Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
Sylabus przedmiotu Zespołowy projekt badawczy 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zespołowy projekt badawczy 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Kolegium Dziekańskie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Korzeń <Marcin.Korzen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jerzy Pejaś <Jerzy.Pejas@zut.edu.pl>, Piotr Piela <Piotr.Piela@zut.edu.pl>, Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Inżynieria oprogramowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu przygotowanie studenta do prowadzenia badań w ramach informatyki, celem dodatkowym jest doskonalenie umiejętniości pracy zespołowej oraz nabywanie doświadczenia w realizacji złażonych projektów inżynierskich z zakresu informatyki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wybór tematyki projektu i ustalenie harmonogramu prac. | 2 |
T-P-2 | Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: określenie problemu badawczego, wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji rozwiązania, ustalenie założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia, raportu z badań. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych. Tematyka projektów powinna odnosić się do obszarów w któych na Wydziale prowadzone są badania naukowe na odpowiednim poziomie. Przykładowo może ona dotyczyć takich zagadnień jak np.: programowanie równoległe i rozproszone, modelowanie sieci złożonych i systemów, sztuczna inteligencja, widzenie komputerowe, uczenie maszynowe, obrazowanie komputerowe, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa, projektowanie interfejsów użytkownika. Dopuszczalne jest rozłożenie projektu na dwa semestry jednak w takiej sytuacji w jednym semestrze musi być wykonana funkcjonalnie zamknięta część | 39 |
T-P-3 | Prezentacja projektów na formu grupy | 4 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-P-2 | Implementacja projektu - praca własna | 5 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Projekt zespołowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu, raportu z badań, dokumentacji projektowej oraz prezentacji wykonanego projektu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do realizacji zadań projektowych. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności pracy w zespole. |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_C07_U01 Student jest umie realizować zespołowe projekty badawcze w obszarze informatyki. | I_2A_U04, I_2A_U09, I_2A_U10, I_2A_U15 | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_C07_K01 Student posiada kompetencje do kreatywnego rozwiązywania złożónych problemów w zarówno w sposób indywidualny, jak i zespołowo. | I_2A_K02, I_2A_K04, I_2A_K05 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-3 | M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_C07_U01 Student jest umie realizować zespołowe projekty badawcze w obszarze informatyki. | 2,0 | |
3,0 | Student roziązał postawione zadanie projektowe w stopniu podstawowmy, fragmenty rozwiązania odbiegją nieznacznie od przyjętych wcześniej założeń. Poziom skomplikowania zadania był umiarkowany. | |
3,5 | Student rozwiązał postawione zadanie projektowe w stopniu ponad podstawowym, fragmenty rozwiązania odbiegją nieznacznie od przyjętych wcześniej założeń. Poziom skomplikowania zadania był umiarkowany. | |
4,0 | Student rozwiązał postawione zadanie projektowe w stopniu dobrym, fragmenty rozwiązania odbiegją nieznacznie od przyjętych wcześniej założeń. Poziom skomplikowania zadania był duży. | |
4,5 | Student rozwiązał postawione zadanie projektowe w stopniu nad dobrym. Fagmenty rozwiązania nie odbiegają od przyjętych wcześniej założeń. Poziom skomplikowania zadania był duży. | |
5,0 | Student rozwiązał w pełni postawione zadanie projektowe, zgodnie z przyjętymi wcześniej załóżeniami. Poziom skomplikowania zadania był wysoki. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_C07_K01 Student posiada kompetencje do kreatywnego rozwiązywania złożónych problemów w zarówno w sposób indywidualny, jak i zespołowo. | 2,0 | |
3,0 | Student wywiązywał się ze swojej roli w projekcie w sposób akceptowalny. | |
3,5 | ||
4,0 | Student wywiązywał dobrze się ze swojej roli w projekcie, aktywnie uczestniczył w pracach projektowych. | |
4,5 | ||
5,0 | Student wywiązywał bardzo dobrze się ze swojej roli w projekcie, aktywnie uczestniczył w pracach projektowych, kreował tworzone rozwiązania. |
Literatura podstawowa
- Karl Ulrich, Steven Eppinger, Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin, 1999
- Robert K. Wysocki, Efektywne Zarządzanie Projektami, ONE PRESS / HELION, 2018
- Michał Trocki, Metodyki i standardy zarządzania projektami, PWE, 2017