Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (N1)

Sylabus przedmiotu Technologia napraw uzbrojenia i osprzętu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia napraw uzbrojenia i osprzętu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Wawrzyniec Gołębiewski <Wawrzyniec.Golebiewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 9 1,00,38zaliczenie
wykładyW6 9 2,00,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje z fizyki oraz zasad eksploatacji pojazdów
W-2Podstawowe informacje z fizyki , o budowie pojazdów,technologii ,materiałoznastwie oraz zasadach eksploatacji pojazdów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie procesów zużywania się zespołów pojazdów
C-2Poznanie zasad i metod ograniczenia intensywności zużywania się zespołów
C-3Pozanie rodzajów i form napraw
C-4Poznanie etapów procsu technologicznego naprawy
C-5Poznanie zasad weryfikacji części i zespołów
C-6Poznanie sposobów przeprowadzenia napraw podstawowych zespoół pojazdów
C-7Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1BHP przy zajęciach laboratoryjnych1
T-L-2Określenie intensywności zużycia części, zasady weryfikacji i naprawy2
T-L-3Weryfikacja i naprawa silnika (tłok, pierścienie, cylinder)1
T-L-4Weryfikacja i naprawa silnika (wał korbowy, korbowód, łożyska)1
T-L-5Weryfikacja, naprawa i montaż sprzęgła1
T-L-6Weryfikacja, naprawa i montaż elementów układu hamulcowego1
T-L-7Kontrola i naprawa nadwozi na ramach geometrycznych1
T-L-8Weryfikacja, naprawa i montaż elementów zawieszenia1
9
wykłady
T-W-1Podstawowe rodzaje zuzycia elementów maszyn1
T-W-2Wpływ różnych czynników na intensywność zużycia1
T-W-3Rodzaje napraw pojazdów samochodowych1
T-W-4Proces technologiczny naprawy1
T-W-5Weryfikacja części i metody weryfikacji1
T-W-6Naprawa podstawowych układów i mechanizmów2
T-W-7Próby zespołów oraz samochodów po naprawie1
T-W-8Nowe kierunki rozwoju napraw uzbronia i osprzetu1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych5
A-L-2Uzupełnienie wiedzy na podstawie wskazanej literatury6
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń5
A-L-4Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych9
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Uzupełnienie wiedzy na podstawie literatury10
A-W-3Powtórka przerobionego materiału10
A-W-4Porzadkowanie notatek ,nowe kierunki w technologii napraw10
A-W-5Nauka do egzaminu10
49

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda werbalna - wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy, opracowywanie wyników pomiarów i ich ocena

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Egzamin w formie ustnej obejmujący całość materiału
S-2Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy ustnej konsultacji z każdego ćwiczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C24-1_W01
Student powinien znać podstawowe rodzaje i przyczyny zużycia zespołów i podzespołów pojazdów oraz metody ich usuwania
IPBiS_1A_W03, IPBiS_1A_W04, IPBiS_1A_W05, IPBiS_1A_W06, IPBiS_1A_W07, IPBiS_1A_W11, IPBiS_1A_W12, IPBiS_1A_W13, IPBiS_1A_W15, IPBiS_1A_W16C-5, C-4, C-2, C-1, C-3, C-7, C-6T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-2, T-W-8M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C24-1_U01
Student powinien interpretować zastane stany zuzycia i niezdatności, wdrażać nowoczesne metody napraw, zastosować właściwy park maszynowy, ocenić jakość wykonanej naprawy i oszacować trwałość zespołu w zależności od specyfiki użytkowania pojazdu.
IPBiS_1A_U01, IPBiS_1A_U04, IPBiS_1A_U09, IPBiS_1A_U11, IPBiS_1A_U14, IPBiS_1A_U16, IPBiS_1A_U17, IPBiS_1A_U18, IPBiS_1A_U19C-4, C-3, C-7, C-6T-W-2, T-W-4, T-W-5M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C24-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przygotowanie do oceny stanów niezdatności zespołów, świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów postrzeganej relacji między celami i zasadnością podejmowanych czynności.
IPBiS_1A_K01, IPBiS_1A_K02, IPBiS_1A_K03, IPBiS_1A_K04, IPBiS_1A_K05, IPBiS_1A_K06C-7T-L-2M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C24-1_W01
Student powinien znać podstawowe rodzaje i przyczyny zużycia zespołów i podzespołów pojazdów oraz metody ich usuwania
2,0Uczestniczył ( lub nie ) w zajęciach ale nie opanował wymaganego zakresu materiału, nie uzyskał pozytywnej oceny z zaliczenia
3,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dostateczną ocene z zaliczenia
3,5Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dostateczną ocene z zaliczenia,przejawia zainteresowanie przedmiotem
4,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dobrą ocene z zaliczenia,przejawia zainteresowanie przedmiotem
4,5Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dobrą ocene z zaliczenia,przejawia zainteresowanie przedmiotem,jest aktywny na zajęciach
5,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dobrą lub wyższą ocene z zaliczenia,przejawia zainteresowanie przedmiotem,jest aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C24-1_U01
Student powinien interpretować zastane stany zuzycia i niezdatności, wdrażać nowoczesne metody napraw, zastosować właściwy park maszynowy, ocenić jakość wykonanej naprawy i oszacować trwałość zespołu w zależności od specyfiki użytkowania pojazdu.
2,0Uczestniczył ( lub nie ) w zajęciach ale nie opanował wymaganych umiejeętności, nie uzyskał pozytywnej oceny z zaliczenia
3,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dostateczną oceny z zaliczenia
3,5Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dostateczną oceny z zaliczenia,umie mysleć logicznie i działać zespołowo
4,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia,umie myśleć logicznie i działać zespołowo,jest aktywny
4,5Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia,umie myśleć logicznie i działać zespołowo,jest aktywny i kreatywny
5,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia,umie myśleć logicznie i działać zespołowo,jest aktywny i kreatywny.jest liderem w grupie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C24-1_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przygotowanie do oceny stanów niezdatności zespołów, świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów postrzeganej relacji między celami i zasadnością podejmowanych czynności.
2,0Student uczestniczył (lub nie ) w zajeciach ale nie zainteresował sie przedmiotem ani celem jego nauki
3,0Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki
3,5Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki,rozumie potrzebe podnoszenia poziomu własnej wiedzy
4,0Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki,rozumie potrzebe podnoszenia poziomu własnej wiedzy,ma dobre efekty
4,5Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki,rozumie potrzebe podnoszenia poziomu własnej wiedzy,ma dobre efekty,zgłasza własne inicjatywy
5,0Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki,rozumie potrzebe podnoszenia poziomu własnej wiedzy,ma dobre efekty,zgłasza własne inicjatywy,jest liderem w grupie

Literatura podstawowa

  1. Uzdowski M., Abramek K. F., Garczyński K., Eksploatacja techniczna i naprawa, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2003, 1
  2. Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009, 1
  3. Adamiec P., Dziubiński J., Filipczyk J., Technologia napraw pojazdów samochodowych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1BHP przy zajęciach laboratoryjnych1
T-L-2Określenie intensywności zużycia części, zasady weryfikacji i naprawy2
T-L-3Weryfikacja i naprawa silnika (tłok, pierścienie, cylinder)1
T-L-4Weryfikacja i naprawa silnika (wał korbowy, korbowód, łożyska)1
T-L-5Weryfikacja, naprawa i montaż sprzęgła1
T-L-6Weryfikacja, naprawa i montaż elementów układu hamulcowego1
T-L-7Kontrola i naprawa nadwozi na ramach geometrycznych1
T-L-8Weryfikacja, naprawa i montaż elementów zawieszenia1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe rodzaje zuzycia elementów maszyn1
T-W-2Wpływ różnych czynników na intensywność zużycia1
T-W-3Rodzaje napraw pojazdów samochodowych1
T-W-4Proces technologiczny naprawy1
T-W-5Weryfikacja części i metody weryfikacji1
T-W-6Naprawa podstawowych układów i mechanizmów2
T-W-7Próby zespołów oraz samochodów po naprawie1
T-W-8Nowe kierunki rozwoju napraw uzbronia i osprzetu1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych5
A-L-2Uzupełnienie wiedzy na podstawie wskazanej literatury6
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń5
A-L-4Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych9
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Uzupełnienie wiedzy na podstawie literatury10
A-W-3Powtórka przerobionego materiału10
A-W-4Porzadkowanie notatek ,nowe kierunki w technologii napraw10
A-W-5Nauka do egzaminu10
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C24-1_W01Student powinien znać podstawowe rodzaje i przyczyny zużycia zespołów i podzespołów pojazdów oraz metody ich usuwania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W03Ma uporządkowaną w zakresie mechaniki technicznej i wytrzymałości materiałów, teorii ruchu maszyn i napędów oraz w zakresie nauki o materiałach niezbędną do modelowania układów mechanicznych i analizy wytrzymałościowej konstrukcji mechanizmów maszyn i urządzeń.
IPBiS_1A_W04Ma podstawową wiedzę w zakresie projektowania, budowy, konstrukcji i zasad funkcjonowania części i podzespołów pojazdów i maszyn.
IPBiS_1A_W05Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie materiałów eksploatacyjnych maszyn i pojazdów.
IPBiS_1A_W06Ma szczegółową wiedzę w zakresie pojazdów bojowych i specjalnych, mechatroniki i diagnostyki, technik komputerowych w inżynierii mechanicznej
IPBiS_1A_W07Ma podstawową wiedzę w zakresie elektrotechniki i elektroniki niezbędną do doboru i stosowania w praktyce podstawowych elementów i układów elektrycznych w budowie pojazdów bojowych oraz podstawowych układów mechatronicznych.
IPBiS_1A_W11Ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony środowiska, technologii ograniczania emisji szkodliwych czynników, gospodarki odpadami oraz korzystania z odnawialnych źródeł energii.
IPBiS_1A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie automatyki niezbędną do obsługi układów regulacji stosowanych w urządzeniach mechanicznych i mechatronicznych pojazdów bojowych.
IPBiS_1A_W13Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metrologii i systemów pomiarowych, zna i rozumie metody pomiaru i podstawowe wielkości charakteryzujące elementy i układy mechaniczne oraz elektryczne pojazdów bojowych.
IPBiS_1A_W15Zna typowe technologie inżynierskie, ma orientację w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych budowy pojazdów bojowych i urządzeń technicznych.
IPBiS_1A_W16Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy i funkcjonowania urządzeń i układów hydraulicznych i pneumatycznych.
Cel przedmiotuC-5Poznanie zasad weryfikacji części i zespołów
C-4Poznanie etapów procsu technologicznego naprawy
C-2Poznanie zasad i metod ograniczenia intensywności zużywania się zespołów
C-1Poznanie procesów zużywania się zespołów pojazdów
C-3Pozanie rodzajów i form napraw
C-7Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie
C-6Poznanie sposobów przeprowadzenia napraw podstawowych zespoół pojazdów
Treści programoweT-W-3Rodzaje napraw pojazdów samochodowych
T-W-1Podstawowe rodzaje zuzycia elementów maszyn
T-W-2Wpływ różnych czynników na intensywność zużycia
T-W-6Naprawa podstawowych układów i mechanizmów
T-W-4Proces technologiczny naprawy
T-W-7Próby zespołów oraz samochodów po naprawie
T-W-5Weryfikacja części i metody weryfikacji
T-L-4Weryfikacja i naprawa silnika (wał korbowy, korbowód, łożyska)
T-L-3Weryfikacja i naprawa silnika (tłok, pierścienie, cylinder)
T-L-5Weryfikacja, naprawa i montaż sprzęgła
T-L-7Kontrola i naprawa nadwozi na ramach geometrycznych
T-L-6Weryfikacja, naprawa i montaż elementów układu hamulcowego
T-L-2Określenie intensywności zużycia części, zasady weryfikacji i naprawy
T-W-8Nowe kierunki rozwoju napraw uzbronia i osprzetu
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład problemowy, opracowywanie wyników pomiarów i ich ocena
M-1Metoda werbalna - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin w formie ustnej obejmujący całość materiału
S-2Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy ustnej konsultacji z każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Uczestniczył ( lub nie ) w zajęciach ale nie opanował wymaganego zakresu materiału, nie uzyskał pozytywnej oceny z zaliczenia
3,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dostateczną ocene z zaliczenia
3,5Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dostateczną ocene z zaliczenia,przejawia zainteresowanie przedmiotem
4,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dobrą ocene z zaliczenia,przejawia zainteresowanie przedmiotem
4,5Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dobrą ocene z zaliczenia,przejawia zainteresowanie przedmiotem,jest aktywny na zajęciach
5,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagany zakres materiału,uzsykał dobrą lub wyższą ocene z zaliczenia,przejawia zainteresowanie przedmiotem,jest aktywny na zajęciach,jest liderem w grupie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C24-1_U01Student powinien interpretować zastane stany zuzycia i niezdatności, wdrażać nowoczesne metody napraw, zastosować właściwy park maszynowy, ocenić jakość wykonanej naprawy i oszacować trwałość zespołu w zależności od specyfiki użytkowania pojazdu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, także w języku obcym, potrafi łączyć uzyskane informacje, interpretować je, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
IPBiS_1A_U04Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
IPBiS_1A_U09Potrafi analizować rozwiązania projektowe elementów i układów mechanicznych pojazdów bojowych ze względu na przyjęte kryteria użytkowe.
IPBiS_1A_U11Potrafi właściwie dobrać metody i urządzenia pozwalające mierzyć podstawowe wielkości charakteryzujące elementy i układy pojazdów bojowych.
IPBiS_1A_U14Ma przygotowanie niezbędne do pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych oraz innych zajmujących się wytwarzaniem, eksploatacją, projektowaniem i badaniami oraz stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy właściwe dla wykonywanych prac.
IPBiS_1A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i opracować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym w zakresie budowy i eksploatacji pojazdów bojowych.
IPBiS_1A_U17Potrafi posłużyć się kartami katalogowymi, normami i notami aplikacyjnymi dla dobrania właściwych komponentów projektowanych lub modernizowanych systemów pojazdu bojowego.
IPBiS_1A_U18Potrafi ocenić przydatność powszechnie stosowanych metod i narzędzi, wykorzystywanych do rozwiązywania prostych zagadnień inżynierskich, typowych dla inżynierii pojazdów bojowych, w celu ich prawidłowego doboru.
IPBiS_1A_U19Potrafi zgodnie z przyjętą specyfikacją sporządzić projekt i wykonać proste urządzenie, obiekt, system lub proces w inżynierii pojazdów bojowych oraz potrafi przeprowadzić wstępną analizę ekonomiczną podejmowanych działań.
Cel przedmiotuC-4Poznanie etapów procsu technologicznego naprawy
C-3Pozanie rodzajów i form napraw
C-7Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie
C-6Poznanie sposobów przeprowadzenia napraw podstawowych zespoół pojazdów
Treści programoweT-W-2Wpływ różnych czynników na intensywność zużycia
T-W-4Proces technologiczny naprawy
T-W-5Weryfikacja części i metody weryfikacji
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład problemowy, opracowywanie wyników pomiarów i ich ocena
M-1Metoda werbalna - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin w formie ustnej obejmujący całość materiału
S-2Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy ustnej konsultacji z każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Uczestniczył ( lub nie ) w zajęciach ale nie opanował wymaganych umiejeętności, nie uzyskał pozytywnej oceny z zaliczenia
3,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dostateczną oceny z zaliczenia
3,5Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dostateczną oceny z zaliczenia,umie mysleć logicznie i działać zespołowo
4,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia,umie myśleć logicznie i działać zespołowo,jest aktywny
4,5Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia,umie myśleć logicznie i działać zespołowo,jest aktywny i kreatywny
5,0Uczestniczył w zajęciach opanował wymagane umiejętności, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia,umie myśleć logicznie i działać zespołowo,jest aktywny i kreatywny.jest liderem w grupie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C24-1_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przygotowanie do oceny stanów niezdatności zespołów, świdomość znaczenia właściwej weryfikacji zespołów postrzeganej relacji między celami i zasadnością podejmowanych czynności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K01Jest świadomy potrzeby i możliwości dokształcania się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych osobistych i społecznych
IPBiS_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej włączając w to wpływ na otoczenie oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
IPBiS_1A_K03Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole w celu realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
IPBiS_1A_K04Ma świadomość ważności zachowań profesjonalnych w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
IPBiS_1A_K05Rozumie potrzebę mobilności oraz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
IPBiS_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, np. poprzez środki masowego przekazu informacji i opinii o osiągnięciach we własnej i zespołowej działalności inżynierskiej, przy czym potrafi to zrobić w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-7Poznanie sposobów oceny jakości naprawy - próby zespołów oraz samochodów po naprawie
Treści programoweT-L-2Określenie intensywności zużycia części, zasady weryfikacji i naprawy
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa - wykład problemowy, opracowywanie wyników pomiarów i ich ocena
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Egzamin w formie ustnej obejmujący całość materiału
S-2Ocena formująca: Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie wykonanych sprawozdań i formy ustnej konsultacji z każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył (lub nie ) w zajeciach ale nie zainteresował sie przedmiotem ani celem jego nauki
3,0Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki
3,5Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki,rozumie potrzebe podnoszenia poziomu własnej wiedzy
4,0Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki,rozumie potrzebe podnoszenia poziomu własnej wiedzy,ma dobre efekty
4,5Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki,rozumie potrzebe podnoszenia poziomu własnej wiedzy,ma dobre efekty,zgłasza własne inicjatywy
5,0Student uczestniczył w zajeciach , zainteresował sie przedmiotem i celem jego nauki,rozumie potrzebe podnoszenia poziomu własnej wiedzy,ma dobre efekty,zgłasza własne inicjatywy,jest liderem w grupie