Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)
Sylabus przedmiotu Programowanie urządzeń mobilnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Teleinformatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie urządzeń mobilnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Krupiński <Robert.Krupinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Lech <Piotr.Lech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość pracy w systemie operacyjnym Windows lub Linux |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi przygotować środowisko deweloperskie do tworzenia aplikacji mobilnych. |
C-2 | Student potrafi zaprojektować interfejs użytkownika dla aplikacji mobilnej. |
C-3 | Student potrafi napisać program aplikacji mobilnej. |
C-4 | Student potrafi samodzielnie uruchomić i przetestować prosty program, znaleźć w nim błędy i poprawić je a także udoskonalić i rozbudować program o nowe funkcje. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Utworzenie projektu w środowisku deweloperskim. Kompilacja. Uruchomienie. Śledzenie działania aplikacji (debugging). | 3 |
T-L-2 | Cykl życia aplikacji. | 3 |
T-L-3 | Elementy interfejsu użytkownika: programowanie układu elementów. | 2 |
T-L-4 | Elementy interfejsu użytkownika: obsługa przycisków. | 2 |
T-L-5 | Przesyłanie danych pomiędzy aktywnościami. | 3 |
T-L-6 | Obsługa czujników. Listowanie dostępnych czujników. | 2 |
T-L-7 | Wykorzystanie widgetów, np. chronometr. | 2 |
T-L-8 | Elementy animowane. | 2 |
T-L-9 | Multimedia. Odtwarzanie audio. | 2 |
T-L-10 | Przykład wykorzystania bazy do przechowywania danych aplikacji. | 3 |
T-L-11 | Przykład wykorzystania OpenGL ES. | 3 |
T-L-12 | Wykorzystanie wielowątkowości. | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Instalacja Android SDK i wymaganych komponentów. Konfiguracja. | 1 |
T-W-2 | Utworzenie projektu w środowisku deweloperskim. Kompilacja. Uruchomienie. Śledzenie działania aplikacji (debugging). | 4 |
T-W-3 | Korzystanie z dokumentacji. Cykl życia aplikacji. Plik Manifestu. | 2 |
T-W-4 | Elementy interfejsu użytkownika: programowanie układu elementów. | 2 |
T-W-5 | Elementy interfejsu użytkownika: obsługa przycisków. | 2 |
T-W-6 | Przesyłanie danych pomiędzy aktywnościami. | 2 |
T-W-7 | Obsługa czujników. Listowanie dostępnych czujników. | 2 |
T-W-8 | Wykorzystanie widgetów, np. chronometr. | 2 |
T-W-9 | Elementy animowane. | 2 |
T-W-10 | Multimedia. Odtwarzanie audio. | 2 |
T-W-11 | Przykład wykorzystania bazy do przechowywania danych aplikacji. | 3 |
T-W-12 | Przykład wykorzystania OpenGL ES. | 3 |
T-W-13 | Wykorzystanie wielowątkowości. | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Opracowanie ćwiczeń laboratoryjnych | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie się do zaliczenia zajęć | 5 |
65 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Uzupełnianie wiedzy z literatury | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia zajęć | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem rzeczywistego środowiska deweloperskiego i symulatora urządzenia mobilnego |
M-5 | Projekt do samodzielnego wykonania |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie wykonanych zadań z ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie samodzielnie wykonanego projektu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie realizacji zadanego zagadnienia egzaminacyjnego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C18_W01 Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. | TI_1A_W09, TI_1A_W23 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-5, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
TI_1A_C18_W02 Student posiada wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie i zaimplementowanie aplikacji mobilnej. | TI_1A_W08, TI_1A_W11 | — | — | C-3, C-4 | T-W-12, T-W-11, T-W-9, T-W-10, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-13 | M-1, M-2, M-5, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TI_1A_C18_U01 Student potrafi napisać i uruchomić prosty program na urządzenie mobilne. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu. | TI_1A_U07 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-5, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
TI_1A_C18_U02 Student nabył umiejętność zaimplementowania aplikacji mobilnej składającej się z różnych komponentów oraz diagnozowania nieprawidłowości w implementacji. | TI_1A_U06 | — | — | C-3, C-4 | T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12 | M-5, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C18_W01 Student potrafi prawidłowo dobrać narzędzia deweloperskie, potrafi zaproponować ich prawidłową konfigurację. Potrafi wytłumaczyć przebieg procesu i wyliczyć wymagane kroki do otrzymania finalnego produktu. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
TI_1A_C18_W02 Student posiada wiedzę umożliwiającą zaprojektowanie i zaimplementowanie aplikacji mobilnej. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z części egzaminu dotyczącego efektu kształcenia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TI_1A_C18_U01 Student potrafi napisać i uruchomić prosty program na urządzenie mobilne. Orientuje się w strukturze i komponentach projektu. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
TI_1A_C18_U02 Student nabył umiejętność zaimplementowania aplikacji mobilnej składającej się z różnych komponentów oraz diagnozowania nieprawidłowości w implementacji. | 2,0 | Student uzyskał poniżej 50% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
3,0 | Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
3,5 | Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,0 | Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
4,5 | Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. | |
5,0 | Student uzyskał powyżej 90% z części zaliczania dotyczącego efektu kształcenia. |
Literatura podstawowa
- Marcin Płonkowski, Android Studio. Tworzenie aplikacji mobilnych, Helion, 2017
- Dawn Griffiths, David Griffiths, Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową!, Helion, 2018, II
- Joseph Annuzzi Jr., Lauren Darcey, Shane Conder, Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji., Helion, 2016, V
- B. Purnomo, D. Ginsburg, OpenGL ES 3.0 Programming Guide, Addison-Wesley, 2014
Literatura dodatkowa
- M. Prateek, Learn OpenGL ES: For mobile game and graphics development, Apress, 2013