Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa w języku angielskim (S2)
Sylabus przedmiotu Durability in Exploitation of Composite Products:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa w języku angielskim | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Durability in Exploitation of Composite Products | ||
Specjalność | Lightweight Structures | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl>, Magdalena Urbaniak <Magdalena.Urbaniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge on properties of composite materials |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To provide the knowledge on structure and properties of composite materials as well as constructions |
C-2 | To shape skills in identifying structure defects |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Introduction to different testing methods | 6 |
T-P-2 | Fracture resistance of composite materials | 6 |
T-P-3 | Damage of fibre composites by hygrothermal aging | 6 |
T-P-4 | Influence of stress corrosion | 6 |
T-P-5 | Change of mechanical properties after cyclic dynamic test | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Testing methods of composite materials | 2 |
T-W-2 | Role of matrix, interface, surface properties on corrosion/stress corrosion of GRP | 2 |
T-W-3 | Corrosion of single glass fibres and different organic and inorganic fibres | 2 |
T-W-4 | Destruction of composite materials by environmental stress; biocorrosion | 2 |
T-W-5 | Crack propagation mechanism and fracture toughness | 2 |
T-W-6 | Influence of residual stress on fracture resistance | 1 |
T-W-7 | Long term mechanical properties in wet environments | 1 |
T-W-8 | Change of mechanical properties during cyclic dynamic influence | 2 |
T-W-9 | Glass fibre reinforcement of cement and other products | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in the laboratory classes | 30 |
A-P-2 | Preparation to the classes on the basis of the lecture and the literature given | 25 |
A-P-3 | Drafting a laboratory report | 25 |
80 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in the lectures | 15 |
A-W-2 | Reading thematically related books given as bibliography | 11 |
A-W-3 | Revision for the exam | 13 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture, movie / multimedia presentation, |
M-2 | Laboratory classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Completion of the laboratory classes on the basis of oral test (during the class) and correctly prepared written report. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Exam - required completion of the laboratory classes before taking the exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/05_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i zasady związane z recyklingiem kompozytów Powinien umieć definiować warunki do demontażu wyrobów wielomateriałowych Powinien znać specjalne metody defragmentacji wyrobów Powinien byc w stanie dobrać odpowiednie rodzaje młynów do rozdrabniania różnych materiałów kompozytowych Powinien byc w stanie wskazać odpowiednie metody do rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów i materiałów Powinien być w stanie objaśnić budowę różnych instalacji do recyklingu materiałów i kompozytów polimerowych Powinien umieć zdefiniować korzyści zastosowań biomateriałów i tworzyw biodegradowalnych Powinien mieć rozeznanie odnośnie wytycznych i przepisów prawnych w EU i Polsce dotyczących recyklingu kompozytów | ME_2A_W02, ME_2A_W04, ME_2A_W03, ME_2A_W05, ME_2A_W06 | — | — | — | — | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/05_U01 W wyniku przeprowqadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać różne maszyny i urządzenia do przetwórstwa i recyklingu materiałów i wyrobów kompozytowych Powinien znać różne urządzenia i metody do demontażu wyrobów i rozdrabniania materiałów Powinien umieć opisać proces przygotowania odzyskanych materiałów do dalszej utylizacji Powinien znać proces kompaundowania mieszanin różnych materiałów na wytłaczarkach Powinien umieć ocenić i oznaczyć właściwości materiałów odzyskanych w procesie recyklingu | ME_2A_U07, ME_2A_U09, ME_2A_U12, ME_2A_U13, ME_2A_U01, ME_2A_U02, ME_2A_U03, ME_2A_U04 | — | — | — | — | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_KL/05_K01 Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole Świadomość potrzeby poszerzania własne wiedzy i umiejętności Swiadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań | ME_2A_K01, ME_2A_K02, ME_2A_K03, ME_2A_K04 | — | — | — | — | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/05_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie definiować podstawowe pojęcia i zasady związane z recyklingiem kompozytów Powinien umieć definiować warunki do demontażu wyrobów wielomateriałowych Powinien znać specjalne metody defragmentacji wyrobów Powinien byc w stanie dobrać odpowiednie rodzaje młynów do rozdrabniania różnych materiałów kompozytowych Powinien byc w stanie wskazać odpowiednie metody do rozdzielania rozdrobnionych i nierozdrobnionych wyrobów i materiałów Powinien być w stanie objaśnić budowę różnych instalacji do recyklingu materiałów i kompozytów polimerowych Powinien umieć zdefiniować korzyści zastosowań biomateriałów i tworzyw biodegradowalnych Powinien mieć rozeznanie odnośnie wytycznych i przepisów prawnych w EU i Polsce dotyczących recyklingu kompozytów | 2,0 | Student has not acquired basic knowledge of the subject |
3,0 | Student has acquired the basic knowledge of the subject, but he is not able to apply it entirely. | |
3,5 | The assessment of the student's knowledge is assessed to 3.0 and 4.0. | |
4,0 | Student has acquired the basic knowledge of the subject. The student is able to indicate ways to solve a specified problem. | |
4,5 | The assessment of the student's knowledge is assessed to 4.0 and 5.0. | |
5,0 | The student has acquired knowledge of the subject. The student is able to use the acquired knowledge to choose the most effective solution for specified problem. Student is able to explain these choices. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/05_U01 W wyniku przeprowqadzonych zajęć student powinien umieć rozróżniać różne maszyny i urządzenia do przetwórstwa i recyklingu materiałów i wyrobów kompozytowych Powinien znać różne urządzenia i metody do demontażu wyrobów i rozdrabniania materiałów Powinien umieć opisać proces przygotowania odzyskanych materiałów do dalszej utylizacji Powinien znać proces kompaundowania mieszanin różnych materiałów na wytłaczarkach Powinien umieć ocenić i oznaczyć właściwości materiałów odzyskanych w procesie recyklingu | 2,0 | The student has not acquired basic knowledge of the laboratory classes. |
3,0 | The student has acquired the basic knowledge of the subject, but he is not able to apply it in laboratory entirely. | |
3,5 | The assessment of the student's knowledge is assessed to 3.0 and 4.0. | |
4,0 | Student has acquired the basic knowledge of the subject. The student is able to indicate ways to solve a laboratory problems. 4,5: The assessment of the stude | |
4,5 | The assessment of the student's knowledge is assessed to 4.0 and 5.0 | |
5,0 | The student has acquired knowledge of the subject. The student is able to use the acquired knowledge to choose the most effective solution for laboratory problems. Student is able to explain these choices. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_KL/05_K01 Student nabywa interaktywną i kreatywną postawę do pracy w zespole Świadomość potrzeby poszerzania własne wiedzy i umiejętności Swiadomość odpowiedzialności za poprawność wykonywanych zadań | 2,0 | The student is inactive. During work, they take advantage of others' accomplishments. The student shows no interest in the subject. |
3,0 | The student performs the work on their own. The student does not show a willingness to cooperate with other students and the person conducting the classes. | |
3,5 | The assessment of the student's attitude is assessed to 3.0 and 4.0. | |
4,0 | The student performs the work on their own. The student eagerly joins the team and cooperate with other students and the person conducting the classes. | |
4,5 | The assessment of the student's attitude is assessed to 4.0 and 5.0 | |
5,0 | The student exhibits the leadership features, organizes the work of the team in the way which increases the quality of the work they are assigned to. The student displays interest in knowledge beyond the framework of the subject. |
Literatura podstawowa
- D. Bhattacharyya, S. Fakirov, Synthetic Polymer-Polymer Composites, Carl Hanser Vaerlag, Munich, 2012
- R. B. Heslehurst, Defects and Damage in Composite Materials and Structure, CRC Press, 2014
Literatura dodatkowa
- D. Gay, Composite Materials: Design and Applications, CRC Press, 2014
- H. A. Rasheed, Strengthening Design of Reinforced Concrete with FRP, CRC Press, 2014