Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: Inżynieria oprogramowania
Sylabus przedmiotu Gry komputerowe 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gry komputerowe 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Mariusz Borawski <mborawski@wi.zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Gry komputerowe 1 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia gier. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Stworzenie scenariusza prostej gry. | 2 |
T-L-2 | Stworzenie rozgrywki w oparciu o przygotowane wcześniej elementy gry. | 12 |
T-L-3 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Prezentacja przykładowych gier, w tym stworzonych przez studentów, z omówieniem sposobu ich realizacji. | 2 |
T-W-2 | Prezentacja scenariuszy gier stworzonych przez studentów. | 2 |
T-W-3 | Reklama w grach, gry edukacyjne. | 2 |
T-W-4 | Badania zainteresowania i emocji jakie wywołują poszczególne fragmenty gry. | 2 |
T-W-5 | Wybrane algorytmy grafiki komputerowej w grach. | 2 |
T-W-6 | Historia gier. | 2 |
T-W-7 | Prezentacja stworzonych przez studentów gier i zaliczenie. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Samodzielne dokształcanie | 7 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie zagadnień prezentowanych na wykładach | 7 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | metoda aktywizująca - metoda przypadków |
M-3 | metoda praktyczna - pokaz |
M-4 | metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | metoda praktyczna - metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena zostanie wystawiona na podstawie wykonanej przez studenta gry |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie na podstawie prezentacji przez studenta scenariusza gry, jej zaimpementowanej części, oraz pytań w formie ustnej lub pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C23.2_W01 Student posiada wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych | I_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_C23.2_U01 Student posiada umiejętność tworzenia gier komputerowych | I_1A_U08, I_1A_U06 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-4, M-5 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C23.2_W01 Student posiada wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu tworzenia gier komputerowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_C23.2_U01 Student posiada umiejętność tworzenia gier komputerowych | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie przez studenta działającej gry | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Will Goldstone, Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x, Helion, Gliwice, 2012
- Mike Geig, Unity. Przewodnik projektanta gier, Helion, Gliwice, 2015
Literatura dodatkowa
- Paris Buttfield-Addison, Jon Manning, Unity Tworzenie gier mobilnych, Helion, Gliwice, 2018
- Ernest Adams, Projektowanie gier. Podstawy, Helion, Gliwice, 2010, 2