Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)
Sylabus przedmiotu Recykling sprzętu bojowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Recykling sprzętu bojowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiadomości z fizyki i matematyki w zakresie szkoły średniej |
W-2 | Podstawy budowy pojazdów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego |
C-2 | Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE |
C-3 | Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów |
C-4 | Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów |
C-5 | Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów |
C-6 | Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rodzaje recyklingu | 1 |
T-A-2 | Recykling opon i innych elementów gumowych | 1 |
T-A-3 | Recykling reaktorów katalitycznych | 1 |
T-A-4 | Recykling akumulatorów | 1 |
T-A-5 | Recykling tworzyw sztucznych i kompozytów | 1 |
T-A-6 | Recykling olejów | 1 |
T-A-7 | Recykling płynów eksploatacyjnych | 1 |
T-A-8 | Recykling szkła z pojazdów | 1 |
T-A-9 | Recykling silnika i osprzętu | 1 |
T-A-10 | Recykling elementów układów napędowych | 1 |
T-A-11 | Recykling materiałów żelaznych | 1 |
T-A-12 | Recykling metali nieżelaznych | 1 |
T-A-13 | Recykling wyposażenia elektrycznego i elektronicznego | 1 |
T-A-14 | Recykling pozostałości nadwozia | 1 |
T-A-15 | Rynek wtórny części i zespołów z demontażu | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe definicje związane z recyklingiem | 1 |
T-W-2 | Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE | 2 |
T-W-3 | Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne | 1 |
T-W-4 | Przeznaczenie demontowanych zespołów i materiałów | 1 |
T-W-5 | Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu | 1 |
T-W-6 | Działania realizowane w stacji demontażu | 2 |
T-W-7 | Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów | 2 |
T-W-8 | Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu | 1 |
T-W-9 | System recyklingu pojazdów w Polsce | 1 |
T-W-10 | Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów | 1 |
T-W-11 | Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej literatury | 6 |
A-A-3 | Przytgotowanie do zaliczenia | 5 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 6 |
A-W-3 | Konsultacje i przygotowanie do zaliczenia ustnego | 5 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny - wyjaśnianie |
M-2 | Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie ustnej |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie ustnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C27_W01 Student powinien znać wpływ środków transportu na środowisko na różnych etapach ich istnienia, nazywać i objaśniać formy recyklingu, wymieniać i scharakteryzować sposoby zagospodarownia SWE, wytłumaczyć i opisać schemat porcesu recyklingu pojazdów. | IPBiS_1A_W05, IPBiS_1A_W15, IPBiS_1A_W18, IPBiS_1A_W21 | — | — | C-3, C-4, C-5, C-6, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C27_U01 Student powinien łączyć możliwości ograniczania zagrożeń przy eksploatacji i po wycofaniu śrdoków transportu z eksploatacji, planować i podejmować działania w zakresie organizacji sieci recyklingu pojazdów, zaplanować organizację i wyposażenie stacji demontażu, przygotować schemat procesu recyklingu SWE. | IPBiS_1A_U03, IPBiS_1A_U04, IPBiS_1A_U13, IPBiS_1A_U14 | — | — | C-3, C-4, C-5, C-6, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IPBiS_1A_C27_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość znaczenia przeprowadzania recyklingu sprzętu bojowego | IPBiS_1A_K01, IPBiS_1A_K03 | — | — | C-3, C-4, C-5, C-6, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-11, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12, T-A-13, T-A-14, T-A-15 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C27_W01 Student powinien znać wpływ środków transportu na środowisko na różnych etapach ich istnienia, nazywać i objaśniać formy recyklingu, wymieniać i scharakteryzować sposoby zagospodarownia SWE, wytłumaczyć i opisać schemat porcesu recyklingu pojazdów. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wymienia etapy "życia" środków transportu i ich rolę w ochronie środowiska | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Student wykazuje ogromne zainteresowanie przedmiotem, wymienia płynie cały obszar zagadnień związany z recyklingiem i jego wpływu na kształtowanie się środowiska naturalnego |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C27_U01 Student powinien łączyć możliwości ograniczania zagrożeń przy eksploatacji i po wycofaniu śrdoków transportu z eksploatacji, planować i podejmować działania w zakresie organizacji sieci recyklingu pojazdów, zaplanować organizację i wyposażenie stacji demontażu, przygotować schemat procesu recyklingu SWE. | 2,0 | |
3,0 | Studnt prezentuje tylko wybrane efekty oddziaływania środków transportu bez ich analizy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IPBiS_1A_C27_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość znaczenia przeprowadzania recyklingu sprzętu bojowego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi współdziałać w grupie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Merkisz-Gruranowska R., Aspekty rozwoju recyklingu w Polsce, ITE, Poznań-Radom, 2005
- Osiński J., Żach P., Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów, WKiŁ, Warszawa, 2009, 2
- Praca zbiorowa pod redakcją Bocheńskiego C., Kompleksowy program zagospodarowywania produktów odpadowych wytworzonych podczas eksploatacji środków transportu, P.P.H. "Drukarnia" Sp. z o.o., Sierpc, 2001
Literatura dodatkowa
- Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, WKiŁ, Warszawa, 2009, 1