Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S1)

Sylabus przedmiotu Analiza i ocena jakości żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia stosowana
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza i ocena jakości żywności
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Bienkiewicz <Grzegorz.Bienkiewicz@zut.edu.pl>, Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>, Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>, Ludmiła Zienkowicz <Ludmila.Zienkowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1otrzymanie zaliczenia z chemii i biochemii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z metodami analizy i oceny jakości żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność wykonania oznaczeń podstawowego składu chemicznego żywności i analizy sensorycznej. Zdobywa orientację w metodach analizy instrumentalnej. Student posiada umiejętność sporządzenia planu badania określonego środka spożywczego i wyboru systemu zapewnienia jakości

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia organizacyjne (BHP w laboratorium, obsługa sprzętu laboratoryjnego)3
T-L-2Oznaczanie gęstości różnymi metodami2
T-L-3Oznaczanie kwasowości i pH2
T-L-4Oznaczanie zawartości wody2
T-L-5Oznaczanie zawartości białka2
T-L-6Oznaczanie zawartości soli2
T-L-7Oznaczanie zawartości tłuszczu2
T-L-8Oznaczanie utlenienia lipidów2
T-L-9Oznaczanie witamin2
T-L-10Badanie wraźliwości sensorycznej2
T-L-11Analiza sensoryczna wybranego produktu spożywczego2
T-L-12Oznaczanie składu kwasów tłuszczowych metodą chromatografii gazowej4
T-L-13Zastosowanie analizy instrumentalnej w analizie i ocenie jakosci żywności3
30
wykłady
T-W-1Metody analizy: sensoryczne, biologiczne, chemiczne, fizyczne1
T-W-2Oznaczanie gęstości, kwasowości i zawartości soli1
T-W-3Oznaczanie zawartości wody1
T-W-4Oznaczanie zawartości popiołu i składników mineralnych1
T-W-5Oznaczanie węglowodanów2
T-W-6Oznaczanie zawartości i wartości odżywczej białka, składu aminokwasowego, LZA2
T-W-7Oznaczanie zawartości i jakości lipidów3
T-W-8Oznaczanie zawartości witamin2
T-W-9Jakość - koncepcje jakości, systemy zarządzania jakością.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1udział w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury naukowej25
A-L-3Konsultacje5
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe uzyskane za poszczególne ćwiczenia (odpowiedź pisemna lub ustna)
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_O15-1_W01
Posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości
MS_1A_W04, MS_1A_W13C-1T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-W-8, T-W-1, T-W-6M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_O15-1_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności. Potrafi uzyskane wyniki opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski
MS_1A_U01, MS_1A_U02C-1T-L-13, T-L-5, T-L-7, T-L-10, T-L-1, T-L-3, T-L-12, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-9, T-L-11, T-L-8M-2S-1
MS_1A_O15-1_U02
Potrafi opracować plan analizy i go zrealizować
MS_1A_U01, MS_1A_U07, MS_1A_U08C-1T-L-13, T-L-5, T-L-7, T-L-10, T-L-1, T-L-3, T-L-12, T-L-2, T-L-4, T-L-6, T-L-9, T-L-11, T-L-8M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_O15-1_K01
Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności
MS_1A_K02C-1T-W-9, T-L-1M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_O15-1_W01
Posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości
2,0Student nie posiada uporządkowanej wiedzy dotyczącej badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości
3,0Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu dostatecznym
3,5Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu dobrym
4,5Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu ponad dobrym
5,0Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_O15-1_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności. Potrafi uzyskane wyniki opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski
2,0Student nie posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności. Nie potrafi uzyskanych wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski
3,0Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu dostatecznym
3,5Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu dobrym
4,5Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu ponad dobrym
5,0Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu bardzo dobrym
MS_1A_O15-1_U02
Potrafi opracować plan analizy i go zrealizować
2,0Student nie potrafi opracować planu analizy i go zrealizować jej
3,0Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu dobrym
4,5Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu ponad dobrym
5,0Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_O15-1_K01
Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności
2,0Student nie ma świadomości przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności
3,0Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu dostatecznym
3,5Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu ponad dostateczny
4,0Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu dobrym
4,5Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu ponad dobrym
5,0Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Fortuna T., Gibiński H., Nowotna A., Ćwiczenia z analizy żywności, skrypt, AR Kraków, Kraków, 2005
  2. Krełowska-Kułas M., Badanie jakości produktów spożywczych, PWE, Warszawa, 1993
  3. Ładoński W., Gospodarek T., Podstawowe metody analityczne produktów żywnościowych, PWN, Warszawa, 1986
  4. Rutkowska U., Wybrane metody badania składu i wartości odżywczej żywności, PZWL, Warszawa, 1981
  5. Szczepaniak W., Metody instrumentalne w analizie chemicznej, PWN, Warszawa, 1997
  6. AOAC Internationa, Official Methods of Analysis of AOAC International, AOAC Internationa, Arlington, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Kołakowski E., Protein determination and analysis in food systems. In: Chemical and Functional Properties of Food proteins, Technomic Publ.Co, Rowayton, 2001
  2. Kołożyn -Krajewska D., Sikora T., Koncepcja i system zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego, SIT-Spoż, Warszawa, 1999
  3. Sikorski Z.E, Kołakowska A.(Eds), Chemical and Functional Properties of Food Lipids, CRC, Boca Raton, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia organizacyjne (BHP w laboratorium, obsługa sprzętu laboratoryjnego)3
T-L-2Oznaczanie gęstości różnymi metodami2
T-L-3Oznaczanie kwasowości i pH2
T-L-4Oznaczanie zawartości wody2
T-L-5Oznaczanie zawartości białka2
T-L-6Oznaczanie zawartości soli2
T-L-7Oznaczanie zawartości tłuszczu2
T-L-8Oznaczanie utlenienia lipidów2
T-L-9Oznaczanie witamin2
T-L-10Badanie wraźliwości sensorycznej2
T-L-11Analiza sensoryczna wybranego produktu spożywczego2
T-L-12Oznaczanie składu kwasów tłuszczowych metodą chromatografii gazowej4
T-L-13Zastosowanie analizy instrumentalnej w analizie i ocenie jakosci żywności3
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody analizy: sensoryczne, biologiczne, chemiczne, fizyczne1
T-W-2Oznaczanie gęstości, kwasowości i zawartości soli1
T-W-3Oznaczanie zawartości wody1
T-W-4Oznaczanie zawartości popiołu i składników mineralnych1
T-W-5Oznaczanie węglowodanów2
T-W-6Oznaczanie zawartości i wartości odżywczej białka, składu aminokwasowego, LZA2
T-W-7Oznaczanie zawartości i jakości lipidów3
T-W-8Oznaczanie zawartości witamin2
T-W-9Jakość - koncepcje jakości, systemy zarządzania jakością.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1udział w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury naukowej25
A-L-3Konsultacje5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_O15-1_W01Posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_W04Student ma podstawową wiedzę na temat nomenklatury, podstawowych definicji i budowy składników żywności oraz wzajemnych zwiążków i przemian wynikających z oddziaływań między nimi.
MS_1A_W13Ma wiedzę na temat metod analitycznych i ich wykorzystania w ocenie jakości żywności i środowiska.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami analizy i oceny jakości żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność wykonania oznaczeń podstawowego składu chemicznego żywności i analizy sensorycznej. Zdobywa orientację w metodach analizy instrumentalnej. Student posiada umiejętność sporządzenia planu badania określonego środka spożywczego i wyboru systemu zapewnienia jakości
Treści programoweT-W-2Oznaczanie gęstości, kwasowości i zawartości soli
T-W-7Oznaczanie zawartości i jakości lipidów
T-W-3Oznaczanie zawartości wody
T-W-5Oznaczanie węglowodanów
T-W-4Oznaczanie zawartości popiołu i składników mineralnych
T-W-9Jakość - koncepcje jakości, systemy zarządzania jakością.
T-W-8Oznaczanie zawartości witamin
T-W-1Metody analizy: sensoryczne, biologiczne, chemiczne, fizyczne
T-W-6Oznaczanie zawartości i wartości odżywczej białka, składu aminokwasowego, LZA
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe uzyskane za poszczególne ćwiczenia (odpowiedź pisemna lub ustna)
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada uporządkowanej wiedzy dotyczącej badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości
3,0Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu dostatecznym
3,5Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu dobrym
4,5Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu ponad dobrym
5,0Student posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą badań podstawowego składu żywnosci a w szczególności metod jej analizy i oceny jakości w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_O15-1_U01Posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności. Potrafi uzyskane wyniki opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
MS_1A_U02Posługuje się poprawną terminologią biologiczną, chemiczną i fizyczną, potrafi dobrać właściwe procedury i metody badawcze.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami analizy i oceny jakości żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność wykonania oznaczeń podstawowego składu chemicznego żywności i analizy sensorycznej. Zdobywa orientację w metodach analizy instrumentalnej. Student posiada umiejętność sporządzenia planu badania określonego środka spożywczego i wyboru systemu zapewnienia jakości
Treści programoweT-L-13Zastosowanie analizy instrumentalnej w analizie i ocenie jakosci żywności
T-L-5Oznaczanie zawartości białka
T-L-7Oznaczanie zawartości tłuszczu
T-L-10Badanie wraźliwości sensorycznej
T-L-1Zajęcia organizacyjne (BHP w laboratorium, obsługa sprzętu laboratoryjnego)
T-L-3Oznaczanie kwasowości i pH
T-L-12Oznaczanie składu kwasów tłuszczowych metodą chromatografii gazowej
T-L-2Oznaczanie gęstości różnymi metodami
T-L-4Oznaczanie zawartości wody
T-L-6Oznaczanie zawartości soli
T-L-9Oznaczanie witamin
T-L-11Analiza sensoryczna wybranego produktu spożywczego
T-L-8Oznaczanie utlenienia lipidów
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe uzyskane za poszczególne ćwiczenia (odpowiedź pisemna lub ustna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności. Nie potrafi uzyskanych wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski
3,0Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu dostatecznym
3,5Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu dobrym
4,5Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu ponad dobrym
5,0Student posiada umiejętność wyszukiwania różnych metod analizy żywności, potrafi uzyskane wyników opracować i na ich podstawie wyciągnąc wnioski w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_O15-1_U02Potrafi opracować plan analizy i go zrealizować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
MS_1A_U07Posiada umiejętność zorganizowania pracy w laboratorium oraz przeprowadzania analiz. Zna podstawowe zasady walidacji metod badawczych. Umie przeprowadzić analizy statystyczne uzyskanych wyników.
MS_1A_U08Potrafi dobierać metody i wykonać analizy próbek środowiskowych i biologicznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami analizy i oceny jakości żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność wykonania oznaczeń podstawowego składu chemicznego żywności i analizy sensorycznej. Zdobywa orientację w metodach analizy instrumentalnej. Student posiada umiejętność sporządzenia planu badania określonego środka spożywczego i wyboru systemu zapewnienia jakości
Treści programoweT-L-13Zastosowanie analizy instrumentalnej w analizie i ocenie jakosci żywności
T-L-5Oznaczanie zawartości białka
T-L-7Oznaczanie zawartości tłuszczu
T-L-10Badanie wraźliwości sensorycznej
T-L-1Zajęcia organizacyjne (BHP w laboratorium, obsługa sprzętu laboratoryjnego)
T-L-3Oznaczanie kwasowości i pH
T-L-12Oznaczanie składu kwasów tłuszczowych metodą chromatografii gazowej
T-L-2Oznaczanie gęstości różnymi metodami
T-L-4Oznaczanie zawartości wody
T-L-6Oznaczanie zawartości soli
T-L-9Oznaczanie witamin
T-L-11Analiza sensoryczna wybranego produktu spożywczego
T-L-8Oznaczanie utlenienia lipidów
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe uzyskane za poszczególne ćwiczenia (odpowiedź pisemna lub ustna)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować planu analizy i go zrealizować jej
3,0Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu dobrym
4,5Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu ponad dobrym
5,0Student potrafi opracować plan analizy i go zrealizować ją w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_O15-1_K01Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_K02Ma świadomość ważności przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności płci, poglądów i kultur.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami analizy i oceny jakości żywności. Student zdobywa praktyczną umiejętność wykonania oznaczeń podstawowego składu chemicznego żywności i analizy sensorycznej. Zdobywa orientację w metodach analizy instrumentalnej. Student posiada umiejętność sporządzenia planu badania określonego środka spożywczego i wyboru systemu zapewnienia jakości
Treści programoweT-W-9Jakość - koncepcje jakości, systemy zarządzania jakością.
T-L-1Zajęcia organizacyjne (BHP w laboratorium, obsługa sprzętu laboratoryjnego)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oceny cząstkowe uzyskane za poszczególne ćwiczenia (odpowiedź pisemna lub ustna)
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności
3,0Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu dostatecznym
3,5Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu ponad dostateczny
4,0Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu dobrym
4,5Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu ponad dobrym
5,0Student ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej analityka żywności w stopniu bardzo dobrym