Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Fizyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fizyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki i Agrofizyki
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Matuszak-Slamani <Renata.Matuszak@zut.edu.pl>, Lilla Mielnik <Lilla.Mielnik@zut.edu.pl>, Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 20 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 25 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana znajomość fizyki na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie najważniejszych pojęć i praw fizyki.
C-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystywania wiedzy z zakresu fizyki do analizowania i rozwiązywania zagadnień problemowych i wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych.
C-3Obserwowanie i interpretowanie wybranych zjawisk fizycznych w życiu codziennym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Zasady opracowania wyników pomiarów i sporządzania sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych. Podział na zespoły. Jednostki fizyczne i ich przeliczanie, układ SI.4
T-L-2Zapoznanie się z wybranymi przyrządami fizycznymi (luksomierz, licznik energii elektrycznej, suwmiarka, waga analityczna, refraktometr Abbego, stalagmometr); wyznaczanie wybranych wielkości fizycznych przy ich wykorzystaniu.20
T-L-3Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.1
25
wykłady
T-W-1Fizyka jako podstawa inżynierii. Działy fizyki. Podstawowe pojęcia. Wielkości fizyczne i ich jednostki, układ SI, jednostki podstawowe, pochodne, wielokrotne i podwielokrotne, pozaukładowe i ich zamiana.2
T-W-2Wielkości wektorowe i skalarne oraz działania na nich, przykłady. Praca jako iloczyn skalarny siły i przesunięcia. Energia - określenie, zasada zachowania, rodzaje, przemiany, sprawność przemian energii. Rodzaje energii. Moc.2
T-W-3Energia mechaniczna, w tym akustyczna. Praktyczne wykorzystanie energii mechanicznej. Dźwięk i jego opis fizyczny. Krzywa słyszalności ucha ludzkiego. Hałas, pomiar, panele dźwiękochłonne.2
T-W-4Energia cieplna; pojęcie ciepła i temperatury, ciepło właściwe, ciepło przemiany fazowej. Bilans cieplny. Właściwości termiczne wody. Zasady termodynamiki.2
T-W-5Energia elektryczna. Elektryczne właściwości materii, oddziaływanie elektrostatyczne, pole elektryczne; prąd elektryczny i prawa z nim związane; rezystancja. Praca prądu elektrycznego, wartości skuteczne. Pomiary energii elektrycznej, moc urządzeń.4
T-W-6Energia promienista. Fale elektromagnetyczne i ich zastosowanie. Promieniowanie słoneczne, charakterystyka i wykorzystanie. Światło i wielkości fotometryczne. Wybrane przyrządy pomiarowe. Oddziaływanie światła na materię: odbicie, załamanie, absorpcja, transmisja, rozproszenie.4
T-W-7Energia jądrowa, radioizotopy, dozymetria, reaktor i elektrownia jądrowa.2
T-W-8Zaliczenie pisemne wykładów.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.25
A-L-2Opracowanie sprawozdań i przygotowanie się do ćwiczeń.35
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach i zaliczeniu.20
A-W-2Samodzielne studiowanie przedmiotu przy wykorzystaniu e-platformy oraz zalecanej literatury.30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z użyciem komputera, pokazy, animacje, symulacje zjawisk fizycznych.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca samodzielna i w grupach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenia wykładów i ćwiczeń.
S-2Ocena formująca: Aprobata, permenentne sprawdzanie postępu podczas ćwiczeń laboratoryjnych i audytoryjnych.
S-3Ocena formująca: Ocena ze sprawozdań. Ocena pracy studentów na zajęciach.
S-4Ocena podsumowująca: Oceny ze sprawdzianów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_B06_W01
Student zna najważniejsze pojęcia i prawa fizyki, w szczególności dotyczące energii.
AK_1A_W01C-2, C-3, C-1T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6M-2, M-1S-1, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_B06_U01
Student umie rozwiązywać zadania problemowe. Stosuje poprawnie jednostki SI i potrafi je przeliczać z innych układów jednostek. Potrafi wykonać pomiary wybranych wielkości fizycznych, umie interpretować prawa fizyki i wyciągać wnioski na podstawie wykonanych pomiarów.
AK_1A_U04C-3, C-1T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-1, T-W-6M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_B06_K01
Student jest świadomy ważności procesów fizycznych w otaczającym nas świecie i rozumie potrzebę stałego pogłębiania wiedzy. Student jest zdolny do pracy samodzielnej i w zespole. Wykazuje odpowiedzialność za pracę własną i innych.
AK_1A_K01C-2, C-3, C-1T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-L-1, T-L-2M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_B06_W01
Student zna najważniejsze pojęcia i prawa fizyki, w szczególności dotyczące energii.
2,0Student nie osiągnął efektu kształcenia.
3,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym.
3,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym.
4,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym.
4,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym.
5,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_B06_U01
Student umie rozwiązywać zadania problemowe. Stosuje poprawnie jednostki SI i potrafi je przeliczać z innych układów jednostek. Potrafi wykonać pomiary wybranych wielkości fizycznych, umie interpretować prawa fizyki i wyciągać wnioski na podstawie wykonanych pomiarów.
2,0Student nie osiągnął efektu kształcenia.
3,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym.
3,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym.
4,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym.
4,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym.
5,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_B06_K01
Student jest świadomy ważności procesów fizycznych w otaczającym nas świecie i rozumie potrzebę stałego pogłębiania wiedzy. Student jest zdolny do pracy samodzielnej i w zespole. Wykazuje odpowiedzialność za pracę własną i innych.
2,0Student nie osiągnął efektu kształcenia.
3,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym.
3,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym.
4,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym.
4,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym.
5,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki pod red. Elżbiety Skórskiej, Wydawnictwo ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2009, III
  2. Skórska E., Fizyka w zadaniach, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Szczecinie, Szczecin, 2005
  3. Skorko M., Fizyka, PWN, Warszawa, 1973

Literatura dodatkowa

  1. Hewit P.G., Fizyka wokół nas, PWN, Warszawa, 2010
  2. Halliday D., Resnick R., WalkerJ., Podstawy fizyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006, tomy 1-5

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Zasady opracowania wyników pomiarów i sporządzania sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych. Podział na zespoły. Jednostki fizyczne i ich przeliczanie, układ SI.4
T-L-2Zapoznanie się z wybranymi przyrządami fizycznymi (luksomierz, licznik energii elektrycznej, suwmiarka, waga analityczna, refraktometr Abbego, stalagmometr); wyznaczanie wybranych wielkości fizycznych przy ich wykorzystaniu.20
T-L-3Pisemne zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych.1
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Fizyka jako podstawa inżynierii. Działy fizyki. Podstawowe pojęcia. Wielkości fizyczne i ich jednostki, układ SI, jednostki podstawowe, pochodne, wielokrotne i podwielokrotne, pozaukładowe i ich zamiana.2
T-W-2Wielkości wektorowe i skalarne oraz działania na nich, przykłady. Praca jako iloczyn skalarny siły i przesunięcia. Energia - określenie, zasada zachowania, rodzaje, przemiany, sprawność przemian energii. Rodzaje energii. Moc.2
T-W-3Energia mechaniczna, w tym akustyczna. Praktyczne wykorzystanie energii mechanicznej. Dźwięk i jego opis fizyczny. Krzywa słyszalności ucha ludzkiego. Hałas, pomiar, panele dźwiękochłonne.2
T-W-4Energia cieplna; pojęcie ciepła i temperatury, ciepło właściwe, ciepło przemiany fazowej. Bilans cieplny. Właściwości termiczne wody. Zasady termodynamiki.2
T-W-5Energia elektryczna. Elektryczne właściwości materii, oddziaływanie elektrostatyczne, pole elektryczne; prąd elektryczny i prawa z nim związane; rezystancja. Praca prądu elektrycznego, wartości skuteczne. Pomiary energii elektrycznej, moc urządzeń.4
T-W-6Energia promienista. Fale elektromagnetyczne i ich zastosowanie. Promieniowanie słoneczne, charakterystyka i wykorzystanie. Światło i wielkości fotometryczne. Wybrane przyrządy pomiarowe. Oddziaływanie światła na materię: odbicie, załamanie, absorpcja, transmisja, rozproszenie.4
T-W-7Energia jądrowa, radioizotopy, dozymetria, reaktor i elektrownia jądrowa.2
T-W-8Zaliczenie pisemne wykładów.2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.25
A-L-2Opracowanie sprawozdań i przygotowanie się do ćwiczeń.35
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach i zaliczeniu.20
A-W-2Samodzielne studiowanie przedmiotu przy wykorzystaniu e-platformy oraz zalecanej literatury.30
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_B06_W01Student zna najważniejsze pojęcia i prawa fizyki, w szczególności dotyczące energii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W01ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki i geometrii wykreślnej, a także fizyki i chemii przydatną do rozumienia i opisu zależności zachodzących w krajobrazie i przestrzeni
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystywania wiedzy z zakresu fizyki do analizowania i rozwiązywania zagadnień problemowych i wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych.
C-3Obserwowanie i interpretowanie wybranych zjawisk fizycznych w życiu codziennym.
C-1Poznanie najważniejszych pojęć i praw fizyki.
Treści programoweT-W-5Energia elektryczna. Elektryczne właściwości materii, oddziaływanie elektrostatyczne, pole elektryczne; prąd elektryczny i prawa z nim związane; rezystancja. Praca prądu elektrycznego, wartości skuteczne. Pomiary energii elektrycznej, moc urządzeń.
T-W-2Wielkości wektorowe i skalarne oraz działania na nich, przykłady. Praca jako iloczyn skalarny siły i przesunięcia. Energia - określenie, zasada zachowania, rodzaje, przemiany, sprawność przemian energii. Rodzaje energii. Moc.
T-W-3Energia mechaniczna, w tym akustyczna. Praktyczne wykorzystanie energii mechanicznej. Dźwięk i jego opis fizyczny. Krzywa słyszalności ucha ludzkiego. Hałas, pomiar, panele dźwiękochłonne.
T-W-4Energia cieplna; pojęcie ciepła i temperatury, ciepło właściwe, ciepło przemiany fazowej. Bilans cieplny. Właściwości termiczne wody. Zasady termodynamiki.
T-W-7Energia jądrowa, radioizotopy, dozymetria, reaktor i elektrownia jądrowa.
T-W-6Energia promienista. Fale elektromagnetyczne i ich zastosowanie. Promieniowanie słoneczne, charakterystyka i wykorzystanie. Światło i wielkości fotometryczne. Wybrane przyrządy pomiarowe. Oddziaływanie światła na materię: odbicie, załamanie, absorpcja, transmisja, rozproszenie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca samodzielna i w grupach.
M-1Wykład problemowy z użyciem komputera, pokazy, animacje, symulacje zjawisk fizycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenia wykładów i ćwiczeń.
S-2Ocena formująca: Aprobata, permenentne sprawdzanie postępu podczas ćwiczeń laboratoryjnych i audytoryjnych.
S-4Ocena podsumowująca: Oceny ze sprawdzianów.
S-3Ocena formująca: Ocena ze sprawozdań. Ocena pracy studentów na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął efektu kształcenia.
3,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym.
3,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym.
4,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym.
4,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym.
5,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_B06_U01Student umie rozwiązywać zadania problemowe. Stosuje poprawnie jednostki SI i potrafi je przeliczać z innych układów jednostek. Potrafi wykonać pomiary wybranych wielkości fizycznych, umie interpretować prawa fizyki i wyciągać wnioski na podstawie wykonanych pomiarów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów; ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
Cel przedmiotuC-3Obserwowanie i interpretowanie wybranych zjawisk fizycznych w życiu codziennym.
C-1Poznanie najważniejszych pojęć i praw fizyki.
Treści programoweT-W-5Energia elektryczna. Elektryczne właściwości materii, oddziaływanie elektrostatyczne, pole elektryczne; prąd elektryczny i prawa z nim związane; rezystancja. Praca prądu elektrycznego, wartości skuteczne. Pomiary energii elektrycznej, moc urządzeń.
T-W-2Wielkości wektorowe i skalarne oraz działania na nich, przykłady. Praca jako iloczyn skalarny siły i przesunięcia. Energia - określenie, zasada zachowania, rodzaje, przemiany, sprawność przemian energii. Rodzaje energii. Moc.
T-W-3Energia mechaniczna, w tym akustyczna. Praktyczne wykorzystanie energii mechanicznej. Dźwięk i jego opis fizyczny. Krzywa słyszalności ucha ludzkiego. Hałas, pomiar, panele dźwiękochłonne.
T-W-4Energia cieplna; pojęcie ciepła i temperatury, ciepło właściwe, ciepło przemiany fazowej. Bilans cieplny. Właściwości termiczne wody. Zasady termodynamiki.
T-W-7Energia jądrowa, radioizotopy, dozymetria, reaktor i elektrownia jądrowa.
T-W-1Fizyka jako podstawa inżynierii. Działy fizyki. Podstawowe pojęcia. Wielkości fizyczne i ich jednostki, układ SI, jednostki podstawowe, pochodne, wielokrotne i podwielokrotne, pozaukładowe i ich zamiana.
T-W-6Energia promienista. Fale elektromagnetyczne i ich zastosowanie. Promieniowanie słoneczne, charakterystyka i wykorzystanie. Światło i wielkości fotometryczne. Wybrane przyrządy pomiarowe. Oddziaływanie światła na materię: odbicie, załamanie, absorpcja, transmisja, rozproszenie.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca samodzielna i w grupach.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aprobata, permenentne sprawdzanie postępu podczas ćwiczeń laboratoryjnych i audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął efektu kształcenia.
3,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym.
3,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym.
4,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym.
4,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym.
5,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_B06_K01Student jest świadomy ważności procesów fizycznych w otaczającym nas świecie i rozumie potrzebę stałego pogłębiania wiedzy. Student jest zdolny do pracy samodzielnej i w zespole. Wykazuje odpowiedzialność za pracę własną i innych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wykorzystywania wiedzy z zakresu fizyki do analizowania i rozwiązywania zagadnień problemowych i wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych.
C-3Obserwowanie i interpretowanie wybranych zjawisk fizycznych w życiu codziennym.
C-1Poznanie najważniejszych pojęć i praw fizyki.
Treści programoweT-W-5Energia elektryczna. Elektryczne właściwości materii, oddziaływanie elektrostatyczne, pole elektryczne; prąd elektryczny i prawa z nim związane; rezystancja. Praca prądu elektrycznego, wartości skuteczne. Pomiary energii elektrycznej, moc urządzeń.
T-W-2Wielkości wektorowe i skalarne oraz działania na nich, przykłady. Praca jako iloczyn skalarny siły i przesunięcia. Energia - określenie, zasada zachowania, rodzaje, przemiany, sprawność przemian energii. Rodzaje energii. Moc.
T-W-3Energia mechaniczna, w tym akustyczna. Praktyczne wykorzystanie energii mechanicznej. Dźwięk i jego opis fizyczny. Krzywa słyszalności ucha ludzkiego. Hałas, pomiar, panele dźwiękochłonne.
T-W-4Energia cieplna; pojęcie ciepła i temperatury, ciepło właściwe, ciepło przemiany fazowej. Bilans cieplny. Właściwości termiczne wody. Zasady termodynamiki.
T-W-7Energia jądrowa, radioizotopy, dozymetria, reaktor i elektrownia jądrowa.
T-W-1Fizyka jako podstawa inżynierii. Działy fizyki. Podstawowe pojęcia. Wielkości fizyczne i ich jednostki, układ SI, jednostki podstawowe, pochodne, wielokrotne i podwielokrotne, pozaukładowe i ich zamiana.
T-W-6Energia promienista. Fale elektromagnetyczne i ich zastosowanie. Promieniowanie słoneczne, charakterystyka i wykorzystanie. Światło i wielkości fotometryczne. Wybrane przyrządy pomiarowe. Oddziaływanie światła na materię: odbicie, załamanie, absorpcja, transmisja, rozproszenie.
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Zasady opracowania wyników pomiarów i sporządzania sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych. Podział na zespoły. Jednostki fizyczne i ich przeliczanie, układ SI.
T-L-2Zapoznanie się z wybranymi przyrządami fizycznymi (luksomierz, licznik energii elektrycznej, suwmiarka, waga analityczna, refraktometr Abbego, stalagmometr); wyznaczanie wybranych wielkości fizycznych przy ich wykorzystaniu.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne - praca samodzielna i w grupach.
M-1Wykład problemowy z użyciem komputera, pokazy, animacje, symulacje zjawisk fizycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenia wykładów i ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie osiągnął efektu kształcenia.
3,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dostatecznym.
3,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dość dobrym.
4,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu dobrym.
4,5Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu ponad dobrym.
5,0Student osiągnął efekt kształcenia w stopniu bardzo dobrym.