Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S2)
specjalność: Systemy transmisyjne
Sylabus przedmiotu Metody CAD w projektowaniu i budowie sieci telekomunikacyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody CAD w projektowaniu i budowie sieci telekomunikacyjnych | ||
Specjalność | Systemy transmisyjne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Telekomunikacji i Fotoniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Mikołajczak <Grzegorz.Mikolajczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z podstaw telekomunikacji |
W-2 | Znajomość obsługi programów typu CAD |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność zastosowania programów CAD do tworzenia dokumentacji technicznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie i organizacja pracy w laboratorium | 1 |
T-L-2 | Symulacje pracy sieci komputerowych w środowisku Opnet | 2 |
T-L-3 | Sporządzanie dokumentacji technicznej w programie AutoCad | 2 |
T-L-4 | Sporządzanie kosztorysów | 2 |
T-L-5 | Ćwiczenia z samodzielnego wykonywania dokumentacji technicznej projektu sieci | 6 |
T-L-6 | Zaliczenie formy zajęć | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wiadomości wstępne | 1 |
T-W-2 | Metodyka projektowania sieci telekomunikacyjnych | 2 |
T-W-3 | Dokumentacja techniczna i narzędzia CAD do jej sporządzania | 2 |
T-W-4 | Programy stosowane do symulacji sieci komputerowych | 3 |
T-W-5 | Oprogramowanie CAD do sporządzania projektów sieci telekomunikacyjnych | 3 |
T-W-6 | Oprogramowanie do kosztorysowanie prac | 2 |
T-W-7 | Oprogramowanie do zarządzania harmonogramem robót | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań | 6 |
A-L-3 | Studiowanie literatury | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D08-ST_W01 Ma zaawansowaną wiedzę w zakresie usług teleinformatycznych | TI_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
TI_2A_D08-ST_W02 Zna zaawansowane metody modelowania i symulacji systemów technicznych z użyciem odpowiednich narzędzi informatycznych | TI_2A_W09 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
TI_2A_D08-ST_W03 Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu optymalizacji transmisji danych | TI_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_2A_D08-ST_U01 Potrafi zamodelować i zasymulować złożony system techniczny wykorzystując opowiednie narzędzia programowe | TI_2A_U04 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2 | S-1 |
TI_2A_D08-ST_U02 Umie dokonać analizy złożonych systemów teleinformatycznych i ocenić ich przydatność | TI_2A_U12 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D08-ST_W01 Ma zaawansowaną wiedzę w zakresie usług teleinformatycznych | 2,0 | Jedna z form ocen wynosi 2.0 (ndst) LUB Student uzyskał poniżej 50% pkt z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 50% do 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 61% do 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 71% do 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 81% do 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
TI_2A_D08-ST_W02 Zna zaawansowane metody modelowania i symulacji systemów technicznych z użyciem odpowiednich narzędzi informatycznych | 2,0 | Jedna z form ocen wynosi 2.0 (ndst) LUB Student uzyskał poniżej 50% pkt z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 50% do 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 61% do 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 71% do 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 81% do 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
TI_2A_D08-ST_W03 Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu optymalizacji transmisji danych | 2,0 | Jedna z form ocen wynosi 2.0 (ndst) LUB Student uzyskał poniżej 50% pkt z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
3,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 50% do 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
3,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 61% do 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 71% do 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
4,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał pomiędzy 81% do 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia | |
5,0 | Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) LUB Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_2A_D08-ST_U01 Potrafi zamodelować i zasymulować złożony system techniczny wykorzystując opowiednie narzędzia programowe | 2,0 | Jedna z form ocen wynosi 2.0 (ndst) |
3,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń z zajęć laboratoryjnych i dostarczenie sprawozdań oraz Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
3,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
4,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
4,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
5,0 | Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
TI_2A_D08-ST_U02 Umie dokonać analizy złożonych systemów teleinformatycznych i ocenić ich przydatność | 2,0 | Jedna z form ocen wynosi 2.0 (ndst) |
3,0 | Wykonanie wszystkich ćwiczeń z zajęć laboratoryjnych i dostarczenie sprawozdań oraz Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.00 do 3.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
3,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.25 do 3.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
4,0 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 3.75 do 4.24 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
4,5 | Średnia z form ocen jest w zakresie od 4.25 do 4.74 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) | |
5,0 | Średnia z form ocen jest większa lub równa 4.75 (po zaokrągleniu do dwu miejsc po przecinku) |
Literatura podstawowa
- KRUPANEK B., Symulacje komputerowe w środowisku OPNET Modeler, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2014
- Jesin A., Packet Tracer Network Simulator (Professional Expertise Distilled), Packt Publishing LTD., 2014
- Józefiok A., GNS3. Emulowanie sieci komputerowych Cisco, Helion, Gliwice, 2017
Literatura dodatkowa
- WOJTUSZEK J., KŁOSOWSKI P., Komutacja kanałów i komutacja pakietów., Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2017
- Jacek Izydorczyk i inni, MATLAB i podstawy telekomunikacji, Helion, Gliwice, 2011
- Zieliński P.T. i inni, Cyfrowe przetwarzanie sygnałów w telekomunikacji, PWN, Warszawa, 2014