującym zakwaszenie organizmu na podstawie wyników laboratoryjnych2
T-L-4Analiza markerów, świadczących o stanie zapalnym2
T-L-5Postępowanie dietetyczne w kontekście profilu lipidowego2
T-L-6Postępowanie dietetyczne na podstawie wyników krzywej glukozowej i insulinowej2
T-L-7Układanie planu żywieniowego w oparciu o wybrane wskaźniki biochemiczne chorób metabolicznych2
T-L-8Interpretacja wyników badań w funkcjonowaniu wątroby i trzustki2
T-L-9Interpretacja wyników badań wskazujące na nieprawidłową pracę jelit2
18
wykłady
T-W-1Materiał do badań laboratoryjnych. Morfologia krwi obwodowej.2
T-W-2Diagnostyka stanu odżywienia2
T-W-3Równowaga wodno-elektrolitowa i kwasowo-zasadowa1
T-W-4Markery stanu zapalnego1
T-W-5Diagnostyka chorób układu sercowo-naczyniowego2
T-W-6Postępowanie diagnostyczne w cukrzycy i insulinooporności2
T-W-7Postępowanie diagnostyczne w dnie moczanowej i osteoporozie1
T-W-8Wskaźniki biochemiczne w funkcjonowaniu układu pokarmowego1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2analiza wskazanej literatury10
A-L-3konsultacje z nauczycielem2
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2analiza wskazanej literatury10
A-W-3Konsultacje z nauczycielem8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Duskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- opracowanie diet dla osób w wybranych jdnostkach chorobowych, z wykorzystaniem wyników badań laboratoryjnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowanych diet.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_D6zc_W01
Student posiada wiedzę na temat badań laboratoryjnych świadczących o występowaniu choroby, oceny jej przebiegu, a także określenia efektywności zastosowanej terapii żywieniowej. Student ma poszerzoną wiedzę na temat charakterystyki choroby oraz potrzeb żywieniowych osób chorych, składu produktów żywnościowych i ich przydatności w żywieniu.
TZZ_2A_W07, TZZ_2A_W08, TZZ_2A_W09, TZZ_2A_W12C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-9M-1, M-2, M-3S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_D6zc_U01
Posiada umiejętność projektowania diet w chorobach, w oparciu o wyniki badań laboratoryjnych. Potrafi zaplanować, ocenić i przeprowadzić korekty wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej dla ludzi chorych. Potrafi ocenić stan odzywienia osób chorych w oparciu o szerokie spektrum metod. Samodzielnie planuje jadłospisy zgodnie z zaleceniami w danej jednostce chorobowej w układzie indywidualnym i zbiorowym.
TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U04, TZZ_2A_U05, TZZ_2A_U10, TZZ_2A_U11, TZZ_2A_U12C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-1M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_D6zc_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma świadomość znaczenia społecznej roli żywienia ludzi chorych i odpowiedzialności za pracę. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
TZZ_2A_K02, TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-1M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_D6zc_W01
Student posiada wiedzę na temat badań laboratoryjnych świadczących o występowaniu choroby, oceny jej przebiegu, a także określenia efektywności zastosowanej terapii żywieniowej. Student ma poszerzoną wiedzę na temat charakterystyki choroby oraz potrzeb żywieniowych osób chorych, składu produktów żywnościowych i ich przydatności w żywieniu.
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu diagnostyki laboratoryjnej stosowanej w gabinecie dietetyka i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_D6zc_U01
Posiada umiejętność projektowania diet w chorobach, w oparciu o wyniki badań laboratoryjnych. Potrafi zaplanować, ocenić i przeprowadzić korekty wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej dla ludzi chorych. Potrafi ocenić stan odzywienia osób chorych w oparciu o szerokie spektrum metod. Samodzielnie planuje jadłospisy zgodnie z zaleceniami w danej jednostce chorobowej w układzie indywidualnym i zbiorowym.
2,0
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, na podstawie wyników badań laboratoryjnych, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_D6zc_K01
Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma świadomość znaczenia społecznej roli żywienia ludzi chorych i odpowiedzialności za pracę. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lucyna Ostrowska (red.), Diagnostyka laboratoryjna w dietetyce, Wyd. PZWL, Warszawa, 2018

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do zajęć – regulamin. Analiza stanu odżywienia na podstawie wyników badań krwi2
T-L-2Układanie jadłospisów w zależności od rodzaju niedokrwistości2
T-L-3Układanie planu nawodnienia organizmu. Dieta zawierająca składniki o działaniu neutralizującym zakwaszenie organizmu na podstawie wyników laboratoryjnych2
T-L-4Analiza markerów, świadczących o stanie zapalnym2
T-L-5Postępowanie dietetyczne w kontekście profilu lipidowego2
T-L-6Postępowanie dietetyczne na podstawie wyników krzywej glukozowej i insulinowej2
T-L-7Układanie planu żywieniowego w oparciu o wybrane wskaźniki biochemiczne chorób metabolicznych2
T-L-8Interpretacja wyników badań w funkcjonowaniu wątroby i trzustki2
T-L-9Interpretacja wyników badań wskazujące na nieprawidłową pracę jelit2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Materiał do badań laboratoryjnych. Morfologia krwi obwodowej.2
T-W-2Diagnostyka stanu odżywienia2
T-W-3Równowaga wodno-elektrolitowa i kwasowo-zasadowa1
T-W-4Markery stanu zapalnego1
T-W-5Diagnostyka chorób układu sercowo-naczyniowego2
T-W-6Postępowanie diagnostyczne w cukrzycy i insulinooporności2
T-W-7Postępowanie diagnostyczne w dnie moczanowej i osteoporozie1
T-W-8Wskaźniki biochemiczne w funkcjonowaniu układu pokarmowego1
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2analiza wskazanej literatury10
A-L-3konsultacje z nauczycielem2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2analiza wskazanej literatury10
A-W-3Konsultacje z nauczycielem8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_D6zc_W01Student posiada wiedzę na temat badań laboratoryjnych świadczących o występowaniu choroby, oceny jej przebiegu, a także określenia efektywności zastosowanej terapii żywieniowej. Student ma poszerzoną wiedzę na temat charakterystyki choroby oraz potrzeb żywieniowych osób chorych, składu produktów żywnościowych i ich przydatności w żywieniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W07Ma poszerzoną wiedzę o potrzebach żywieniowych człowieka, roli składników diety, składu produktów oraz zasad racjonalnego żywienia osób zdrowych i chorych.
TZZ_2A_W08Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą współczesnych trendów w dietetyce w kontekście procesów patofizjologicznych.
TZZ_2A_W09Ma poszerzoną wiedzę na temat zależności w funkcjonowaniu poszczególnych układów organizmu ludzkiego, oraz wpływu stylu życia i sposobów żywienia na stan zdrowia. Zna fizjologiczne zmiany zachodzące w organizmie w danym okresie życia, zalecenia żywieniowe dostosowane do tych zmian.
TZZ_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę w zakresie surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki laboratoryjnej.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wykorzystania wyników badań laboratoryjnych w celu diagnozowania i monitorowania efektywności leczenia schorzeń powstałych na podłożu wadliwego żywienia oraz zaburzeń, w których terapii zasadnicze znaczenie ma właściwa dieta.
Treści programoweT-W-1Materiał do badań laboratoryjnych. Morfologia krwi obwodowej.
T-W-2Diagnostyka stanu odżywienia
T-W-3Równowaga wodno-elektrolitowa i kwasowo-zasadowa
T-W-4Markery stanu zapalnego
T-W-5Diagnostyka chorób układu sercowo-naczyniowego
T-W-6Postępowanie diagnostyczne w cukrzycy i insulinooporności
T-W-7Postępowanie diagnostyczne w dnie moczanowej i osteoporozie
T-W-8Wskaźniki biochemiczne w funkcjonowaniu układu pokarmowego
T-L-9Interpretacja wyników badań wskazujące na nieprawidłową pracę jelit
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Duskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- opracowanie diet dla osób w wybranych jdnostkach chorobowych, z wykorzystaniem wyników badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu diagnostyki laboratoryjnej stosowanej w gabinecie dietetyka i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_D6zc_U01Posiada umiejętność projektowania diet w chorobach, w oparciu o wyniki badań laboratoryjnych. Potrafi zaplanować, ocenić i przeprowadzić korekty wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej dla ludzi chorych. Potrafi ocenić stan odzywienia osób chorych w oparciu o szerokie spektrum metod. Samodzielnie planuje jadłospisy zgodnie z zaleceniami w danej jednostce chorobowej w układzie indywidualnym i zbiorowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U04Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumiem publikacji naukowych, dokumentacji technologicznej, instrukcji obsługi urządzeń (maszyn) oraz podobnych dokumentów.
TZZ_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZZ_2A_U10Potrafi ocenić sposób i stan odżywiania osób zdrowych lub chorych. Potrafi samodzielnie zaplanować jadłospisy lub diety dla różnych grup ludności w układzie indywidualnego i zbiorowego żywienia.
TZZ_2A_U11Potrafi zaplanować, ocenić i przeprowadzić korekty wartości odżywczej całodziennej racji pokarmowej dla ludzi w rożnym stanie fizjologicznym.
TZZ_2A_U12Potrafi zaobserwować, zrozumieć i przewidzieć wpływ różnych czynników na zależności pomiędzy funkcjonowaniem podstawowych układów organizmu. Potrafi ocenić zasadność systemów i mód żywieniowych w kontekście potrzeb organizmu.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki laboratoryjnej.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wykorzystania wyników badań laboratoryjnych w celu diagnozowania i monitorowania efektywności leczenia schorzeń powstałych na podłożu wadliwego żywienia oraz zaburzeń, w których terapii zasadnicze znaczenie ma właściwa dieta.
Treści programoweT-W-1Materiał do badań laboratoryjnych. Morfologia krwi obwodowej.
T-W-2Diagnostyka stanu odżywienia
T-W-3Równowaga wodno-elektrolitowa i kwasowo-zasadowa
T-W-4Markery stanu zapalnego
T-W-5Diagnostyka chorób układu sercowo-naczyniowego
T-W-6Postępowanie diagnostyczne w cukrzycy i insulinooporności
T-W-7Postępowanie diagnostyczne w dnie moczanowej i osteoporozie
T-W-8Wskaźniki biochemiczne w funkcjonowaniu układu pokarmowego
T-L-2Układanie jadłospisów w zależności od rodzaju niedokrwistości
T-L-3Układanie planu nawodnienia organizmu. Dieta zawierająca składniki o działaniu neutralizującym zakwaszenie organizmu na podstawie wyników laboratoryjnych
T-L-4Analiza markerów, świadczących o stanie zapalnym
T-L-5Postępowanie dietetyczne w kontekście profilu lipidowego
T-L-6Postępowanie dietetyczne na podstawie wyników krzywej glukozowej i insulinowej
T-L-7Układanie planu żywieniowego w oparciu o wybrane wskaźniki biochemiczne chorób metabolicznych
T-L-8Interpretacja wyników badań w funkcjonowaniu wątroby i trzustki
T-L-9Interpretacja wyników badań wskazujące na nieprawidłową pracę jelit
T-L-1Wprowadzenie do zajęć – regulamin. Analiza stanu odżywienia na podstawie wyników badań krwi
Metody nauczaniaM-2Duskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- opracowanie diet dla osób w wybranych jdnostkach chorobowych, z wykorzystaniem wyników badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowanych diet.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, na podstawie wyników badań laboratoryjnych, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_D6zc_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się i ciągłego dokształcania się. Ma świadomość znaczenia społecznej roli żywienia ludzi chorych i odpowiedzialności za pracę. Potrafi określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania oraz myśleć i działać w sposób przyczynowo-skutkowy. Rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności inżyniera technologii żywności.
TZZ_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie diagnostyki laboratoryjnej.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wykorzystania wyników badań laboratoryjnych w celu diagnozowania i monitorowania efektywności leczenia schorzeń powstałych na podłożu wadliwego żywienia oraz zaburzeń, w których terapii zasadnicze znaczenie ma właściwa dieta.
Treści programoweT-W-1Materiał do badań laboratoryjnych. Morfologia krwi obwodowej.
T-W-2Diagnostyka stanu odżywienia
T-W-3Równowaga wodno-elektrolitowa i kwasowo-zasadowa
T-W-4Markery stanu zapalnego
T-W-5Diagnostyka chorób układu sercowo-naczyniowego
T-W-6Postępowanie diagnostyczne w cukrzycy i insulinooporności
T-W-7Postępowanie diagnostyczne w dnie moczanowej i osteoporozie
T-W-8Wskaźniki biochemiczne w funkcjonowaniu układu pokarmowego
T-L-2Układanie jadłospisów w zależności od rodzaju niedokrwistości
T-L-3Układanie planu nawodnienia organizmu. Dieta zawierająca składniki o działaniu neutralizującym zakwaszenie organizmu na podstawie wyników laboratoryjnych
T-L-4Analiza markerów, świadczących o stanie zapalnym
T-L-5Postępowanie dietetyczne w kontekście profilu lipidowego
T-L-6Postępowanie dietetyczne na podstawie wyników krzywej glukozowej i insulinowej
T-L-7Układanie planu żywieniowego w oparciu o wybrane wskaźniki biochemiczne chorób metabolicznych
T-L-8Interpretacja wyników badań w funkcjonowaniu wątroby i trzustki
T-L-9Interpretacja wyników badań wskazujące na nieprawidłową pracę jelit
T-L-1Wprowadzenie do zajęć – regulamin. Analiza stanu odżywienia na podstawie wyników badań krwi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Duskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- opracowanie diet dla osób w wybranych jdnostkach chorobowych, z wykorzystaniem wyników badań laboratoryjnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowanych diet.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5
4,0
4,5
5,0