Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
Sylabus przedmiotu Strategie eksploatacji środków trwałych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strategie eksploatacji środków trwałych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Agata Biniek <Agata.Wrebiakowska@zut.edu.pl>, Bolesław Fabisiak <Boleslaw.Fabisiak@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomosci z: teorii zarzadzania, zarządzania produkcja i usługami, zarządzania zasobami ludzkimi, klasyfikacji środkow trwalych i metod amortyzacji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest zdobycie wiedzy z zakresu eksploatacji środkow trwałych oraz poznania strategii eksploartacyjnych i naprawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | wprowadzenie do projektu | 1 |
T-P-2 | Dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń. | 7 |
T-P-3 | Dobów strategii napraw obiektów zlożonych. | 7 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja środkow trwałych. | 2 |
T-W-2 | Działania w procesie eksploatacji. | 2 |
T-W-3 | Fizykochemiczne podstawy eksploatacji maszyn | 2 |
T-W-4 | Strategia eksploatacji maszyn według resursu. Strategia według stanu technicznego. | 2 |
T-W-5 | Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności. | 2 |
T-W-6 | Strategie napraw środkow trwałych zaliczanych do obiektow prostych. | 2 |
T-W-7 | Strategie napraw złożonych obiektow technicznych. | 2 |
T-W-8 | Wpływ czynników na wybór strategii. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | przygotowanie projektu | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | konsultacjie do wykładu | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyklad informacyjny/ typowe srodki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica) |
M-2 | Ćwiczenia projektowe /typowe środki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W01 student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych. | ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14 | — | — | C-1 | T-P-2, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W02 Student potrafi scharakteryzować wybraną strategię napraw środków trwałych | ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16 | — | — | C-1 | T-P-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_U01 student potrafi dobrać odpowiednią strategię eksploatacyjną uwzgledniając specyfikę maszyn i urządzeń. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię napraw uwzgledniając stopień zmechanizowania i zautomatyzowania linii technologicznej. | ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U20, ZIIP_1A_U22 | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-2, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i posiada świadomość skutków działalności inżynierskiej. | ZIIP_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W01 student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych. | 2,0 | Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie. |
3,0 | Student opanował material biernie. | |
3,5 | Student dość dobrze przyswoił materiał. | |
4,0 | Student opanował caly zakres materiału. | |
4,5 | Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materiału oraz wielu szczegółów w nim zawartych. | |
5,0 | Student przswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem. | |
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W02 Student potrafi scharakteryzować wybraną strategię napraw środków trwałych | 2,0 | Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie. |
3,0 | Student opanował material biernie. | |
3,5 | Student dość dobrze przyswoił materiał. | |
4,0 | Student opanował caly zakres materiału. | |
4,5 | Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materiału oraz wielu szczegółów w nim zawartych. | |
5,0 | Student przswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_U01 student potrafi dobrać odpowiednią strategię eksploatacyjną uwzgledniając specyfikę maszyn i urządzeń. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię napraw uwzgledniając stopień zmechanizowania i zautomatyzowania linii technologicznej. | 2,0 | Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie. |
3,0 | Student opanowal materiał biernie. | |
3,5 | Student dość dobrze opanował materiał | |
4,0 | Student opanował caly zakres materiału. | |
4,5 | Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materialu oraz wielu zawartych w nim szczegółow. | |
5,0 | Student przyswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_1A_IJZ/11-2_K01 Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i posiada świadomość skutków działalności inżynierskiej. | 2,0 | Student nie odczuwa potrzeby ciągłego uczenia sie. |
3,0 | Student ma częściową świadomość działalności inżynierskiej. | |
3,5 | Student ma wiekszą świadomość dzialalności inżynierskiej. | |
4,0 | Student ma znaczną świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
4,5 | Student ma świadomość skutkow działalności inżynierskiej i związanej z tym odpowiewdzialności za podejmowane decyzje. | |
5,0 | Student potrafi inspirować i ma dużą świadomość skutków działalnosci inzynierskiej oraz zwiazanej z nią odpowiedzialności za podejmowane decyzje. |
Literatura podstawowa
- Legutko S., Podstawy eksploatacji maszyn i urządzeń, WSiP, Warszawa, 2007
- Lewandowski J., Zarządzanie środkami trwałymi i gospodarką naprawczą w przedsiębiorstwie, Marcus, Łódź, 1997
- Kaźmierczak J., Uwagi o projektowaniu i wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie eksploatacją i utrzymaniem ruchu, Słuzby Utrzymania Ruchu, 2007, 3
- Kowalczewski W., Zarządzanie środkami trwałymi w przedsiębiorstwie, Warszawa, 2001
- Knosala R. i Zespół, Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa, 2007
- Salamon Sz., Strategie eksploatacji obiektów mechanicznych. W: Produkcja i zarządzanie w hutnictwie. Praca zbiorowa pod red. R. Budzika, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006, ISBN 83-84469-14-2
Literatura dodatkowa
- Borkowski S., Selejdak J., Salamon Sz., Efektywność eksploatacji maszyn i urządzeń, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006
- Rozporz. Rady Ministrow z dnia 30 grudnia 1999 r.(Dz. U. nr 112, poz. 1317), Klasyfikacja Środków Trwałych, Dz.U. nr 260 poz. 2589, 2004., 2004