Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N1)
Sylabus przedmiotu Metaliczne tworzywa konstrukcyjne i funkcjonalne II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metaliczne tworzywa konstrukcyjne i funkcjonalne II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Kochmańska <Agnieszka.Kochmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Kochmański <Pawel.Kochmanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotu Metaliczne tworzywa konstrukcyjne i funkcjonalne I |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność oceny wpływu technologii na struktury stopów metali |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Znakowanie stopów metali wg EN i PN | 1 |
T-L-2 | Struktury stopów żelaza zgodne z układem Fe-Fe3C | 2 |
T-L-3 | Stale konstrukcyjne | 2 |
T-L-4 | Struktury odlewniczych stopów żelaza | 2 |
T-L-5 | Struktury stali obrobionych cieplnie | 2 |
T-L-6 | Struktury stali obrobionych cieplno-chemicznie | 1 |
T-L-7 | Struktury stopów narzędziowych | 2 |
T-L-8 | Struktury stopów o specjalnych właściwościach | 3 |
T-L-9 | Struktury stopów miedzi | 1 |
T-L-10 | Struktury stopów metali lekkich | 2 |
T-L-11 | Struktury stopów cynku, cyny i ołowiu | 1 |
T-L-12 | Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie do poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych | 20 |
A-L-2 | obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-L-3 | opracowanie wyników i przygotowanie sprawozdań | 32 |
A-L-4 | Konsultacje | 4 |
76 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne, oglądanie i opisywanie struktur stopów metali przy użyciu mikroskopów świetlnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poziomu przygotowania studenta do poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C07_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien rozpoznawać podstawowe rodzaje struktur stopów metali | IM_1A_W04 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-7, T-L-9, T-L-11, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-10, T-L-12, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C07_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować wpływ technologii na strukturę i właściwości stopów metali | IM_1A_U09 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-7, T-L-9, T-L-11, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-10, T-L-12, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_1A_C07_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie wykazywał otwartość na stosowanie nowych stopów metali | — | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-7, T-L-9, T-L-11, T-L-4, T-L-6, T-L-5, T-L-10, T-L-12, T-L-8 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C07_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien rozpoznawać podstawowe rodzaje struktur stopów metali | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób określić wpływu składu chemicznego i przemian fazowych na strukturę i właściwości stopów metali |
3,0 | student prezentuje schematyczną wiedzę na temat struktury i właściwości stopów metali | |
3,5 | Student wykazuje ogólną wiedzę i umiejętność określania wpływu składu chemicznego i technologii na strukturę i właściwości stopów metali | |
4,0 | Student wykazuje dobrą wiedzę, potrafi prowadzic dyskusję na temat wpływu pierwiastków i technologii na strukture i właściwosci stopów metali | |
4,5 | Student potrafi dyskutować o roli pierwiastków oraz wpływie technologii na strukturę i właściwosci stopów metali | |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować wpływ składu chemicznego, proponować jego zmianę oraz analizować wpływ przemian fazowych na strukturę i właściwości stopów metali |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C07_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować wpływ technologii na strukturę i właściwości stopów metali | 2,0 | Student nie potrafi dobrać stopu metali do zastosowań technicznych |
3,0 | student wykazuje ogólną orientację w tematyce stopów | |
3,5 | Student potrafi dobrać stop do ogólnie określonych zastosowań | |
4,0 | Student potrafi dobrać stop do konkretnych zastosowań | |
4,5 | student potarfi dobrać stop do konkretnych zastosowań i uzasadnić swój wybór | |
5,0 | Student potrafi wybrać, uzasadnić wybór, proponować inne możliwości zastosowań stopów |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_1A_C07_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie wykazywał otwartość na stosowanie nowych stopów metali | 2,0 | Student nie potrafi dobrać stopu metali do zastosowań technicznych |
3,0 | student wykazuje ogólną orientację w tematyce stopów | |
3,5 | Student potrafi dobrać stop do ogólnie określonych zastosowań | |
4,0 | Student potrafi dobrać stop do konkretnych zastosowań | |
4,5 | student potarfi dobrać stop do konkretnych zastosowań i uzasadnić swój wybór | |
5,0 | Student potrafi wybrać, uzasadnić wybór, proponować inne możliwości zastosowań stopów |
Literatura podstawowa
- Prowans S., Metaloznawstwo, PWN, Warszawa, 1988
- Prowans S., Struktura stopów, PWN, Warszawa, 1991
- Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2002
- Przybyłowicz K., Metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 1996, V
- Blicharski M., Wstęp do inżynierii materiałowej, WNT, Warszawa, 2003, III
Literatura dodatkowa
- Wysiecki M., Nowoczesne materiały narzędziowe, WNT, Warszawa, 1997
- Ciszewski B., Nowoczesne materiały w technice, Bellona, Warszawa, 1993